Pagina 65 van 87

Re: Renovatie AM75 ?

Geplaatst: 12 jun 2018, 13:50
door dentheo
Idee waarom ?
Teveel harmonischen 50Hz bij OME ? Spoorkringen lopen op 50Hz in NL.
En de hakker op MR80 neemt die harmonischen weg ?

Re: Renovatie AM75 ?

Geplaatst: 12 jun 2018, 14:36
door Shrek
dentheo schreef:Idee waarom ?
Teveel harmonischen 50Hz bij OME ? Spoorkringen lopen op 50Hz in NL.
En de hakker op MR80 neemt die harmonischen weg ?
Het zal zoiets wel zijn. Dit is dus de reden waarom er zo'n uitgebreide homologatietesten moeten gebeuren. Volledig terecht dus dat je niet zomaar met een gerenoveerd treinstel Nederland binnen mag.

Re: Renovatie AM75 ?

Geplaatst: 12 jun 2018, 15:00
door dentheo
Het kan natuurlijk ook zijn dat men die discussie gewoon niet wil en dus de dingen maar afzondert....vermijd veel gevalideer...
Alhoewel "veiligheidstechnisch" kun je daar een serieuze boom over planten....

Re: Renovatie AM75 ?

Geplaatst: 12 jun 2018, 15:27
door Steven
Shrek, denk ook aan het ATB signaal in de rails :wink:

Re: Renovatie AM75 ?

Geplaatst: 12 jun 2018, 15:32
door Asterix
Shrek schreef: 12 jun 2018, 14:36
dentheo schreef:Idee waarom ?
Teveel harmonischen 50Hz bij OME ? Spoorkringen lopen op 50Hz in NL.
En de hakker op MR80 neemt die harmonischen weg ?
Het zal zoiets wel zijn. Dit is dus de reden waarom er zo'n uitgebreide homologatietesten moeten gebeuren. Volledig terecht dus dat je niet zomaar met een gerenoveerd treinstel Nederland binnen mag.
Hoe lang bestaat dat ERA nu al? Dat werd destijds voorgesteld als de instantie die de normering zou doordrukken. En toch wordt er nog altijd zo gesukkeld terwijl vliegtuigen de wereld rondvliegen.

Re: Renovatie AM75 ?

Geplaatst: 12 jun 2018, 20:02
door rvdborgt
Asterix schreef: 12 jun 2018, 15:32
Shrek schreef: 12 jun 2018, 14:36
dentheo schreef:Idee waarom ?
Teveel harmonischen 50Hz bij OME ? Spoorkringen lopen op 50Hz in NL.
En de hakker op MR80 neemt die harmonischen weg ?
Het zal zoiets wel zijn. Dit is dus de reden waarom er zo'n uitgebreide homologatietesten moeten gebeuren. Volledig terecht dus dat je niet zomaar met een gerenoveerd treinstel Nederland binnen mag.
Hoe lang bestaat dat ERA nu al? Dat werd destijds voorgesteld als de instantie die de normering zou doordrukken. En toch wordt er nog altijd zo gesukkeld terwijl vliegtuigen de wereld rondvliegen.
In het vierde spoorwegpakket wordt het Spoorwegbureau inderdaad de instantie voor toelatingen:
https://eur-lex.europa.eu/legal-content ... 32016R0796
Het is me alleen nog niet helemaal duidelijk wanneer dat precies in werking treedt (kan op zich niet lang meer duren) en hoe dat in de praktijk dan werkt.

Groetjes,
Rian

Re: Renovatie AM75 ?

Geplaatst: 12 jun 2018, 20:33
door dentheo
En ik neem aan dat typisch Nederlandse situaties zoals invloed op ATB en invloed op Nederlandse stroomkringen getest zullen worden in Nederland..dat kan men elders moeilijk simuleren.
Prorail weet hun meest kwetsbare baanvakken echt wel liggen, die zijn natuurlijk het meest geschikt. Oude spoorkringen, lage spanning op bovenleiding, wiebelende bovenleiding al dat soort grappen dat electronische omvormers zenuwachtig maakt zodat ze gaan afschakelen en reuze inductie creëren.... Dat geldt waarschijnlijk voor elk land.

Re: Renovatie AM75 ?

Geplaatst: 12 jun 2018, 21:17
door Davy
Wat betekent trouwens OME?

Re: Renovatie AM75 ?

Geplaatst: 21 jun 2018, 12:32
door Ralph
Een vraagje hier. Weet iemand te vertellen waar de gemoderniseerde am75m ingezet worden, de actuele stand zeg maar, en of ze in het weekeinde ook ingezet worden.. Alvast bedankt voor wat info.

Re: Renovatie AM75 ?

Geplaatst: 21 jun 2018, 13:06
door Steve
Ik kan me vergissen, maar ik meen dat ze vrij willekeurig meedraaien in de algemene MS75-pool, zowel week als weeken. Nu Puurs - Roosendaal gesplitst is in Essen, weet ik niet of er op het Belgische deel nog MS75 ingezet wordt (in dat geval zou men in principe ook daar de gemoderniseerde kunnen inzetten) of alleen nog maar MS08.

Re: Renovatie AM75 ?

Geplaatst: 21 jun 2018, 13:22
door Ducktape
Tussen Puurs en Essen rijden enkel nog Desiro's momenteel. Er zijn een aantal verbindingen waar de vernieuwde te zien valt, Antwerpen-Turnhout, Turnhout-Binche en Antwerpen-Charleroi bijvoorbeeld. Tijdens het weekend rijden er 2 stuks tussen Antwerpen en Binche.

Re: Renovatie AM75 ?

Geplaatst: 27 jun 2018, 12:54
door spurt2244
Sinds kort rijdt Varkensneus 828 rond, het eerste treinstel met een derde koplamp.

Re: Renovatie AM75 ?

Geplaatst: 27 jun 2018, 12:58
door spurt2244
Totaal overzicht

01. 843 ==> Rijdt sinds januari 2016 rond.
02. 801 ==> Rijdt sinds december 2016 / januari 2017 rond.
03. 833 ==> Rijdt sinds Juli 2017.
04. 824 ==> Rijdt sinds begin oktober 2017.
05. 806 ==> Rijdt waarschijnlijk sinds november 2017.
06. 825 ==> Rijdt sinds januari 2018.
07. 811 ==> Rijdt sinds maart 2018.
08. 812 ==> Rijdt sinds mei 2018.
09. 828 ==> Rijdt sinds eind juni 2018. (eerste stel met derde koplamp)

Re: Renovatie AM75 ?

Geplaatst: 27 jun 2018, 22:25
door LML
Alléé,... nog 35 treinstellen te gaan,... :mrgreen:

Re: Renovatie AM75 ?

Geplaatst: 24 jul 2018, 14:22
door Jan-Mark
Nummer 10 (837) heeft vandaag een proefrit naar Blankenberge gemaakt en is op dit moment op weg naar Muizen (FGSP 14.58, FDR 15.35, Muizen 16.10).