Renovatie AM75 ?

Alles over reizigerstreinen in België.
rvdborgt
Berichten: 4325
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door rvdborgt »

yannickvw schreef:2. De L-trein blijft gewoon behouden maar stopt in Essen. Ik denk dat het volk dat vanuit België in Roosendaal werkt echt wel te verwaarlozen is hoor. Die zullen dan moeten overstappen in Essen.
Zo verwaarloosbaar is het aantal reizigers op die stoptrein niet. Er komen bv. best veel klachten over de krappe/vervallen aansluiting tussen die stoptrein en de IC van/naar Rotterdam.

Groetjes,
Rian
Gebruikersavatar
Dieselfreak
Berichten: 2064
Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door Dieselfreak »

yannickvw schreef:2. De L-trein blijft gewoon behouden maar stopt in Essen. Ik denk dat het volk dat vanuit België in Roosendaal werkt echt wel te verwaarlozen is hoor. Die zullen dan moeten overstappen in Essen.
En dan zal je ofwel: lang moeten wachten in Essen, ofwel: geregeld je aansluiting missen door een vertraging. Nee, laat die stoptrein aub doorrijden tot Roosendaal, er zijn al zo weinig internationale treinen.
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
dentheo
Berichten: 8170
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door dentheo »

rvdborgt schreef:Zo verwaarloosbaar is het aantal reizigers op die stoptrein niet. Er komen bv. best veel klachten over de krappe/vervallen aansluiting tussen die stoptrein en de IC van/naar Rotterdam.
Toevallig was ik vorige week op een avond in Roosendaal.
Daar was ik toch wel even verbaasd van het aantal mensen dat uit het varkentje kwam.
Midden op de dag zijn dat er 5-6, nu zag ik er misschien wel 20-30.
Ik heb toen direkt nagekeken of dat een uur was waarop de benelux 2 niet rijdt, maar dat was niet het geval.
Er zitten blijkbaar pendelaars op lijn 12 uit Nederland...
Theo
Groeten vanop de Heide
nahoj
Berichten: 1150
Lid geworden op: 01 apr 2009, 23:10

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door nahoj »

Trein30 schreef:801 & 824 zullen dit jaar gemoderniseerd worden, daarvoor is 801 dus reeds langs de kant gezet in Charleroi-Zuid. Waarschijnlijk volgt de overbrenging naar Mechelen binnen afzienbare tijd.
801 is ondertussen naar CW Mechelen gebracht. Binnenkort wordt die overgebracht naar CW Gentbrugge, waar een deel van het moderniseringswerk zal uitgevoerd worden.
824 is (bijna?) langs de kant gezet, in afwachting van haar beurt.
Gebruikersavatar
msts.be
Berichten: 1476
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:06

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door msts.be »

nahoj schreef:
Trein30 schreef:801 & 824 zullen dit jaar gemoderniseerd worden, daarvoor is 801 dus reeds langs de kant gezet in Charleroi-Zuid. Waarschijnlijk volgt de overbrenging naar Mechelen binnen afzienbare tijd.
Binnenkort wordt die overgebracht naar CW Gentbrugge, waar een deel van het moderniseringswerk zal uitgevoerd worden.
Wat nu, gaat men het success van Cuesmes met de M5m dunnetjes willen overdoen in Gentbrugge, nu hun werk verhuisd is naar Slovakije ? :lol:
LML
Berichten: 1390
Lid geworden op: 07 mar 2009, 17:55
Locatie: LML

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door LML »

Ik blijf het een nutteloze investering vinden om dit materieel te renoveren:
* Kleine serie (44 stuks).
* Als men 20 jaar geleden deze treinstellen onder handen nam, akkoord. Binnenkort worden ze dubbel zo oud. Is op deze moment een renovatie van dit materieel eigenlijk nog te verantwoorden?
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 2851
Lid geworden op: 03 feb 2006, 21:36
Contacteer:

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door Joris »

Vandaag was er in de CW Gentbrugge een 91 aan het rangeren met een tussenbak van een AM75...
Afbeelding
HijDieHetWeet

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door HijDieHetWeet »

Klopt, 801 doet bochtenproeven in Gentbrugge.
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5317
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door Steve »

HijDieHetWeet schreef:Klopt, 801 doet bochtenproeven in Gentbrugge.
Aangezien het maar om een tussenbak ging, zou ik veeleer spreken over de 200,25... :lol:
HijDieHetWeet

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door HijDieHetWeet »

De andere kasten staan daar ook hoor.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door Shrek »

Wat is de verwachte levensduur van de MS75 na renovatie?
HijDieHetWeet

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door HijDieHetWeet »

Normaal toch 20 jaar, maar er zijn natuurlijk uitzonderingen: de laatst gemoderniseerde tweeledige zullen volgend jaar aan de kant gaan, 10 jaar na modernisatie.
Robin
Berichten: 2533
Lid geworden op: 28 mar 2007, 10:04
Locatie: Schoten

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door Robin »

en wat houd die bochtenproeven in??
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
groen1976

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door groen1976 »

801 stond vanmiddag in de bocht tussen gentbrugge en merelbeke. Wel in twee gesplitst en kop aan kop gekoppeld.
dentheo
Berichten: 8170
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door dentheo »

Wordt er iets veranderd dat de minimum boogstraal zou kunnen beïnvloeden ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Plaats reactie