Renovatie AM75 ?

Alles over reizigerstreinen in België.
Boxerke
Berichten: 81
Lid geworden op: 20 mar 2008, 13:42
Locatie: Deinze

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door Boxerke »

iemand foto's van een stuur"tafel" van een 800?
LML
Berichten: 1390
Lid geworden op: 07 mar 2009, 17:55
Locatie: LML

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door LML »

Trammist schreef:Mijns inziens verdienen deze treinstellen toch écht wel een grondige renovatie, ze zijn ondertussen bijna allemaal 34 jaar oud. Het comfort (zetels) is niet slecht, maar toch niet meer naar hedendaagse behoefte.
Omdat ze al + 34 jaar meegaan, moesten ze al 15 j geleden gerenoveerd zijn. Van mij mogen ze sito presto aan de kant, en liefst zo snel mogelijk...
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
Trammist

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door Trammist »

Ne kameraad van mij uit Oostende (nee, hij zit niet op dit forum), noemde de Varkensneus ooit eens "de ideale trein om een horrorfilm in te draaien" :lol: :lol: :lol:
Molenbruch Y.
Berichten: 745
Lid geworden op: 03 aug 2006, 21:51

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door Molenbruch Y. »

Dag,

Laat hem eens kennismaken met de klassieke tweeledige stellen, vooral dan de zwak verlichte niet-gemoderniseerde exemplaren. Als je dan nog een avondlijk ritje aflegt tussen pakweg Manage en 's Gravenbrakel, hoef je niet eens meer een scenario voor de film te bedenken. :wink:

Wat het onderwerp betreft: de AM Q's hadden voor een renovatie eigenlijk voorrang moeten krijgen, al was het maar om hun gevaarlijk dichtschuivende deuren zonder geluidssignaal.

Groeten,
HLE 2302
Berichten: 2628
Lid geworden op: 11 sep 2007, 12:51

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door HLE 2302 »

13'erke schreef:
HLE 2302 schreef:
Trammist schreef:...zucht, wat wilt ge daar nu weer meer zeggen? :roll: Goe, 'k zal het veranderen in, euh, "stoel met bedieningsapparatuur", zo beter?
awel, dat breaks, 21/27, sprinters, dmt's enzo een stuurtafel hebben ... waar je iets kan op leggen ... klasiekjes,22-25-23 varkensneuzen enzo hebben dit niet:
Afbeelding je ziet hier duidelijk de tafel :P

een AM 75 enzo hebben dit niet ... veel onhandiger voor de bestuurder om spullen op te leggen zoals gsm,sleutels,eten,drinken ...

greetz 2302
Je hebt nog wel wat ruimte op de plaats van de bijzitter, eigenlijk valt dit nog goed mee op een 800, over een 23 gaan we zwijgen :lol: .
idd, het is echter toegestaan kleine notities te maken tijdens de rit ... doe dat maar in een 800/23 enz. :P

@ bruno
ZOT !
natuurlijk mag dit niet ... tijdens de rit mag je alleen maar met uw trein bezig zijn !
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Trammist

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door Trammist »

HLE2302, verwijder alsjeblieft die foto uit die quote.
Molenbruch Y. schreef:Laat hem eens kennismaken met de klassieke tweeledige stellen, vooral dan de zwak verlichte niet-gemoderniseerde exemplaren. Als je dan nog een avondlijk ritje aflegt tussen pakweg Manage en 's Gravenbrakel, hoef je niet eens meer een scenario voor de film te bedenken. :wink:
Ik zie het al helemaal voor mij :lol: een duistere trein vol graffiti, een kwijlende en hijgende psychopaat met en groot mes, spattend bloed en veel gekrijs :mrgreen: .

ps, ik heb ooit eens in een klassiekje met alle verlichting gedoofd gezeten in de kennedytunnel. Làng geleden dat ik nog zo'n duisternis had gezien!
AM'er

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door AM'er »

Alhoewel ik nog nooit op een varkensneus gezeten heb, vind ik ze (althans van buiten) best mooie treinen.

Spijtig dat de rode livrei stelselmatig verdwijnt.
banaan

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door banaan »

AM'er schreef:Alhoewel ik nog nooit op een varkensneus gezeten heb, vind ik ze (althans van buiten) best mooie treinen.

Spijtig dat de rode livrei stelselmatig verdwijnt.
Ga er dan maar eens opzitten. Knaloranje vanbinnen, en immer één of ander vies geurtje door gebrek aan behoorlijke verluchting.

Met dat laatste ben ik volledig akkoord. Waarom moet alles er hetzelfde uitzien?
13'erke

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door 13'erke »

LML schreef:
Trammist schreef:Mijns inziens verdienen deze treinstellen toch écht wel een grondige renovatie, ze zijn ondertussen bijna allemaal 34 jaar oud. Het comfort (zetels) is niet slecht, maar toch niet meer naar hedendaagse behoefte.
Omdat ze al + 34 jaar meegaan, moesten ze al 15 j geleden gerenoveerd zijn. Van mij mogen ze sito presto aan de kant, en liefst zo snel mogelijk...
Vind ik ook, weg ermee.
Kristofke
Berichten: 1115
Lid geworden op: 18 jul 2009, 01:24

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door Kristofke »

Misschien werd besloten eerst de Breaks te doen omdat deze varkens misschien op termijn ipv een renovatie eerder een exit krijgen?
LML
Berichten: 1390
Lid geworden op: 07 mar 2009, 17:55
Locatie: LML

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door LML »

Ze gaan de renovatie van de reeks 800 zodanig uitstellen tot dat de Desiro ML over enkele jaren op de sporen verschijnen. Volgens mij is het lot al beslist...
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
HLE 2302
Berichten: 2628
Lid geworden op: 11 sep 2007, 12:51

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door HLE 2302 »

LML schreef:Ze gaan de renovatie van de reeks 800 zodanig uitstellen tot dat de Desiro ML over enkele jaren op de sporen verschijnen. Volgens mij is het lot al beslist...
je moet niet denken dat de 800ers gaan verdwijnen hoor als de desiro's er zijn, het enigste wa de nmbs kan schrappen zijn de oudste klasiekjes ... al de rest blijft gewoon hoor

greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Hogersluys
Berichten: 938
Lid geworden op: 26 sep 2008, 18:19

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door Hogersluys »

Bij renovatie verdwijnen waarschijnlijk de goede zetels van de MS75. Die behoren tot de top van het NMBS-materieel.
Trammist

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door Trammist »

Ik kreeg nochtans wel nekpijn toen ik door het raampje wou kijken... en ik ben een slordige 1m80 groot.
13'erke

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door 13'erke »

HLE 2302 schreef:
LML schreef:Ze gaan de renovatie van de reeks 800 zodanig uitstellen tot dat de Desiro ML over enkele jaren op de sporen verschijnen. Volgens mij is het lot al beslist...
je moet niet denken dat de 800ers gaan verdwijnen hoor als de desiro's er zijn, het enigste wa de nmbs kan schrappen zijn de oudste klasiekjes ... al de rest blijft gewoon hoor

greetz 2302
Wetende dat de techniek van een klassiekje NM en een 800 veel gemeen hebben (verouderd) ben ik daar nog niet zo zeker van...
Plaats reactie