Treinramp in Buizingen (Halle)
-
- Berichten: 801
- Lid geworden op: 05 feb 2006, 15:23
- Contacteer:
Re: Treinramp in Buizingen (Halle)
In het VRT nieuws kwam het er gisteren op neer, dat hij eerst 2 gele had, om daarna een rood sein te hebben, hij zou de 2 gele hebben afgepunt, en in het station van Buizingen allerlei handelingen hebben gedaan.
En dan verder gereden zijn... vreemd, een memorlamp die brand (ofwel was ze kapot, geen idee van) geeft toch aan dat mn in een beperkingszone komt, daarmee bedoel ik alle seinbeelden die geel, geel-groen verticaal&horizontaal, en rood weergeven.
En dan verder gereden zijn... vreemd, een memorlamp die brand (ofwel was ze kapot, geen idee van) geeft toch aan dat mn in een beperkingszone komt, daarmee bedoel ik alle seinbeelden die geel, geel-groen verticaal&horizontaal, en rood weergeven.
Re: Treinramp in Buizingen (Halle)
voor rood gaat de memorlamp niet branden he, de memorlamp werkt bij positieve impulsen, rood geeft geen enkele impuls.
Re: Treinramp in Buizingen (Halle)
Dit tekeningetje heb ik afgelopen maandag om 21:00 al in dit draadje gepost.nighttrain schreef: Is er nu echt niemand op dit forum die een lijnstudiefiche ,SSP plan of zelfgemaakte tekening met het sporenplan ,inplanting van de andere seinen en een simulatie van de ritten van de betrokken treinen kan maken met uitleg.
En dit om beter te zien op welke wissel het ongeval zich heeft voorgedaan. Op welke seinen de bestuurders zicht hadden enz...
-
- Berichten: 2543
- Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
- Locatie: Calais (France)
Re: Treinramp in Buizingen (Halle)
Inderdaad heb het gevonden, bedankt, soory voor de verkeerde melding.SporenplanOnline schreef:Dit tekeningetje heb ik afgelopen maandag om 21:00 al in dit draadje gepost.nighttrain schreef: Is er nu echt niemand op dit forum die een lijnstudiefiche ,SSP plan of zelfgemaakte tekening met het sporenplan ,inplanting van de andere seinen en een simulatie van de ritten van de betrokken treinen kan maken met uitleg.
En dit om beter te zien op welke wissel het ongeval zich heeft voorgedaan. Op welke seinen de bestuurders zicht hadden enz...
Re: Treinramp in Buizingen (Halle)
Stond er geen gong-fluit op dat eerste klassiekje? Dan brandt er geen enkele lamp!Stijn D.C. schreef:In het VRT nieuws kwam het er gisteren op neer, dat hij eerst 2 gele had, om daarna een rood sein te hebben, hij zou de 2 gele hebben afgepunt, en in het station van Buizingen allerlei handelingen hebben gedaan.
En dan verder gereden zijn... vreemd, een memorlamp die brand (ofwel was ze kapot, geen idee van) geeft toch aan dat mn in een beperkingszone komt, daarmee bedoel ik alle seinbeelden die geel, geel-groen verticaal&horizontaal, en rood weergeven.
Re: Treinramp in Buizingen (Halle)
Het klassiekje had niet eens een memor, dus ook geen lamp.Stijn D.C. schreef:In het VRT nieuws kwam het er gisteren op neer, dat hij eerst 2 gele had, om daarna een rood sein te hebben, hij zou de 2 gele hebben afgepunt, en in het station van Buizingen allerlei handelingen hebben gedaan.
En dan verder gereden zijn... vreemd, een memorlamp die brand (ofwel was ze kapot, geen idee van) geeft toch aan dat mn in een beperkingszone komt, daarmee bedoel ik alle seinbeelden die geel, geel-groen verticaal&horizontaal, en rood weergeven.
Trouwens vind ik het erg verdacht dat ze dat sein al volledig zouden testen terwijl de wrakken daar wat verder liggen + de regels die Steven hierboven opsomde.
Dit haalde ik vanop Facebook (de naam heb ik uiteraard weggeknipt.)facebook schreef:Ongelofelijk toch he! Ik heb dat sein ooit eens voor de neus van een machinist van groen op rood zien springen toen ik aan het meekijken was. Megahard remmen uiteraard...
Maar dit bewijst dat het toch wel eens zou kunnen dat ze het sein nog hebben dichtgegooit als het al te laat was ... en de bestuurder het rood niet meer kon zien ... met een klassiekje zit je rechts, dus zie je je sein ook niet meer van zo dicht als bij ander matrieel. Het kan natuurlijk ook nog steeds een Izegem 2 situatie zijn.
Echter staat het sein op andere foto's wel rood ... en met die 2 werkmannen vlak achter het sein zou het kunnen dat ze het sein toch aan het testen waren.
Greetz 2302.
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
-
- Berichten: 2543
- Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
- Locatie: Calais (France)
Re: Treinramp in Buizingen (Halle)
een sein testen doe je niet vanop de sporen;HLE 2302 schreef:Het klassiekje had niet eens een memor, dus ook geen lamp.Stijn D.C. schreef:In het VRT nieuws kwam het er gisteren op neer, dat hij eerst 2 gele had, om daarna een rood sein te hebben, hij zou de 2 gele hebben afgepunt, en in het station van Buizingen allerlei handelingen hebben gedaan.
En dan verder gereden zijn... vreemd, een memorlamp die brand (ofwel was ze kapot, geen idee van) geeft toch aan dat mn in een beperkingszone komt, daarmee bedoel ik alle seinbeelden die geel, geel-groen verticaal&horizontaal, en rood weergeven.
Trouwens vind ik het erg verdacht dat ze dat sein al volledig zouden testen terwijl de wrakken daar wat verder liggen + de regels die Steven hierboven opsomde.
Dit haalde ik vanop Facebook (de naam heb ik uiteraard weggeknipt.)facebook schreef:Ongelofelijk toch he! Ik heb dat sein ooit eens voor de neus van een machinist van groen op rood zien springen toen ik aan het meekijken was. Megahard remmen uiteraard...
Maar dit bewijst dat het toch wel eens zou kunnen dat ze het sein nog hebben dichtgegooit als het al te laat was ... en de bestuurder het rood niet meer kon zien ... met een klassiekje zit je rechts, dus zie je je sein ook niet meer van zo dicht als bij ander matrieel. Het kan natuurlijk ook nog steeds een Izegem 2 situatie zijn.
Echter staat het sein op andere foto's wel rood ... en met die 2 werkmannen vlak achter het sein zou het kunnen dat ze het sein toch aan het testen waren.
Greetz 2302.
een sein of beter gezegd de reiswegen worden getest vanuit de relaiszaal.
het enig wat men op het spoor kan doen zijn de waarden meten tussen de rails in onbezette toestand.En visule kontrole op de geisoleerde stukken; dus zien of de rail niet moet bijgeslepen worden om valse contakten tussen geisoleerde stukken te voorkomen.Normaal zijn dat standaard onderhoudsingrepen.
Re: Treinramp in Buizingen (Halle)
Dus dagenlang hebben daar experten van het parket rondgelopen zonder dat 1 daarvan heeft gemerkt dat het cruciale sein waar alles om draait op groen staat en niet op rood.
Alstublief zeg, denk nu toch eens 5 seconden na.
En als je al gaat bewijzen gaan afleiden uit wat iemand schrijft op facebook...
Alstublief zeg, denk nu toch eens 5 seconden na.
En als je al gaat bewijzen gaan afleiden uit wat iemand schrijft op facebook...
Re: Treinramp in Buizingen (Halle)
Voor de zoveelste keer wordt hier vanalles door elkaar gehaald. Het is niet omdat een sein dichtvalt of dichtgezet wordt dat ook de reisweg wordt afgebroken. Op het laatste moment een sein terug dichtzetten mag trouwens enkel in geval van gevaar zoals aanrijdingen etc... Maar het afbreken van de reisweg mag pas na 15 minuten of na contact met de bestuurder dat hij wel degelijk gestopt is. Dus zelfs als hij dan nog door het sein zou rijden is er geen gevaar dat hij een aanrijding veroorzaakt of wissels open rijdt.HLE 2302 schreef:Het klassiekje had niet eens een memor, dus ook geen lamp.Stijn D.C. schreef:In het VRT nieuws kwam het er gisteren op neer, dat hij eerst 2 gele had, om daarna een rood sein te hebben, hij zou de 2 gele hebben afgepunt, en in het station van Buizingen allerlei handelingen hebben gedaan.
En dan verder gereden zijn... vreemd, een memorlamp die brand (ofwel was ze kapot, geen idee van) geeft toch aan dat mn in een beperkingszone komt, daarmee bedoel ik alle seinbeelden die geel, geel-groen verticaal&horizontaal, en rood weergeven.
Trouwens vind ik het erg verdacht dat ze dat sein al volledig zouden testen terwijl de wrakken daar wat verder liggen + de regels die Steven hierboven opsomde.
Dit haalde ik vanop Facebook (de naam heb ik uiteraard weggeknipt.)facebook schreef:Ongelofelijk toch he! Ik heb dat sein ooit eens voor de neus van een machinist van groen op rood zien springen toen ik aan het meekijken was. Megahard remmen uiteraard...
Maar dit bewijst dat het toch wel eens zou kunnen dat ze het sein nog hebben dichtgegooit als het al te laat was ... en de bestuurder het rood niet meer kon zien ... met een klassiekje zit je rechts, dus zie je je sein ook niet meer van zo dicht als bij ander matrieel. Het kan natuurlijk ook nog steeds een Izegem 2 situatie zijn.
Echter staat het sein op andere foto's wel rood ... en met die 2 werkmannen vlak achter het sein zou het kunnen dat ze het sein toch aan het testen waren.
Greetz 2302.
Het zou trouwens maar heel raar zijn moest nog niemand dat sein op groen hebben zien staan. Dacht trouwens al een andere foto te hebben gezien waar het bewuste sein op rood stond en het dus in dit geval om een test gaat. Het parket zal de mogelijkheid van een defect sein ook zo snel mogelijk willen uitsluiten en niets aan het toeval overlaten. De vergelijking met Izegem gaat normaal niet op. Aangezien het daar om een automatische sectie ging. Net als bij andere overschakelingen zal ook die van Halle uitgebreid getest zijn.
ps 2302 doe aub iets aan de vervoeging van je voltooide deelwoorden, het doet soms pijn aan de ogen.
Re: Treinramp in Buizingen (Halle)
Het is niet omdat het een beheerd sein is dat de fout van Izegem niet kan gemaakt worden. Maar dat zal het onderzoek moeten uitmaken.
Re: Treinramp in Buizingen (Halle)
De kans is wel veel kleiner, aangezien het sein eerst uitgebreid getest moet worden bij het overnemen van Halle door Brussel-Zuid. Daarbij zou het een halfjaar geduurd hebben eer een dergelijke fout is opgemerkt, een fout die normaal ook invloed zou hebben op de herhalingsseinen. De keren dat het op groen had moeten staan zou het dus een rood hebben gestaan en zou het een overvloed aan bestuurders hebben gehad die aan het sein kwamen voor een briefke.
Re: Treinramp in Buizingen (Halle)
Izegem was wel omgekeerd het het stond groen toen het rood moest zijn. Had de andere in Izegem zelf tien min vertraging gehad dan had die fout misschien nog niet aan het licht gekomen.
Re: Treinramp in Buizingen (Halle)
hallo,
vandaag in de 7de dag een klein interview met de TB van S gravenbrakel. Die zeggen dat het onmogelijk is dat het sein op rood stond. Is dit het begin van een politieke rel tussen bestuurders, FOD Mobiliteit en de NMBS top of enkel een paar enkelinge die de waarheid niet onder ogen zien... Wat vinden jullie?
vandaag in de 7de dag een klein interview met de TB van S gravenbrakel. Die zeggen dat het onmogelijk is dat het sein op rood stond. Is dit het begin van een politieke rel tussen bestuurders, FOD Mobiliteit en de NMBS top of enkel een paar enkelinge die de waarheid niet onder ogen zien... Wat vinden jullie?
Re: Treinramp in Buizingen (Halle)
wimpie das speculatie op speculatie. Het parket heeft nog niets gelost en das het enige wat nog echt telt. Het is normaal dat die collega's elkaar beschermen.
Re: Treinramp in Buizingen (Halle)
inderdaad steven, doch kunnen we het feit niet wegschuiven, een sein in volle lijn op 400 m afstand zie je toch echt wel naderen?