Graffiti bij de NMBS

Alles over reizigerstreinen in België.
Gebruikersavatar
Dieselfreak
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent

Re: Graffiti bij de NMBS

Bericht door Dieselfreak »

Liefst dan nog een van 25 kilovolt! :twisted:
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Gebruikersavatar
Bibke
Berichten: 2954
Lid geworden op: 02 aug 2006, 22:51
Locatie: Kaulille (Afkomstig van LPP)

Re: Graffiti bij de NMBS

Bericht door Bibke »

Graffitispuiter opgepakt dankzij alerte treinbestuurder

http://www.lokalepolitie.be/5388/nieuws ... urder.html
Ik ben abonnee van “OP DE BAAN”, U ook?
www.pfttsp.be
www.cfbocq.be
www.retrotrain.be
AfbeeldingAfbeelding
Glodenox
Berichten: 558
Lid geworden op: 16 sep 2007, 00:33
Locatie: Zemst
Contacteer:

Re: Graffiti bij de NMBS

Bericht door Glodenox »

Bibke schreef:Graffitispuiter opgepakt dankzij alerte treinbestuurder

http://www.lokalepolitie.be/5388/nieuws ... urder.html
Ze komen dus al van Duitsland naar hier om graffiti te spuiten? Is het daar soms te moeilijk geworden?
kika
Berichten: 2859
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: Graffiti bij de NMBS

Bericht door kika »

Er zijn toch ook treinspotters die op reis gaan?
Teach2
Berichten: 418
Lid geworden op: 10 jul 2006, 16:25

Re: Graffiti bij de NMBS

Bericht door Teach2 »

Glodenox schreef:
Bibke schreef:Graffitispuiter opgepakt dankzij alerte treinbestuurder

http://www.lokalepolitie.be/5388/nieuws ... urder.html
Ze komen dus al van Duitsland naar hier om graffiti te spuiten? Is het daar soms te moeilijk geworden?
Tja, zo makkelijk als hier is het bijna nergens he.
Tom024

Re: Graffiti bij de NMBS

Bericht door Tom024 »

Die laatste reactie slaat dus nergens op he. Feit is dat de DB treinen die bespoten zijn, niet de baan opstuurt. Spuiters kunnen dus niet 'pronken' met hun piece, omdat niemand het ziet.
pietje

Re: Graffiti bij de NMBS

Bericht door pietje »

En toch zijn er maar weinig plaatsen in Europa waar de terreinen, waar de treinen overnachten, zo gemakkelijk toegankelijk zijn.
Daarbij komt natuurlijk dat je hier ook langer resultaat hebt van het geleverde "werk" dus dat zal ook wel een pluspunt zijn
franksken

Re: Graffiti bij de NMBS

Bericht door franksken »

Na het lezen van sommige reacties lijkt het erop dat het graffitiprobleem eigenlijk de schuld is van de NMBS en/of
Infrabel .Kan toch niet zijn.
Teach2
Berichten: 418
Lid geworden op: 10 jul 2006, 16:25

Re: Graffiti bij de NMBS

Bericht door Teach2 »

franksken schreef:Na het lezen van sommige reacties lijkt het erop dat het graffitiprobleem eigenlijk de schuld is van de NMBS en/of
Infrabel .Kan toch niet zijn.
En toch is het zo. Dat wil uiteraard niet zeggen dat de vandalen zelf geen schuld hebben, maar de NMBS / Infrabel hebben wel degelijk een grote verantwoordelijkheid in de huidige toestand. Vergelijk het met iemand die, op een plaats waarvan geweten is dat er niet al te veilig is, dure spullen zeer zichtbaar in z'n auto laat liggen, met de deuren los. Als die spullen dan gestolen worden, dan is dat uiteraard in de eerste plaats de schuld van de bandiet, maar je kan toch wel stellen dat die eigenaar weinig gezond verstand gebruikt heeft. De NMBS doet eigenlijk hetzelfde: de beveiliging van de terreinen laat te wensen over, waardoor graffitispuiters zonder veel problemen hun gang kunnen gaan, en daarenboven laat de NMBS vervolgens de treinen in kwestie maandenlang met die graffiti rondrijden. Voor die graffitispuiters is dat een natte droom: hun werk wordt maandenlang gratis tentoongesteld, over heel het land! En dat trekt dus weeral bijkomende spuiters aan. Al onze buurlanden hebben dat al jaren door, en dus wordt graffiti er systematisch zo snel mogelijk verwijderd, waarbij 'zo snel mogelijk' wordt uitgedrukt in uren, of ten hoogste een paar dagen. Hier duurt dat maanden. De NMBS zet dus eigenlijk de kat bij de melk.
AGE-411
Berichten: 70
Lid geworden op: 30 dec 2010, 00:32

Re: Graffiti bij de NMBS

Bericht door AGE-411 »

Gevonden op het internet (geen idee wie de foto's nam):
Afbeelding Afbeelding Toegegeven, deze vind ik wel geslaagd. :D
Peter Eijkman

Re: Graffiti bij de NMBS

Bericht door Peter Eijkman »

Zeker en vast dat deze WEL rijdt- ook bij sneeuw :lol:
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5318
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Graffiti bij de NMBS

Bericht door Steve »

Peter Eijkman schreef:Zeker en vast dat deze WEL rijdt- ook bij sneeuw :lol:
De MS75 is anders ook niet het meest betrouwbare treinstel (en uitgerekend tijdens de voorbije winter schijnen er heel wat aan de kant te hebben gestaan), maar beter dan de V250 zal hij het vermoedelijk toch wel doen... :P
loic1811
Berichten: 1445
Lid geworden op: 30 dec 2011, 19:20
Locatie: Londerzeel

Re: Graffiti bij de NMBS

Bericht door loic1811 »

Hier een pagina van op Facebook vol foto's van graffiti : https://www.facebook.com/PaintedTrains
Dit is echt triestig dat mensen er zich mee bezighouden , Kan de NMBS er niks mee doen om zo ook eventueel die vandalen te kunnen vatten ? Ik heb zelfs totaal geen idee hoe ze het eigenlijk doen van die gasten op te sporen . Maar ze zijn dan wel weer zo lomp om er een nacht foto van in Schaarbeek op te plaatsen
Gebruikersavatar
Dieselfreak
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent

Re: Graffiti bij de NMBS

Bericht door Dieselfreak »

AGE-411 schreef:Gevonden op het internet (geen idee wie de foto's nam):
Toegegeven, deze vind ik wel geslaagd. :D
Is dit echt?
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Tijgernoot
Berichten: 312
Lid geworden op: 02 dec 2012, 21:27
Locatie: Delfshaven

Re: Graffiti bij de NMBS

Bericht door Tijgernoot »

Ja. Aan de ene kant kan ik er om lachen maar aan de andere kant is het treurig dat elke trein zo'n ongevraagde uiting heeft.
Plaats reactie