Renovatie AM75 ?

Alles over reizigerstreinen in België.
bram2727
Berichten: 261
Lid geworden op: 07 sep 2014, 21:17

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door bram2727 »

Is er iets veranderdt aan de wikend ritten van de nieuwe am 75 met de vakansie nu ?
rudi houthooft

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door rudi houthooft »

Gisteren (zondag) was het vertrek van 11u40 naar Binche te Antwerpen, de 843 gekoppeld met een klassiekje. Misschien is de omloop op zondag veranderd.
Daley

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door Daley »

Beste mensen, ik kom uit Nederland en heb niet zoveel verstand van de treinen in België.

Hopelijk kunnen jullie mij iets vertellen over de Varkensneus, ofwel AM75.

In de cabine van deze trein hoor je tijdens de gehele rit een hard ratelend / tikken geluid?! Heel eentonig en uniek bij deze trein volgens mij (hoor dit bijvoorbeeld niet bij NL treinen).

Wat is dit voor een geluid? Wie kan mij helpen met deze vraag?! Hartelijk dank en een vriendelijke groet uit Holland.
hmmm
Berichten: 57
Lid geworden op: 21 feb 2012, 09:24

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door hmmm »

Dat is het getik van de analoge ritregistratie (en snelheidsmeter). Sommige breaks (MR80) hebben ook nog deze oude snelheidsmeters en registratietoestellen.
Jan-Mark
Berichten: 376
Lid geworden op: 08 feb 2017, 11:12

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door Jan-Mark »

Klassiekjes hebben dan zeker ook wel deze ratelende metertjes?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door Steven »

Inderdaad ook bij klassiekjes is dit zo.
Daley

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door Daley »

Superbedankt voor het bericht!!
260689
Berichten: 3301
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door 260689 »

Steven schreef:Inderdaad ook bij klassiekjes is dit zo.
Niet allemaal meer. De meeste hebben een nieuwe snelheidsmeter gekregen die digitaal opneemt.
spurt2244
Berichten: 122
Lid geworden op: 16 dec 2014, 21:23
Contacteer:

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door spurt2244 »

De NMBS weet mij te melden dat in de tweede helft van juni vernieuwde varkensneus 833 gaat rijden :D dit is dan het derde stel.

Groetjes uit Nederland
Rangeerspoor

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door Rangeerspoor »

Zijn 843 en 801 nog altijd de enigen die met een nieuwe livrei rondrijden?

Er zullen er allicht wel enkele zijn die uit roulement genomen zijn om te worden "vernieuwd".

Overleeft het volledige complement van alle gebouwde stellen in de reeks 800, nooit geen verschrotingen voorgekomen?
fets
Berichten: 183
Lid geworden op: 06 sep 2009, 10:19
Locatie: 1210

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door fets »

Ik heb gisteren 11/07 rond 13:20 in Mechelen station op spoor 5 een overbrenging van een gerenoveerde MS75 gezien in de richting van Muizen. Het ging allemaal veel te snel, maar zowel vooraan als achteraan was een lok gekoppeld, en ik vermoed dat beide stuurposten dus tegenover elkaar stonden.

De livrei was al zoals op andere gerenoveerde, interieur niet kunnen bekijken..

Weet iemand welke nr dit was? 833 volgens de berichten hier?
Eimai
Berichten: 795
Lid geworden op: 10 mar 2009, 15:05

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door Eimai »

833 heeft al testritten gedaan en zou al moeten rondrijden (al heb ik daar geen bevestiging van, en sowieso veel kans dat die terug de werkplaats in moest voor aanpassingen), dus het stel dat je hebt gezien moet een ander stel zijn.
bram2727
Berichten: 261
Lid geworden op: 07 sep 2014, 21:17

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door bram2727 »

De 833 zal vanaf volgende week in exploitatie worden gezet.
Tram44
Berichten: 152
Lid geworden op: 09 jun 2012, 12:49

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door Tram44 »

De 843 ziet er inmiddels zo uit:
unnamed.jpg
[/img]

Misschien val ik in herhaling, maar voor 800 000 €/rijtuig vind ik dit echt pure verspilling. Het comfort en toegankelijkheid zijn nog steeds zoals in 1975, al moet een rolstoeler nu niet meer in de hal blijven staan en kan hij plaatsnemen in een afdeling met klapstoelen en naar het toilet gaan.

Als dan ook nog eens de follow-up van graffiti achterwege blijft, is de hele operatie gewoon dure bezigheidstherapie voor de werkplaatsen.
rvdborgt
Berichten: 4314
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door rvdborgt »

Tram44 schreef:Als dan ook nog eens de follow-up van graffiti achterwege blijft, is de hele operatie gewoon dure bezigheidstherapie voor de werkplaatsen.
Het posten van grafittifoto's draagt bovendien bij aan het verschijnen van nog meer grafitti. Op alle fora lezen vandalen mee om foto's van hun werk te zien. Liefst verwijderen dus.

Groetjes,
Rian
Plaats reactie