Re: Renovatie AM75 ?
Geplaatst: 18 sep 2009, 11:01
iemand foto's van een stuur"tafel" van een 800?
Omdat ze al + 34 jaar meegaan, moesten ze al 15 j geleden gerenoveerd zijn. Van mij mogen ze sito presto aan de kant, en liefst zo snel mogelijk...Trammist schreef:Mijns inziens verdienen deze treinstellen toch écht wel een grondige renovatie, ze zijn ondertussen bijna allemaal 34 jaar oud. Het comfort (zetels) is niet slecht, maar toch niet meer naar hedendaagse behoefte.
idd, het is echter toegestaan kleine notities te maken tijdens de rit ... doe dat maar in een 800/23 enz.13'erke schreef:Je hebt nog wel wat ruimte op de plaats van de bijzitter, eigenlijk valt dit nog goed mee op een 800, over een 23 gaan we zwijgen .HLE 2302 schreef:awel, dat breaks, 21/27, sprinters, dmt's enzo een stuurtafel hebben ... waar je iets kan op leggen ... klasiekjes,22-25-23 varkensneuzen enzo hebben dit niet:Trammist schreef:...zucht, wat wilt ge daar nu weer meer zeggen? Goe, 'k zal het veranderen in, euh, "stoel met bedieningsapparatuur", zo beter?
je ziet hier duidelijk de tafel
een AM 75 enzo hebben dit niet ... veel onhandiger voor de bestuurder om spullen op te leggen zoals gsm,sleutels,eten,drinken ...
greetz 2302
Ik zie het al helemaal voor mij een duistere trein vol graffiti, een kwijlende en hijgende psychopaat met en groot mes, spattend bloed en veel gekrijs .Molenbruch Y. schreef:Laat hem eens kennismaken met de klassieke tweeledige stellen, vooral dan de zwak verlichte niet-gemoderniseerde exemplaren. Als je dan nog een avondlijk ritje aflegt tussen pakweg Manage en 's Gravenbrakel, hoef je niet eens meer een scenario voor de film te bedenken.
Ga er dan maar eens opzitten. Knaloranje vanbinnen, en immer één of ander vies geurtje door gebrek aan behoorlijke verluchting.AM'er schreef:Alhoewel ik nog nooit op een varkensneus gezeten heb, vind ik ze (althans van buiten) best mooie treinen.
Spijtig dat de rode livrei stelselmatig verdwijnt.
Vind ik ook, weg ermee.LML schreef:Omdat ze al + 34 jaar meegaan, moesten ze al 15 j geleden gerenoveerd zijn. Van mij mogen ze sito presto aan de kant, en liefst zo snel mogelijk...Trammist schreef:Mijns inziens verdienen deze treinstellen toch écht wel een grondige renovatie, ze zijn ondertussen bijna allemaal 34 jaar oud. Het comfort (zetels) is niet slecht, maar toch niet meer naar hedendaagse behoefte.
je moet niet denken dat de 800ers gaan verdwijnen hoor als de desiro's er zijn, het enigste wa de nmbs kan schrappen zijn de oudste klasiekjes ... al de rest blijft gewoon hoorLML schreef:Ze gaan de renovatie van de reeks 800 zodanig uitstellen tot dat de Desiro ML over enkele jaren op de sporen verschijnen. Volgens mij is het lot al beslist...
Wetende dat de techniek van een klassiekje NM en een 800 veel gemeen hebben (verouderd) ben ik daar nog niet zo zeker van...HLE 2302 schreef:je moet niet denken dat de 800ers gaan verdwijnen hoor als de desiro's er zijn, het enigste wa de nmbs kan schrappen zijn de oudste klasiekjes ... al de rest blijft gewoon hoorLML schreef:Ze gaan de renovatie van de reeks 800 zodanig uitstellen tot dat de Desiro ML over enkele jaren op de sporen verschijnen. Volgens mij is het lot al beslist...
greetz 2302