Treinen zitten steeds voller

Alles over reizigerstreinen in België.
Treinenman
Berichten: 359
Lid geworden op: 22 nov 2008, 15:17

Re: Treinen zitten steeds voller

Bericht door Treinenman »

Treinen waarin veel mensen rechtstaan in de gangen, daar zie ik bijna nooit een treinbegeleider rondgaan.
De trein Antwerpen-Oostende zit vaak al vanaf Antwerpen-Berchem vol. Wordt het geen tijd om de drukste ritten met M6 te doen i.p.v. MS96?
En kan men sommige treinen in het weekend (bv L-trein Leuven-Antwerpen, IR Hasselt-Antwerpen en IR Turnhout-Antwerpen) niet met 2 breaks doen ipv slechts 1?
De trein is altijd een beetje reizen.
wbrm
Berichten: 409
Lid geworden op: 28 mei 2011, 21:11

Re: Treinen zitten steeds voller

Bericht door wbrm »

Treinenman schreef:De trein Antwerpen-Oostende zit vaak al vanaf Antwerpen-Berchem vol. Wordt het geen tijd om de drukste ritten met M6 te doen i.p.v. MS96?
Sinds de 3e IC naar Gent rijdt is het voor mij (tijdelijk?) opgelost, zowel ICg als ICp.
Treinenman schreef:En kan men sommige treinen in het weekend (bv L-trein Leuven-Antwerpen, IR Hasselt-Antwerpen en IR Turnhout-Antwerpen) niet met 2 breaks doen ipv slechts 1?
Idd daar zitten de treinen soms overvol.
Stef
Berichten: 1433
Lid geworden op: 28 okt 2009, 13:53
Locatie: FSN

Re: Treinen zitten steeds voller

Bericht door Stef »

Tijdens de zomermaanden rijdt er al een aantal jaren een M6 ram mee op de IC G en IC P.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
260689
Berichten: 3327
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: Treinen zitten steeds voller

Bericht door 260689 »

Stef schreef:Tijdens de zomermaanden rijdt er al een aantal jaren een M6 ram mee op de IC G en IC P.
IC-P rijt enkel in de spits waarvan er smorgens 3 doorrijden tot Blankenberge en savonds 2 terugkeren. IC-G zoude er 2 M6 rijtuigstammen rijden de andere 2 zijn AM96.
Flex

Re: Treinen zitten steeds voller

Bericht door Flex »

Deze week reed 3507 met 1MS96 in plaats van 2... MAARRRRR buiten de toeristische periode rijdt die met 8 M6'en.
Een klein verschilleke voor de reizigers die gewoon zijn om neer te zitten op de trein.
Iedereen het artikeltje gelezen van de treinbegeleier die de krant gehaald heeft met zijn lofrede?

Dit kan allemaal, terwijl degenen die verantwoordelijk zijn voor dit geklungel waarschijnlijk niet gestraft zullen worden...
Stijn91
Berichten: 3385
Lid geworden op: 08 feb 2011, 18:02

Re: Treinen zitten steeds voller

Bericht door Stijn91 »

Vandaag in Denderleeuw IC 2305 naar Dendermonde gezien, deze trein vertrekt om 07:01 in Denderleeuw (als hij op tijd is), deze trein bestaat uit 8 M6 rijtuigen, maar er zijn veel mensen die toch moeten rechtstaan. Is er soms geen extra rijtuig mogelijk op die verbinding of mogen er maar 8 M6 rijtuigen zijn per trein.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22511
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Treinen zitten steeds voller

Bericht door Steven »

Hangt af vanaf waar hij zo vol zit en of dit dan ook elke dag zo is.
Stijn91
Berichten: 3385
Lid geworden op: 08 feb 2011, 18:02

Re: Treinen zitten steeds voller

Bericht door Stijn91 »

Steven schreef:Hangt af vanaf waar hij zo vol zit en of dit dan ook elke dag zo is.
Er staan toch elke dag mensen recht. Zou men geen soort systeem kunnen maken zodat reizigers weten of er in die rijtuigen nog plaats is. Een soort scansysteem dus, mensen weten dan direct of men daar kan plaatsnemen. Maar dan in treinen die nog een tijd meegaan.
Trammist

Re: Treinen zitten steeds voller

Bericht door Trammist »

Stijn91 schreef:Vandaag in Denderleeuw IC 2305 naar Dendermonde gezien, deze trein vertrekt om 07:01 in Denderleeuw (als hij op tijd is), deze trein bestaat uit 8 M6 rijtuigen, maar er zijn veel mensen die toch moeten rechtstaan. Is er soms geen extra rijtuig mogelijk op die verbinding of mogen er maar 8 M6 rijtuigen zijn per trein.
Van het eerste tot het laatste rijtuig?
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Treinen zitten steeds voller

Bericht door Shrek »

Stijn91 schreef:Er staan toch elke dag mensen recht. Zou men geen soort systeem kunnen maken zodat reizigers weten of er in die rijtuigen nog plaats is. Een soort scansysteem dus, mensen weten dan direct of men daar kan plaatsnemen. Maar dan in treinen die nog een tijd meegaan.
Er zijn ook gewoon TBG's die dit afroepen hoor :)
Stijn91
Berichten: 3385
Lid geworden op: 08 feb 2011, 18:02

Re: Treinen zitten steeds voller

Bericht door Stijn91 »

Trammist schreef:
Stijn91 schreef:Vandaag in Denderleeuw IC 2305 naar Dendermonde gezien, deze trein vertrekt om 07:01 in Denderleeuw (als hij op tijd is), deze trein bestaat uit 8 M6 rijtuigen, maar er zijn veel mensen die toch moeten rechtstaan. Is er soms geen extra rijtuig mogelijk op die verbinding of mogen er maar 8 M6 rijtuigen zijn per trein.
Van het eerste tot het laatste rijtuig?
Dat kon ik niet zien, ik zat in een klassiekje, en de 1e 4 rijtuigen kon ik niet zien en het laatste kon ik niet goed zien, maar er waren er wel 3 waar zeker mensen rechtstonden.
Shrek schreef:
Stijn91 schreef:Er staan toch elke dag mensen recht. Zou men geen soort systeem kunnen maken zodat reizigers weten of er in die rijtuigen nog plaats is. Een soort scansysteem dus, mensen weten dan direct of men daar kan plaatsnemen. Maar dan in treinen die nog een tijd meegaan.
Er zijn ook gewoon TBG's die dit afroepen hoor :)
De TBG was aan het praten met een persoon die info geeft aan mensen en de trein had vertraging, zoals bijna elke dag.
Treinenman
Berichten: 359
Lid geworden op: 22 nov 2008, 15:17

Re: steeds meer volle treinen

Bericht door Treinenman »

Steven schreef:
Shrek schreef:
Treinenman schreef:Het is vaker zoeken naar een zitplaats in de trein (of je moet naast andere mensen gaan zitten).
Misschien is het ook wel de bedoeling dat je in een trein naast andere mensen gaat zitten :roll:
dat is een feit, maar vele willen een bank voor zich alleen, zo gaat dat nu eenmaal.
Dit is inderdaad een feit maar sommige mensen zetten hun reistas op de bank of zetel i.p.v. het bagagerek (dat in elke trein wel aanwezig is).
Het is beleefd om deze opzij te zetten en een persoon een zitplaats te geven.
De trein is altijd een beetje reizen.
loic1811
Berichten: 1445
Lid geworden op: 30 dec 2011, 19:20
Locatie: Londerzeel

Re: Treinen zitten steeds voller

Bericht door loic1811 »

Stijn91 schreef:
Trammist schreef:
Stijn91 schreef:Vandaag in Denderleeuw IC 2305 naar Dendermonde gezien, deze trein vertrekt om 07:01 in Denderleeuw (als hij op tijd is), deze trein bestaat uit 8 M6 rijtuigen, maar er zijn veel mensen die toch moeten rechtstaan. Is er soms geen extra rijtuig mogelijk op die verbinding of mogen er maar 8 M6 rijtuigen zijn per trein.
Van het eerste tot het laatste rijtuig?
Dat kon ik niet zien, ik zat in een klassiekje, en de 1e 4 rijtuigen kon ik niet zien en het laatste kon ik niet goed zien, maar er waren er wel 3 waar zeker mensen rechtstonden.
Shrek schreef:
Stijn91 schreef:Er staan toch elke dag mensen recht. Zou men geen soort systeem kunnen maken zodat reizigers weten of er in die rijtuigen nog plaats is. Een soort scansysteem dus, mensen weten dan direct of men daar kan plaatsnemen. Maar dan in treinen die nog een tijd meegaan.
Er zijn ook gewoon TBG's die dit afroepen hoor :)
De TBG was aan het praten met een persoon die info geeft aan mensen en de trein had vertraging, zoals bijna elke dag.
elke ochtend zie ik deze trein in merchtem passeren die trein zit dan weer helemaal leeg s'avonds richting poperinge zit die trein weer leeg tot brussel-noord ....
Stijn91
Berichten: 3385
Lid geworden op: 08 feb 2011, 18:02

Re: Treinen zitten steeds voller

Bericht door Stijn91 »

hle2127 schreef: elke ochtend zie ik deze trein in merchtem passeren die trein zit dan weer helemaal leeg s'avonds richting poperinge zit die trein weer leeg tot brussel-noord ....
Tot Brussel-Zuid zit die heel vol.
loic1811
Berichten: 1445
Lid geworden op: 30 dec 2011, 19:20
Locatie: Londerzeel

Re: Treinen zitten steeds voller

Bericht door loic1811 »

Stijn91 schreef:
hle2127 schreef: elke ochtend zie ik deze trein in merchtem passeren die trein zit dan weer helemaal leeg s'avonds richting poperinge zit die trein weer leeg tot brussel-noord ....
Tot Brussel-Zuid zit die heel vol.
da weet ik wat ik me ineens bedenk het klinkt misschien idioot maar op zo'n treinen kunnen ze dan beter met muxen rijden (2 rammen M6) en dan in brussel 1tje onkoppelen maar ja de kosten zijn dan hoger want in plaats van 1 hle heb je er dan weer 2 ...
Plaats reactie