Renovatie AM75 ?

Alles over reizigerstreinen in België.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door Shrek »

HLE 2302 schreef: je moet niet denken dat de 800ers gaan verdwijnen hoor als de desiro's er zijn, het enigste wa de nmbs kan schrappen zijn de oudste klasiekjes ... al de rest blijft gewoon hoor
Dat is helemaal niet zo zeker...
Tot pakweg 2015 zijn ze inderdaad onmisbaar. Of ze daarna nog nodig zijn hangt af van de investeringsplannen van de nmbs. Als die besluit om na de desiros verder te investeren is het over en out met de oudste stelletjes, en dat zijn op die moment de 800-en :wink:
AM'er

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door AM'er »

Eerst eens zien tegen wanneer het laatste rode klassiekje uit het toneel verdwijnt.

Het is mij nog steeds een vraagteken tot hoelang deze blijven bollen.
De kans dat ze de leeftijd van 50 jaar halen zit er waarschijnlijk nog in.

De varkensneuzen zullen die 50 wel niet halen zonder modernisatie.
Terminus
Berichten: 1126
Lid geworden op: 03 feb 2006, 20:31

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door Terminus »

Wat in het voordeel van de AM 75 spreekt:
- kwaliteit eerste klasse zeer goed (vind ik persoonlijk)
- geschikt voor grensoverschrijdend verkeer naar Roosendaal
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door Shrek »

Terminus schreef:Wat in het voordeel van de AM 75 spreekt:
- kwaliteit eerste klasse zeer goed (vind ik persoonlijk)
- geschikt voor grensoverschrijdend verkeer naar Roosendaal
Het eerste strookt niet met wat de doorsnee reiziger vindt (die is weg van de M6 - hoe vreemd die gedachte voor kenners ook mag lijken)
En het tweede is een overkomelijk probleem. Ik denk niet dat het veel moeilijkheden geeft om een break tot Roosendaal te laten rijden :wink:
Het enige dat ze momenteel meehebben is het materieeltekort en het feit dat er nog iets oudere stelletjes rondrijden. Ik denk niet dat de MS75 de M4 of de breaks zullen overleven, dus na de klassiekjes zijn zij aan de beurt. Alleen de timing kan wat veranderen :)
Trammist

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door Trammist »

Moest ik een AM75 zijn, ik zou mij nu héél droevig voelen :cry: ( :lol: )
LML
Berichten: 1390
Lid geworden op: 07 mar 2009, 17:55
Locatie: LML

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door LML »

HLE 2302 schreef:je moet niet denken dat de 800ers gaan verdwijnen hoor als de desiro's er zijn, het enigste wa de nmbs kan schrappen zijn de oudste klasiekjes ... al de rest blijft gewoon hoor

greetz 2302
Eérst zien, dan geloven...
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
13'erke

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door 13'erke »

LML schreef:
HLE 2302 schreef:je moet niet denken dat de 800ers gaan verdwijnen hoor als de desiro's er zijn, het enigste wa de nmbs kan schrappen zijn de oudste klasiekjes ... al de rest blijft gewoon hoor

greetz 2302
Eérst zien, dan geloven...
Met de nieuwe 18 op til en de nieuwe leveringen van de M6 zal er heel wat veranderen, wees daar maar zeker van!
Trammist

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door Trammist »

13'erke schreef:Met de nieuwe 18 op til en de nieuwe leveringen van de M6 zal er heel wat veranderen, wees daar maar zeker van!
Dat lijkt mij nogal een scheve vergelijking, aangezien het Varkentje stoptreinmaterieel is (of hoort te zijn...), en nen HLE18+M6 hoort niet thuis op pakweg de L-trein Lier-Herentals :P
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22507
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door Steven »

De M6 gaat wel een 800 vervangen tussen binche en louvain la neuve, ze gebruiken de 800 meestal voor IR verbindingen en minder voor L treinen.
De 18, M6 en desiro's gaan zeker nog de nodige verschuivingen veroorzaken zoveel staat vast.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door Shrek »

Trammist schreef: Dat lijkt mij nogal een scheve vergelijking, aangezien het Varkentje stoptreinmaterieel is (of hoort te zijn...), en nen HLE18+M6 hoort niet thuis op pakweg de L-trein Lier-Herentals :P
Neen, maar bij elke nieuwe dienstregeling wordt volop met materiaal geschoven. Zo neemt de M6+18 de IC-J over waar MS96 reden, die nemen de IR De Panne-Landen over waardoor er breaks vrijkomen voor de L-trein Lier-Herentals :wink:
Natuurlijk rijden er ook steeds meer treinen, maar je kan denk ik stellen dat voor elke 2 nieuwe zitplaatsen er een oude verdwijnt :)
13'erke

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door 13'erke »

Shrek schreef:
Trammist schreef: Dat lijkt mij nogal een scheve vergelijking, aangezien het Varkentje stoptreinmaterieel is (of hoort te zijn...), en nen HLE18+M6 hoort niet thuis op pakweg de L-trein Lier-Herentals :P
Neen, maar bij elke nieuwe dienstregeling wordt volop met materiaal geschoven. Zo neemt de M6+18 de IC-J over waar MS96 reden, die nemen de IR De Panne-Landen over waardoor er breaks vrijkomen voor de L-trein Lier-Herentals :wink:
Natuurlijk rijden er ook steeds meer treinen, maar je kan denk ik stellen dat voor elke 2 nieuwe zitplaatsen er een oude verdwijnt :)
Voila, ik kon het niet beter uitleggen.
Pieter..

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door Pieter.. »

HLE 2302 schreef:
Trammist schreef:...zucht, wat wilt ge daar nu weer meer zeggen? :roll: Goe, 'k zal het veranderen in, euh, "stoel met bedieningsapparatuur", zo beter?
awel, dat breaks, 21/27, sprinters, dmt's enzo een stuurtafel hebben ... waar je iets kan op leggen ... klasiekjes,22-25-23 varkensneuzen enzo hebben dit niet:
Afbeelding je ziet hier duidelijk de tafel :P

een AM 75 enzo hebben dit niet ... veel onhandiger voor de bestuurder om spullen op te leggen zoals gsm,sleutels,eten,drinken ...

greetz 2302

Hoe Ziet een cabine eruit van een AM75 ? :D
Trammist

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door Trammist »

Ziet er niet slecht uit. En ik zie wel degelijk plaats (niet veel) om je gsm en een doos zakdoekjes neer te zetten.
HLE 2302
Berichten: 2628
Lid geworden op: 11 sep 2007, 12:51

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door HLE 2302 »

Afbeelding eventjes in post zetten :P
de 800ers gaan wel verschoven worden ... maar eruit gaan ze zeker nog niet, die desiro's gaan vooral gebruikt worden op het GEN net, en daar komen veel treinen bij ...
de desiro's die overal in belgie komen zullen degene zijn die de oudste klasiekjes vervangen ... men mag niet vergeten dat er nog altijd enorm veel rondrijden !

greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Plaats reactie