Re: Renovatie AM75 ?
Geplaatst: 26 dec 2012, 08:29
Als ik mij goed herinner stond er vorig jaar bij de opendeur in Mechelen reeds een gestripte AM75 (nr weet ik evenwel niet meer).Jeroen schreef:Wanneer begint men eraan?
Als ik mij goed herinner stond er vorig jaar bij de opendeur in Mechelen reeds een gestripte AM75 (nr weet ik evenwel niet meer).Jeroen schreef:Wanneer begint men eraan?
Ik heb dat ook gelezen in die repo maar moet dat nu echt meer dan een jaar duren? Men heeft materiaal te veel of zo?Stef schreef:Als ik mij goed herinner stond er vorig jaar bij de opendeur in Mechelen reeds een gestripte AM75 (nr weet ik evenwel niet meer).Jeroen schreef:Wanneer begint men eraan?
Zo lijkt het ja. Da's de NMBS he. Vergeet niet dat daar toen in Mechelen ook zeker twee sprinters gestript stonden, waarvan er ook bij mijn weten nog maar eentje buiten is. En da's gewoon voor een revisie met wat herschilder- en herbekledingswerk, ze noemen het zelf niet eens een renovatie.Jeroen schreef:Ik heb dat ook gelezen in die repo maar moet dat nu echt meer dan een jaar duren? Men heeft materiaal te veel of zo?
Dat is ook een roddel die niet klopt.Retard schreef:Dan kunnen ze ze niet allemaal renoveren, want in 2023 moeten ze allemaal buiten.
Met die HLE21 kun je wel maar erg weinig reizigers vervoeren... Ik blijf het een verstandige beslissing vinden om niet al te veel reizigersmaterieel buiten dienst te stellen. Zeker in het vooruitzicht van het komende decennium waarin het aantal treinen vermoedelijk zal stijgen. Zelfs als men daarvoor nieuw materieel bestelt, is het nog altijd beter wat oude karren achter de hand te houden. Daarvan is men tenminste zeker dat men ze heeft.Stijn82 schreef:Zijn die AM75 van goud ofzo? OK het zijn best degelijke en betrouwbare stellen, maar ze langer dan 50 jaar in dienst houden...
De HLE21 is 10 jaar jonger, en voor zover ik weet een prima loc. Die gaan ze dan maar afvoeren in 2023?
10 jaar geleden zou dat inderdaad logisch geweest zijn ja. Nu is het weggesmeten geld, die dingen zijn te oud om nu nog aan de renovatie, die naar goeie ouwe NMBS-gewoonte tergend traag vooruitgaat, te beginnen.Delanopro schreef:Dus lijkt het mij logish dat ze eerst alle 75's doen ipv eerst alle am 80's.
Dit spreekt eerdere uitspraken van lijstleden en een uitspraak gedaan in SpoorwegJournaal nr 190 tegen. Dus vraag ik me nu af, wat is er nu waar en wat niet? Diverse media spreken zich nu tegen.De modernisering van de vierdelige treinstellen AM75-77 (serie 801-844; Varkensneus) is van de baan. De proefrevisie van een prototype bracht dermate veel gebreken aan de constructie aan het licht dat NMBS besloot het project voortijdig te beëindigen. Vermoedelijk worden de Varkensneuzen bij het bereiken van de revisietermijn afgevoerd. In de afgelopen jaren kreeg een groot aantal treinstellen nieuwe cabinezijruiten en armaturen voor front- en sluitseinen, herkenbaar aan de dikke rand onder de lampen.
Dat citaat is nonsens.Ralph schreef:Hallo,
Ik zit net in het boek Spoorwegen 2013 te lezen (specifiek het hoofdstuk België, en lees daar het volgende (ik citeer!)Dit spreekt eerdere uitspraken van lijstleden en een uitspraak gedaan in SpoorwegJournaal nr 190 tegen. Dus vraag ik me nu af, wat is er nu waar en wat niet? Diverse media spreken zich nu tegen.De modernisering van de vierdelige treinstellen AM75-77 (serie 801-844; Varkensneus) is van de baan. De proefrevisie van een prototype bracht dermate veel gebreken aan de constructie aan het licht dat NMBS besloot het project voortijdig te beëindigen. Vermoedelijk worden de Varkensneuzen bij het bereiken van de revisietermijn afgevoerd. In de afgelopen jaren kreeg een groot aantal treinstellen nieuwe cabinezijruiten en armaturen voor front- en sluitseinen, herkenbaar aan de dikke rand onder de lampen.
Betreffende het boek, het wordt uitgegeven door Uitgeverij De Alk BV, Alkmaar, NL. Via internet is het te vinden en/of te bestellen bij http://www.alk.nl (de uitgever zelf) en via http://www.vanstockum.nl. Over het hoe en dergelijke voor bestellen vanuit België, kan ik geen antwoord geven. Boekhandel Van Stockum verzend het volgens mij wel naar België.
Het herontwerp voor de stuurtafel komt er in de eerste plaats om ETCS erin te kunnen verwerken, meer bepaald het scherm. Verder is er geen sprake van een 'nieuw besturingssysteem'.Delanopro schreef:Als het klopt dat er een nieuwe stuurtafel zal komen betekend dit een volledig nieuw besturingsysteem.
En dat is toch wel een groote stap vooruit kwa verlengde levensduur volgens mij.