Is ook gebeurd, en de vakbondsleider heeft ontslag genomen.waarom komen die leden daar niet tegen in opstand? Het gaat wel om hun collega!
Treinramp in Buizingen (Halle)
Re: Treinramp in Buizingen (Halle)
Re: Treinramp in Buizingen (Halle)
Het is nergens bevestigd of ontkent dat hij bij de OVS (sic voor de Franstalige) lid was, het is vooral de Franstalige vleugel van het acod dat reactie gaf (de rode vakbond voor de mensen die graag in kleur denken) dus heb ik het vermoeden dat hij daar dan ook bij was aangesloten (zoals de meeste Waalse TB's trouwens).
Re: Treinramp in Buizingen (Halle)
Die 0,1 % (of wat die kans ook moge zijn) is de mogelijkheid dat de stand van het sein of de wissels niet overeenkwam met wat in het seinhuis werd weergegeven.poyaud schreef:99,9% ? Wat is dan die 0,1% ?
Zelfs al is die kans maar 1 op 1000 of kleiner, daarom moet juist alles onderzocht worden tot in het kleinste detail en kan men geen overhaaste conclusies trekken.
Re: Treinramp in Buizingen (Halle)
Ik geef het toch meer dan 0,1 % kans hoor.Adler schreef:Die 0,1 % (of wat die kans ook moge zijn) is de mogelijkheid dat de stand van het sein of de wissels niet overeenkwam met wat in het seinhuis werd weergegeven.poyaud schreef:99,9% ? Wat is dan die 0,1% ?
Zelfs al is die kans maar 1 op 1000 of kleiner, daarom moet juist alles onderzocht worden tot in het kleinste detail en kan men geen overhaaste conclusies trekken.
Ik denk toch wel 50% - 50%.
Het lijkt me nog steeds erg onwaarschijnlijk dat je een toch wel goed zichtbaar sein zomaar voorbij rijd ...
Greetz 2302.
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Re: Treinramp in Buizingen (Halle)
Misschien is het wel nèt die 0,1% die de waarheid is, maar ergens op een of andere wijze door de NMBS(groep) tracht verdoezeld te worden?Adler schreef:Die 0,1 % (of wat die kans ook moge zijn) is de mogelijkheid dat de stand van het sein of de wissels niet overeenkwam met wat in het seinhuis werd weergegeven.poyaud schreef:99,9% ? Wat is dan die 0,1% ?
Zelfs al is die kans maar 1 op 1000 of kleiner, daarom moet juist alles onderzocht worden tot in het kleinste detail en kan men geen overhaaste conclusies trekken.
Niet vergeten dat er ook nog een gerechtelijk (onafhankelijk) onderzoek is door de politiediensten, dit zal op langere termijn wel duidelijkheid brengen over het ongeval.
Re: Treinramp in Buizingen (Halle)
niet verkeerd opnemen, maar stel u het volgende voor, LET OP deze casus is puur illustratisch bedoeld! Neem nu dat het echt zo is het stel had een groen sein, en een mankement in de technische installatie, ondanks er een politieonderzoek is zal dit volgens mij toch niet uitgesmeerd worden voorgeschoteld aan de "doodgewone" burger, hiermee bedoel ik dat overheid,parket en andere officiele instanties dit niet zomaar in het daglicht gaan stellen, mede omdat duizende burgers zouden afhaken van het openbaar vervoer, de politieke rellen die zich dit teweeg brengt. AL eens gedacht hoe zwaar dit zou overkomen aan alle nabestaande? Moest het zo zijn zal dit een mooi staaltje belgische doofpot worden hoe spijtig dit ook mag klinken
Re: Treinramp in Buizingen (Halle)
De kans dat er een fout in de seinsturing zat is bijzonder klein; deze systemen worden immers uitvoerig getest alvorens in dienst te komen.
Moest het een seinstoring zijn dan zal de NMBS toch moeten toegeven hoe graag ze er vanonder zou willen muizen...
Moest het een seinstoring zijn dan zal de NMBS toch moeten toegeven hoe graag ze er vanonder zou willen muizen...
De trein.
Alleen voor durvers.
Alleen voor durvers.
-
- Berichten: 2548
- Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
- Locatie: Calais (France)
Re: Treinramp in Buizingen (Halle)
zoals ik al meerdere keren hier heb gesteld, het gaat hem niet over indienststellen die gevaarlijk is dat gebeurt 1X.dekooiker schreef:De kans dat er een fout in de seinsturing zat is bijzonder klein; deze systemen worden immers uitvoerig getest alvorens in dienst te komen.
Moest het een seinstoring zijn dan zal de NMBS toch moeten toegeven hoe graag ze er vanonder zou willen muizen...
nadien heb je onderhoudswerkzaamheden die op verschillende vlakken de seininrichting kunnen beinvloeden.
Is er na een technische ingreep een foutje gebeurt?? kan zijn niets is onmogelijk.
De kans dat de bestuurder een rood sein is voorbijgereden is even groot als d ekans dat er een fout was in de heraansluiting van bepaalde componeneten. In beide gevallen een menselijk falen.maar eindverantwoordelijkheid bij NMBS.
net zoals bij de treinbestuurder, was er een tweede technicus aanwezig bij de laatste ingreep ?
Re: Treinramp in Buizingen (Halle)
Wimpie schreef:niet verkeerd opnemen, maar stel u het volgende voor, LET OP deze casus is puur illustratisch bedoeld! Neem nu dat het echt zo is het stel had een groen sein, en een mankement in de technische installatie, ondanks er een politieonderzoek is zal dit volgens mij toch niet uitgesmeerd worden voorgeschoteld aan de "doodgewone" burger, hiermee bedoel ik dat overheid,parket en andere officiele instanties dit niet zomaar in het daglicht gaan stellen, mede omdat duizende burgers zouden afhaken van het openbaar vervoer, de politieke rellen die zich dit teweeg brengt. AL eens gedacht hoe zwaar dit zou overkomen aan alle nabestaande? Moest het zo zijn zal dit een mooi staaltje belgische doofpot worden hoe spijtig dit ook mag klinken
ofwel weet je het niet of wel ben je het vergeten, maar in Izegem stond het sein groen en dat heeft toen we de pers gehaald.
Re: Treinramp in Buizingen (Halle)
Ja, dat uitvoerig testen hebben we al eens gezien, in Izegem was het zelfs zo goed getest dat sein gewoon open bleef staan !dekooiker schreef:De kans dat er een fout in de seinsturing zat is bijzonder klein; deze systemen worden immers uitvoerig getest alvorens in dienst te komen.
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Re: Treinramp in Buizingen (Halle)
Dat is er ook, want dat is een EU-verplichting.AlexNL schreef:Een volledig onafhankelijk onderzoeksorgaan zoals de Inspectie Verkeer en Waterstaat (IVW) in Nederland zou een betere uitkomst zijn.
Groetjes,
Rian
Re: Treinramp in Buizingen (Halle)
De herdenkingsplechtigheid vandaag in het Paleis voor Schone Kunsten is een fiasco geworden.
Van de 680 uitgenodigde familieleden van de slachtoffers woonden er slechts een honderdtal de herdenkingsplechtigheid bij.
Van de 680 uitgenodigde familieleden van de slachtoffers woonden er slechts een honderdtal de herdenkingsplechtigheid bij.
Re: Treinramp in Buizingen (Halle)
Adler schreef:De herdenkingsplechtigheid vandaag in het Paleis voor Schone Kunsten is een fiasco geworden.
Van de 680 uitgenodigde familieleden van de slachtoffers woonden er slechts een honderdtal de herdenkingsplechtigheid bij.
Eerlijk gezegd, die politieke recuperatie van die "hoogwaardigheidsbekleders' met hun media spektakel mag ophouden.
Zij hebben enkel oog voor hun eigen imago.
Wordt het geen tijd dat men de familie en vrienden van de slachtoffers in intieme kring laat rouwen.
Re: Treinramp in Buizingen (Halle)
Treinverkeer langs Buizingen hervat
De herstellingswerken op de plaats van de treinramp in Buizingen (Halle) zijn sinds zondagavond 22 uur afgerond. Na tests kon het treinverkeer maandagochtend hervat worden. Omwille van de stabiliteit op de nieuwe sporen wordt ter plaatse slechts aan 40 km per uur gereden, met een lichte vertraging tot gevolg.
'Sinds zondagavond 22 uur zijn de herstellingswerkzaamheden afgelopen', deelde de woordvoerder van spoorwegbeheerder Infrabel, Bram De Saedeleer, maandag mee. 'Zowel de seininrichting als de bovenleiding is hersteld. Ook werden alle nodige tests uitgevoerd. Daardoor kon het treinverkeer vanaf 4.30 uur maandag hervat worden.'
Wel geldt nog een snelheidsbeperking van 40 kilometer per uur op de plaats van de ramp. 'Het treinverkeer vanuit Bergen, Doornik en Halle richting Brussel ondervindt daardoor een lichte vertraging van een tiental minuten in de ochtendspits. In de avondspits zal dat in de omgekeerde richting het geval zijn.'
De snelheidsbeperking is van belang voor de stabiliteit van nieuwe sporen. 'Hier en daar werden nieuwe sporen aangelegd. De snelheidsbeperking geldt vermoedelijk tot eind deze week.'
Voor meer informatie over de dienstregelingen kunnen reizigers terecht op websites www.railtime.be of www.nmbs.be.
BRON
De herstellingswerken op de plaats van de treinramp in Buizingen (Halle) zijn sinds zondagavond 22 uur afgerond. Na tests kon het treinverkeer maandagochtend hervat worden. Omwille van de stabiliteit op de nieuwe sporen wordt ter plaatse slechts aan 40 km per uur gereden, met een lichte vertraging tot gevolg.
'Sinds zondagavond 22 uur zijn de herstellingswerkzaamheden afgelopen', deelde de woordvoerder van spoorwegbeheerder Infrabel, Bram De Saedeleer, maandag mee. 'Zowel de seininrichting als de bovenleiding is hersteld. Ook werden alle nodige tests uitgevoerd. Daardoor kon het treinverkeer vanaf 4.30 uur maandag hervat worden.'
Wel geldt nog een snelheidsbeperking van 40 kilometer per uur op de plaats van de ramp. 'Het treinverkeer vanuit Bergen, Doornik en Halle richting Brussel ondervindt daardoor een lichte vertraging van een tiental minuten in de ochtendspits. In de avondspits zal dat in de omgekeerde richting het geval zijn.'
De snelheidsbeperking is van belang voor de stabiliteit van nieuwe sporen. 'Hier en daar werden nieuwe sporen aangelegd. De snelheidsbeperking geldt vermoedelijk tot eind deze week.'
Voor meer informatie over de dienstregelingen kunnen reizigers terecht op websites www.railtime.be of www.nmbs.be.
BRON