Treinen zitten steeds voller

Alles over reizigerstreinen in België.
kika
Berichten: 2859
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: Treinen zitten steeds voller

Bericht door kika »

overweg13 schreef: 07 nov 2016, 12:26Wat ik schrijf voor Halle is waarschijnlijk ook van toepassing voor andere lijnen van het stervormige net rond Brussel.
Mijn persoonlijke ervaring is dat vanaf/tot Ottignies op 161 en 124 vanaf Waterloo boordevol zit, maar uiteraard enkel tijdens de spits. Lijn 26 heb ik nooit echt druk geweten, ook niet tijdens de spits.
Verder kan ik groentje alleen maar beamen, al zou ik de weekendproblematiek liever opgelost zien met een extra trein in de dienstregelingsgaten, theoretisch zouden die 1,2 desiro's dan wél moeten volstaan.
jan_olieslagers
Berichten: 3494
Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
Locatie: Ansião (PT)

Re: Treinen zitten steeds voller

Bericht door jan_olieslagers »

Lijn 26 heb ik nooit echt druk geweten, ook niet tijdens de spits.
In mijn ervaring: lijn 26 inderdaad best genietbaar, maar toch redelijk druk in de spits, van Vilvoorde tot Schuman 's morgens en v/v in de vooravond. Dan zie je toch wel wat mensen rechtstaan - al heb ik me herhaaldelijk geërgerd aan lieden die zo asociaal zijn dat ze nog liever rechtstaan dan een bankje te delen met twee, en die bankjes zijn toch niet zo smal in de duikbril/sprinter.

Het is misschien niet zo politiek correct van me, maar ik vond die drukke bezetting dan extra storend omdat ze veelal bestond uit kinderen die naar school werden gebracht - veelal Franstaligen uit Vilvoorde - die echt minder manieren en opvoeding betoonden dan de gemiddelde pendelaar.
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
Plaats reactie