Pagina 80 van 87

Re: Renovatie AM75 ?

Geplaatst: 20 feb 2020, 07:54
door pirre
Iemand een idee welke er momenteel in de CW staan voor renovatie ?

Re: Renovatie AM75 ?

Geplaatst: 21 feb 2020, 11:30
door LML
Jan-Mark schreef: 19 feb 2020, 23:57 Ter informatie even een overzicht van de rijdende Varkensneuzen, fouten uiteraard voorbehouden:

Gemoderniseerde vierledigen: 801 802 804 805 806 809 811 812 813 816 820 824 825 828 829 833 834 837 842 843.
Ongemoderniseerde vierledigen: 815 823 832 835 838.

Aanvullingen zijn altijd welkom :wink:
En wat met de 19 niet-vernoemde treinstellen?

Re: Renovatie AM75 ?

Geplaatst: 21 feb 2020, 13:30
door Jan-Mark
Die zijn dus niet-rijdend en staan bijvoorbeeld in FSR.

Re: Renovatie AM75 ?

Geplaatst: 21 feb 2020, 14:35
door Marcad
9 staan nu CWFM voor modernisering...

822 sinds 23/08/2017
808 sinds 02/10/2017
821 sinds 22/11/2017
803 sinds 10/01/2018
830 sinds 12/02/2018
836 sinds 12/03/2018
807 sinds 12/03/2018
844 sinds 31/05/2018
814 sinds 27/11/2019

Gr

Re: Renovatie AM75 ?

Geplaatst: 08 mar 2020, 01:02
door Jan-Mark
De 822 heeft C.W. Mechelen verlaten, in totaal zijn nu eenentwintig stellen gerenoveerd. Een overzicht van de gemoderniseerde vierledigen: 801 802 804 805 806 809 811 812 813 816 820 822 824 825 828 829 833 834 837 842 843. De revisie zit dus op de helft...

Re: Renovatie AM75 ?

Geplaatst: 26 mar 2020, 00:08
door Jan-Mark
Op 28 februari is de 841 omkaderd door een HLE21/27 + 2115 van FSR naar FMW gebracht voor modernisering.

Re: Renovatie AM75 ?

Geplaatst: 26 mar 2020, 05:28
door rvdborgt
Jan-Mark schreef: 26 mar 2020, 00:08 Op 28 februari is de 841 omkaderd door een HLE21/27 + 2115 van FSR naar FMW gebracht voor modernisering.
In Waasmunster?

Groetjes,
Rian

Re: Renovatie AM75 ?

Geplaatst: 26 mar 2020, 09:26
door Paul
FMW was inderdaad de telegrafische afkorting voor het station Waasmunster.
Maar de NMBS gebruikt FMW tegenwoordig als code voor de Centrale Werkplaats in Mechelen.
Ook Infrabel heeft de laatste tijd een reeks 'nieuwe' codes in het leven geroepen, bv. voor de onbemande stopplaatsen.
Daarbij trekt men zich niets meer aan van de historische telegrafische afkortingen, zodat het systeem hoe langer hoe ondoorzichtiger wordt.
Zie http://users.telenet.be/pk/codes.htm
en https://infrabel.be/sites/default/files ... nD_BVT.zip (het gaat vervolgens om het bestand D03-bvt3-13_06.pdf).

Paul

Re: Renovatie AM75 ?

Geplaatst: 02 apr 2020, 02:04
door msts.be
Ik moest vandaag naar de drankenhandel achter de CW, en heb dan even een klein ommetje gemaakt wat er nog stond.
De 808 stond volledig klaar incl. belettering. Verder stond er nog een 2de gemoderniseerde klaar, maar waar alle belettering nog moest aangebracht worden.

Als we de lijst van Marcad als basis nemen en men FIFO (first in, first out -> eerste stel binnen is ook eerste stel buiten) werkt, dan zou het de 821 of 803 moeten zijn..

Re: Renovatie AM75 ?

Geplaatst: 02 apr 2020, 12:24
door msts.be
Paul schreef: 26 mar 2020, 09:26 Maar de NMBS gebruikt FMW tegenwoordig als code voor de Centrale Werkplaats in Mechelen.
Ook Infrabel heeft de laatste tijd een reeks 'nieuwe' codes in het leven geroepen, bv. voor de onbemande stopplaatsen.
Daarbij trekt men zich niets meer aan van de historische telegrafische afkortingen, zodat het systeem hoe langer hoe ondoorzichtiger wordt.
Ik denk dat dat is om makkelijker een onderscheid te kunnen maken tussen het "station" Mechelen, en de CW. Zo zal de afkorting voor de revisies op de treinstellen/rijtuigen dan ook FMW worden.
Vraag is: wat wordt het Franstalig equivalent ? A van atelier ? Dus FAZ is vanaf nu FAZA ?
In Duitsland heeft men een gelijkaardig systeem: in plaatsen waar een "Ausbesserungswerk" is wordt een X aan de "normale" afkorting toegevoegd.

Zo heeft een rijtuig meestal een code "AN X, WW X, NN X" enz. En loks "HB X, LD X, ..".
AN is de code voor Neumunster, en AN X is de code voor het Ausbesserungswerk Neumunster (deze is gespecialiseerd in rijtuigen).
HB is de code voor Bremen Hbf, en HB X is de code voor het Ausbesserungswerk Bremen-Sebaldsbrück (gespecialiseerd in dieselloks).

Voor tussentijdse herzieningen wijkt dat een beetje af: net zoals ik al Châtelet (FCL) op M6 rijtuigen heb zien staan, zijn er in Duitsland evengoed revisies met HH P (onderhoudspost Hannover-Pferdeturm).

Re: Renovatie AM75 ?

Geplaatst: 02 apr 2020, 16:44
door Paul
msts.be schreef: 02 apr 2020, 12:24
Vraag is: wat wordt het Franstalig equivalent ? A van atelier ? Dus FAZ is vanaf nu FAZA ?
Ja, dat is al een tijdje zo. Zie mijn lijst http://users.telenet.be/pk/codes.htm
Ofschoon er voor Salzinnes geen verwarring mogelijk is: FAZ wás al de afkorting voor Salzinnes (Atelier).
Er is in Salzinnes nooit iets anders geweest, geen station of halte, geen post- of telegraafkantoor en geen sluiswachterspost... (die hadden in vroeger tijden allemaal een telegrafische afkorting).

Re: Renovatie AM75 ?

Geplaatst: 02 apr 2020, 21:41
door Jan-Mark
Ander voorbeeld is het atelier van Kinkempois, vaak zie je NK staan, maar soms ook NKA...

Re: Renovatie AM75 ?

Geplaatst: 02 apr 2020, 23:37
door Lukas
Hoi,

In Op de Baan van April 2020 stond er dat de 826 en 831 die opzettelijk in brand werden gestoken in Schaarbeek geschrapt gaan worden. Na recuperatie van de bruikbare onderdelen worden ze gesloopt.

Lukas

Re: Renovatie AM75 ?

Geplaatst: 17 apr 2020, 14:56
door Eric0641
Lukas schreef: 02 apr 2020, 23:37 Hoi,

In Op de Baan van April 2020 stond er dat de 826 en 831 die opzettelijk in brand werden gestoken in Schaarbeek geschrapt gaan worden. Na recuperatie van de bruikbare onderdelen worden ze gesloopt.

Lukas
en dat terwijl nu gelijk alle asbest eruit is gebrand. hahaha

Re: Renovatie AM75 ?

Geplaatst: 17 apr 2020, 15:59
door Shrek

Eric0641 schreef:
Lukas schreef: 02 apr 2020, 23:37 Hoi,

In Op de Baan van April 2020 stond er dat de 826 en 831 die opzettelijk in brand werden gestoken in Schaarbeek geschrapt gaan worden. Na recuperatie van de bruikbare onderdelen worden ze gesloopt.

Lukas
en dat terwijl nu gelijk alle asbest eruit is gebrand. hahaha
Asbest brandt helemaal niet, dus zelfs als het er nog ingezeten zou hebben maakte de brand niets uit.
Daarnaast: goed dat er toch 2 varkens gesloopt gaan worden, dat de andere 42 maar snel volgen.