Pagina 2 van 87

Re: Renovatie AM75 ?

Geplaatst: 18 sep 2009, 11:01
door Boxerke
iemand foto's van een stuur"tafel" van een 800?

Re: Renovatie AM75 ?

Geplaatst: 18 sep 2009, 21:29
door LML
Trammist schreef:Mijns inziens verdienen deze treinstellen toch écht wel een grondige renovatie, ze zijn ondertussen bijna allemaal 34 jaar oud. Het comfort (zetels) is niet slecht, maar toch niet meer naar hedendaagse behoefte.
Omdat ze al + 34 jaar meegaan, moesten ze al 15 j geleden gerenoveerd zijn. Van mij mogen ze sito presto aan de kant, en liefst zo snel mogelijk...

Re: Renovatie AM75 ?

Geplaatst: 18 sep 2009, 22:42
door Trammist
Ne kameraad van mij uit Oostende (nee, hij zit niet op dit forum), noemde de Varkensneus ooit eens "de ideale trein om een horrorfilm in te draaien" :lol: :lol: :lol:

Re: Renovatie AM75 ?

Geplaatst: 18 sep 2009, 22:52
door Molenbruch Y.
Dag,

Laat hem eens kennismaken met de klassieke tweeledige stellen, vooral dan de zwak verlichte niet-gemoderniseerde exemplaren. Als je dan nog een avondlijk ritje aflegt tussen pakweg Manage en 's Gravenbrakel, hoef je niet eens meer een scenario voor de film te bedenken. :wink:

Wat het onderwerp betreft: de AM Q's hadden voor een renovatie eigenlijk voorrang moeten krijgen, al was het maar om hun gevaarlijk dichtschuivende deuren zonder geluidssignaal.

Groeten,

Re: Renovatie AM75 ?

Geplaatst: 18 sep 2009, 22:56
door HLE 2302
13'erke schreef:
HLE 2302 schreef:
Trammist schreef:...zucht, wat wilt ge daar nu weer meer zeggen? :roll: Goe, 'k zal het veranderen in, euh, "stoel met bedieningsapparatuur", zo beter?
awel, dat breaks, 21/27, sprinters, dmt's enzo een stuurtafel hebben ... waar je iets kan op leggen ... klasiekjes,22-25-23 varkensneuzen enzo hebben dit niet:
Afbeelding je ziet hier duidelijk de tafel :P

een AM 75 enzo hebben dit niet ... veel onhandiger voor de bestuurder om spullen op te leggen zoals gsm,sleutels,eten,drinken ...

greetz 2302
Je hebt nog wel wat ruimte op de plaats van de bijzitter, eigenlijk valt dit nog goed mee op een 800, over een 23 gaan we zwijgen :lol: .
idd, het is echter toegestaan kleine notities te maken tijdens de rit ... doe dat maar in een 800/23 enz. :P

@ bruno
ZOT !
natuurlijk mag dit niet ... tijdens de rit mag je alleen maar met uw trein bezig zijn !

Re: Renovatie AM75 ?

Geplaatst: 18 sep 2009, 23:03
door Trammist
HLE2302, verwijder alsjeblieft die foto uit die quote.
Molenbruch Y. schreef:Laat hem eens kennismaken met de klassieke tweeledige stellen, vooral dan de zwak verlichte niet-gemoderniseerde exemplaren. Als je dan nog een avondlijk ritje aflegt tussen pakweg Manage en 's Gravenbrakel, hoef je niet eens meer een scenario voor de film te bedenken. :wink:
Ik zie het al helemaal voor mij :lol: een duistere trein vol graffiti, een kwijlende en hijgende psychopaat met en groot mes, spattend bloed en veel gekrijs :mrgreen: .

ps, ik heb ooit eens in een klassiekje met alle verlichting gedoofd gezeten in de kennedytunnel. Làng geleden dat ik nog zo'n duisternis had gezien!

Re: Renovatie AM75 ?

Geplaatst: 19 sep 2009, 19:04
door AM'er
Alhoewel ik nog nooit op een varkensneus gezeten heb, vind ik ze (althans van buiten) best mooie treinen.

Spijtig dat de rode livrei stelselmatig verdwijnt.

Re: Renovatie AM75 ?

Geplaatst: 19 sep 2009, 21:01
door banaan
AM'er schreef:Alhoewel ik nog nooit op een varkensneus gezeten heb, vind ik ze (althans van buiten) best mooie treinen.

Spijtig dat de rode livrei stelselmatig verdwijnt.
Ga er dan maar eens opzitten. Knaloranje vanbinnen, en immer één of ander vies geurtje door gebrek aan behoorlijke verluchting.

Met dat laatste ben ik volledig akkoord. Waarom moet alles er hetzelfde uitzien?

Re: Renovatie AM75 ?

Geplaatst: 20 sep 2009, 08:29
door 13'erke
LML schreef:
Trammist schreef:Mijns inziens verdienen deze treinstellen toch écht wel een grondige renovatie, ze zijn ondertussen bijna allemaal 34 jaar oud. Het comfort (zetels) is niet slecht, maar toch niet meer naar hedendaagse behoefte.
Omdat ze al + 34 jaar meegaan, moesten ze al 15 j geleden gerenoveerd zijn. Van mij mogen ze sito presto aan de kant, en liefst zo snel mogelijk...
Vind ik ook, weg ermee.

Re: Renovatie AM75 ?

Geplaatst: 20 sep 2009, 10:43
door Kristofke
Misschien werd besloten eerst de Breaks te doen omdat deze varkens misschien op termijn ipv een renovatie eerder een exit krijgen?

Re: Renovatie AM75 ?

Geplaatst: 20 sep 2009, 11:33
door LML
Ze gaan de renovatie van de reeks 800 zodanig uitstellen tot dat de Desiro ML over enkele jaren op de sporen verschijnen. Volgens mij is het lot al beslist...

Re: Renovatie AM75 ?

Geplaatst: 20 sep 2009, 21:39
door HLE 2302
LML schreef:Ze gaan de renovatie van de reeks 800 zodanig uitstellen tot dat de Desiro ML over enkele jaren op de sporen verschijnen. Volgens mij is het lot al beslist...
je moet niet denken dat de 800ers gaan verdwijnen hoor als de desiro's er zijn, het enigste wa de nmbs kan schrappen zijn de oudste klasiekjes ... al de rest blijft gewoon hoor

greetz 2302

Re: Renovatie AM75 ?

Geplaatst: 20 sep 2009, 23:51
door Hogersluys
Bij renovatie verdwijnen waarschijnlijk de goede zetels van de MS75. Die behoren tot de top van het NMBS-materieel.

Re: Renovatie AM75 ?

Geplaatst: 21 sep 2009, 00:15
door Trammist
Ik kreeg nochtans wel nekpijn toen ik door het raampje wou kijken... en ik ben een slordige 1m80 groot.

Re: Renovatie AM75 ?

Geplaatst: 21 sep 2009, 08:33
door 13'erke
HLE 2302 schreef:
LML schreef:Ze gaan de renovatie van de reeks 800 zodanig uitstellen tot dat de Desiro ML over enkele jaren op de sporen verschijnen. Volgens mij is het lot al beslist...
je moet niet denken dat de 800ers gaan verdwijnen hoor als de desiro's er zijn, het enigste wa de nmbs kan schrappen zijn de oudste klasiekjes ... al de rest blijft gewoon hoor

greetz 2302
Wetende dat de techniek van een klassiekje NM en een 800 veel gemeen hebben (verouderd) ben ik daar nog niet zo zeker van...