Renovatie AM75 ?
Re: Renovatie AM75 ?
Hangen die bagage rekken niet erg hoog? Daar past niet echt veel bagage tussen denk ik.
Re: Renovatie AM75 ?
Bedankt Spurt! was hier al even naar op zoek!
iemand toevallig info over eventuele andere (test)ritten?
iemand toevallig info over eventuele andere (test)ritten?
Re: Renovatie AM75 ?
Voor zover ik uit de foto's kan afleiden, vind ik deze renovatie zeer geslaagd. Zeggen dat ze er als nieuwe stellen uitzien zou wat teveel zijn, maar ze kunnen zo toch nog een hele tijd mee.
Re: Renovatie AM75 ?
Anders geformuleerd: wanneer komt de eerste graffito er op te zitten?dentheo schreef:Zit er een anti-graffiti-verflaag op ?
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
Re: Renovatie AM75 ?
Ik ben de laatste paar weken een paar maal in Roosendaal geweest.overweg13 schreef:Anders geformuleerd: wanneer komt de eerste graffito er op te zitten?dentheo schreef:Zit er een anti-graffiti-verflaag op ?
Je kan echt moeilijk inbeelden hoe een 75 er tegenwoordig uitziet, om verlegen te zijn.
Een soort reuze graffiti met wieltjes eronder en een panto erop.
Zou het helpen als we Cornu een paar foto's toesturen ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Renovatie AM75 ?
Ik heb er nog geen foto`s van gezien.FLV-FGSP schreef:Zijn er al interieurfoto's van de 2e klas?
Volgens het verhaal zo dit vergelijkbaar zijn met de Breaks.
Groetjes uit Nederland
-
- Berichten: 587
- Lid geworden op: 31 mei 2010, 14:33
- Locatie: Zwijndrecht NEDERLAND
Re: Renovatie AM75 ?
Pieter Blancquaert meldt op Facebook:
Dinsdag 17 maart
2de testrit met de 843 CW Mechelen - Brussel-Zuid - Namen - Charleroi-Zuid - Brussel-Zuid - CW Mechelen
14817 (Enkel uren vermeldt van de stopplaatsen)
09:51 CW Mechelen
10:12 10:14 Schaarbeek (via L27)
10:19 10:22 Brussel-Noord
10:29 Brussel-Zuid
14818 (In alle tussenliggende stations wordt halt gehouden, behalve in Brussel-Kapellekerk en Brussel-Congres)
10:42 Brussel-Zuid
10:50 10:51 Brussel-Noord (Via L161)
11:36 11:38 Ottignies
11:57 12:06 Gembloux
12:24 Namen
14819 (In alle tussenliggende stations wordt halt gehouden)
12:40 Namen
13:17 13:18 Tamines (Via L130)
13:28 Charleroi-Zuid
14820 (In alle tussenliggende stations wordt halt gehouden tot Brussel-Noord. Ook in Brussel-Kapellekerk en Brussel-Congres)
13:57 Charleroi-Zuid
14:26 14:27 Nivelles (Via L124)
15:08 15:13 Brussel-Zuid
15:24 15:34 Brussel-Noord
16:03 CW Mechelen (Via L27)
Re: Renovatie AM75 ?
Het stel ziet er goed uit, equivalent aan een gemoderniseerde break. Na verbouwing zal deze klasse nog een hele tijd mee kunnen, vermoed ik. Op voorwaarde dat dit substantieel minder kost dan de aankoop van nieuw materiaal zie ik er het nut wel van in, alleen spijtig dat het zo laat gebeurt. Veel geld voor nieuwe treinen zal er echter niet zijn de komende jaren, liever gemoderniseerde AM75's dan geen dienst.
Hoelang duurt zo'n fase van testritten normaal? Wanneer gaan we de 843 voor het eerst op de reguliere dienst zien?
Hoelang duurt zo'n fase van testritten normaal? Wanneer gaan we de 843 voor het eerst op de reguliere dienst zien?
Re: Renovatie AM75 ?
En hoe zit het met de cabine ? Tijdens de opendeur in de CW Mechelen 2 jaar geleden werd daar een majesteus plan van een nieuwe stuurtafel getoond met ETCS-Display, zit die er ook al in of is het nog steeds de tafel met het uurwerk in het midden ?
Re: Renovatie AM75 ?
Steven schreef:de deuren gaan inderdaad open met knoppen, de hendels zijn dus verdwenen.
Eigenaardig, bij de NS-Benelux rijtuigen MOEST het van België toch juist andersom...
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Renovatie AM75 ?
Voor zover ik weet is die nieuwe stuurpost geïnstalleerd, enkel zonder de ETCS. In plaats van de twee schermen zit dat rond snelheidsmetergeval van de huidige 800'en erop... Ook wordt eraan gedacht om de 800'en (en ander materieel?) in de toekomst i.p.v. de ETCS-schermen zoals in een desiro een soort ETCS-light te geven zonder enige interface op de stuurtafel die zegt hoe snel je mag, laat staan een planningscherm, maar die op de achtergrond wel ingrijpt als de snelheid overschreden wordt, en bestuurders volgen dus de opdrachten van de seinen. Of hoe de NMBS het concept van stuurpostsignalisatie ook weer kan verkrachten...msts.be schreef:En hoe zit het met de cabine ? Tijdens de opendeur in de CW Mechelen 2 jaar geleden werd daar een majesteus plan van een nieuwe stuurtafel getoond met ETCS-Display, zit die er ook al in of is het nog steeds de tafel met het uurwerk in het midden ?