Pagina 75 van 87

Re: Renovatie AM75 ?

Geplaatst: 23 okt 2019, 20:45
door msts.be
Bart schreef: 09 okt 2019, 01:34 816 vandaag gekruist in Muizen.
Was een testrit aan het doen.
[off-topic]
Ahaha, onze AM75-liefhebber is back from the dead ? :lol:
[/off-topic]
Adler schreef: 12 okt 2019, 10:14 Het is niet duidelijk uit die lijst welke 2 dan buiten dienst zijn gesteld.
Enkel nummer 810 ontbreekt in de lijst.
De 810 was eerst afgestaan aan de dienst patrimonium maar de NMBS is op die beslissing teruggekomen na de brandstichting in Schaarbeek van de stellen 826 en 831.
Waarschijnlijk zal men nog wel iets uit die 2 of 3 uitgebrande bakken kunnen redden, en er dan een soort "half"-treinstel van maken en dat dan in Train World zetten. Of als men de toer opgaat zoals met het Mat'57 stel van Leuven: die bakken ergens laten wegrotten in de annex in Steenbrugge.. :cry:

Re: Renovatie AM75 ?

Geplaatst: 26 okt 2019, 22:38
door Pim530
Heeft iemand enig idee hoeveel 'roodjes' er nu nog in dienst zijn?

Re: Renovatie AM75 ?

Geplaatst: 26 okt 2019, 22:58
door LML
Tegenwoordig hebben al die niet-gemoderniseerde varkensneuzen alle kleuren, behalve rood... :mrgreen:

Re: Renovatie AM75 ?

Geplaatst: 27 okt 2019, 09:35
door Davy
Ik dacht nog een stuk of 4 à 5 oude in dienst.

Re: Renovatie AM75 ?

Geplaatst: 27 okt 2019, 11:15
door LML
Zie vorige blz van dit topic: begin september waren er 17 gemoderniseerde in dienst. Er zijn in totaal 43 stellen (de 810 is definitief buiten dienst), dus tel maar uit :)

Re: Renovatie AM75 ?

Geplaatst: 27 okt 2019, 11:51
door rvdborgt
LML schreef: 27 okt 2019, 11:15 Zie vorige blz van dit topic: begin september waren er 17 gemoderniseerde in dienst. Er zijn in totaal 43 stellen (de 810 is definitief buiten dienst), dus tel maar uit :)
Ongeveer de helft daarvan staat ontmanteld in Schaarbeek.

Groetjes,
Rian

Re: Renovatie AM75 ?

Geplaatst: 27 okt 2019, 14:03
door dentheo
rvdborgt schreef: 27 okt 2019, 11:51
Ongeveer de helft daarvan staat ontmanteld in Schaarbeek.
Waarmee men zo ongeveer bewijst dat ze niet zo dringend nodig zijn....

Re: Renovatie AM75 ?

Geplaatst: 27 okt 2019, 14:56
door Shrek
dentheo schreef:
rvdborgt schreef: 27 okt 2019, 11:51
Ongeveer de helft daarvan staat ontmanteld in Schaarbeek.
Waarmee men zo ongeveer bewijst dat ze niet zo dringend nodig zijn....
En wanneer de M7 instroomt zullen ze nog minder nodig zijn. Naar de schroothoop ermee dus!

Re: Renovatie AM75 ?

Geplaatst: 27 okt 2019, 19:54
door Adler
Davy schreef: 27 okt 2019, 09:35 Ik dacht nog een stuk of 4 à 5 oude in dienst.
Vandaag nog met een oude 835 van Roosendaal gekomen.
Zit totaal onder de graffiti, zelfs binnenin zijn de deuren en de wc besmeurd met graffiti.
Een stinkende oude bak.

Re: Renovatie AM75 ?

Geplaatst: 28 okt 2019, 23:37
door Jan-Mark
825 rijdt inmiddels ETCS-homologatieritten.

Re: Renovatie AM75 ?

Geplaatst: 29 okt 2019, 06:40
door Adler
Jan-Mark schreef: 28 okt 2019, 23:37 825 rijdt inmiddels ETCS-homologatieritten.
Hebben alle gerenoveerde stellen ETCS ?

Re: Renovatie AM75 ?

Geplaatst: 29 okt 2019, 07:13
door Steven
Neen, in tegendeel, ze komen zonder etcs buiten, ze zijn wel al voorbekabeld.

Re: Renovatie AM75 ?

Geplaatst: 29 okt 2019, 09:09
door Adler
Steven schreef: 29 okt 2019, 07:13 Neen, in tegendeel, ze komen zonder etcs buiten, ze zijn wel al voorbekabeld.
Is het de bedoeling om dat later nog in te bouwen of wil men die gerenoveerde stellen toch maar maximum 5 jaar meer gebruiken ?

Re: Renovatie AM75 ?

Geplaatst: 29 okt 2019, 10:39
door Jan-Mark
Dat eerste ja. Om de ateliers toch maar zo veel mogelijk werk te geven is voor de meest inefficiënte manier gekozen. Eerst alle stellen binnentrekken en renoveren, daarna nog de derde koplamp bij de acht als eerste gerenoveerde stellen en dan nog eens overal ETCS inbouwen :wink:

Re: Renovatie AM75 ?

Geplaatst: 29 okt 2019, 11:51
door Steven
de inbouw van etcs komt uit een ander potje, het zou me zelfs niet verbazen dat ze er een eu subsidie voor krijgen en in dat geval moeten ze dus een dossier indienen om de financiële middelen te verkrijgen.