Pagina 72 van 87

Re: Renovatie AM75 ?

Geplaatst: 18 jan 2019, 12:25
door Terminus
Iemand een idee hoe vlot het loopt op de verbinding naar Roosendaal? In hun IC-diensten op de Antwerpen-Charleroi lieten de gemoderniseerde stellen het vaak afweten, dus ben wel benieuwd hoe ze het doen op de Puurs-Roosendaal.

Re: Renovatie AM75 ?

Geplaatst: 18 jan 2019, 16:13
door BlackEagle
Ik rijdt meestal enkel tijdens het weekend op lijn 12, maar ik ben nog geen problemen tegengekomen met de S32. Zondag wel voor de eerste keer 's avonds een Varkensneus met derde koplamp in actie gezien (nummer helaas vergeten), die zijn wel een pak feller dan de doorsnee Belgische lampen!

Re: Renovatie AM75 ?

Geplaatst: 18 jan 2019, 19:19
door dentheo
Waar is de tijd dat de Nederlandse lichten nog geel waren zoals die van Franse "voitures"....

Re: Renovatie AM75 ?

Geplaatst: 21 jan 2019, 08:10
door pirre
BlackEagle schreef: 18 jan 2019, 16:13 Ik rijdt meestal enkel tijdens het weekend op lijn 12, maar ik ben nog geen problemen tegengekomen met de S32. Zondag wel voor de eerste keer 's avonds een Varkensneus met derde koplamp in actie gezien (nummer helaas vergeten), die zijn wel een pak feller dan de doorsnee Belgische lampen!
De 802 ( met 3de koplamp) zat zaterdag op deze verbinding dus ik vermoed ook zondag ..

Mvg,
Peter

Re: Renovatie AM75 ?

Geplaatst: 21 jan 2019, 15:30
door Jan-Mark
Volgens mij zijn nu de volgende stellen gemoderniseerd:
801 802 805 806 811 812 813 820 824 825 828 833 837 843
Aanvullingen en verbeteringen zijn altijd welkom :D

Re: Renovatie AM75 ?

Geplaatst: 21 jan 2019, 21:53
door Asterix
Wat is nu het verhaal van die derde koplamp? Proefproject dat helemaal niets
met Nederland te maken heeft? Indien wél noodzakelijk voor Nederland, waarom dan niet op de andere gemoderniseerde stellen?

Re: Renovatie AM75 ?

Geplaatst: 21 jan 2019, 22:21
door Jan-Mark
Misschien om de mecaniciens in de ateliers aan het werk te houden? NMBS blijft natuurlijk wel de nationale werkgelegenheidsorganisatie :mrgreen:

Re: Renovatie AM75 ?

Geplaatst: 15 feb 2019, 19:28
door BlackEagle
De WC-deur van de vernieuwde 833 werkt niet goed. Dat is de tweede keer dat ik dat tegenkom op een gerenoveerde varkensneus (vorige keer niet op de nummer gelet).

Re: Renovatie AM75 ?

Geplaatst: 23 feb 2019, 14:19
door Jan-Mark
De 834 heeft gisteren een proefrit gemaakt.

Re: Renovatie AM75 ?

Geplaatst: 02 mei 2019, 08:05
door Jan-Mark
De 809 zag ik vanochtend in Essen dus als ik het goed heb zitten we nu op 16 gemoderniseerde stellen: 801 802 805 806 809 811 812 813 820 824 825 828 833 834 837 843

Re: Renovatie AM75 ?

Geplaatst: 02 mei 2019, 19:55
door rvdborgt
Jan-Mark schreef: 02 mei 2019, 08:05 De 809 zag ik vanochtend in Essen dus als ik het goed heb zitten we nu op 16 gemoderniseerde stellen: 801 802 805 806 809 811 812 813 820 824 825 828 833 834 837 843
Schiet al lekker op, maar niet heus. In Gentbrugge, Merelbeke en Schaarbeek staan bij elkaar ongeveer net zoveel ontmantelde stellen...

Groetjes,
Rian

Re: Renovatie AM75 ?

Geplaatst: 03 mei 2019, 13:42
door wva
Afgelopen dinsdag zag ik in Mechelen nog een bordeaux AM75 (nummer heb ik niet kunnen lezen, zat te ver weg)

Re: Renovatie AM75 ?

Geplaatst: 03 mei 2019, 20:02
door Davy
Vandaag nog deze in Brussel-Zuid:AfbeeldingAfbeelding

Re: Renovatie AM75 ?

Geplaatst: 28 mei 2019, 12:56
door Terminus
Volgende berichten i.v.m. de MR75 staan in de nieuwe Op De Baan:
- Stel 810 werd geschrapt omdat de kosten van de modernisering veel te hoog oplopen --> ik neem aan dat er nog andere stellen zullen volgen
- Inzet op Luik-Maastricht wordt overwogen --> iemand meer info hierover?

Re: Renovatie AM75 ?

Geplaatst: 01 jun 2019, 15:57
door Eric0641
Terminus schreef: 28 mei 2019, 12:56 Volgende berichten i.v.m. de MR75 staan in de nieuwe Op De Baan:
- Stel 810 werd geschrapt omdat de kosten van de modernisering veel te hoog oplopen --> ik neem aan dat er nog andere stellen zullen volgen
- Inzet op Luik-Maastricht wordt overwogen --> iemand meer info hierover?
een mr75 op MT - Liegé, dan hop ik toch dat ze de gemoderniseerde sturen, allhoewel het comfort verschil tussen een mr en een flirt nog altijd dag en nacht is. Ze moeten gewoon het gehannes van de etcs eens oplossen, bouw die zooi in, het is nu bekent welke soort in Nederland gaat komen. dus ze kunnen gaan beginnen. Maargoed ik denk dat ze het geld niet hebben / de capaciteit om het vlot te regelen