Treinramp in Buizingen (Halle)

Alles over reizigerstreinen in België.
Stef
Berichten: 1433
Lid geworden op: 28 okt 2009, 13:53
Locatie: FSN

Treinramp in Buizingen (Halle)

Bericht door Stef »

Ik hoorde net op de radio dat er 2 passagierstreinen gebotst zijn in Halle. Er zouden enkele gewonden zijn. Meer weet ik nog niet... Wachten op het nieuws van 9u.
Laatst gewijzigd door Stef op 15 feb 2010, 10:41, 2 keer totaal gewijzigd.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Stef
Berichten: 1433
Lid geworden op: 28 okt 2009, 13:53
Locatie: FSN

Re: Treinongeval in Halle

Bericht door Stef »

LINK

In Halle zijn twee passagierstreinen op mekaar gebotst. Er zouden gewonden zijn, maar het is niet duidelijk hoeveel. Het ongeval deed zich rond 8.45 uur voor op de lijn tussen Brussel-Zuid en Quévy.




Er zouden zwaar gewonden zijn, zeggen ze net op de radio. Later ongetwijfeld meer...
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
dcr
Berichten: 259
Lid geworden op: 05 dec 2008, 15:34

Re: Treinongeval in Halle

Bericht door dcr »

Stef schreef:LINK

In Halle zijn twee passagierstreinen op mekaar gebotst. Er zouden gewonden zijn, maar het is niet duidelijk hoeveel. Het ongeval deed zich rond 8.45 uur voor op de lijn tussen Brussel-Zuid en Quévy.




Er zouden zwaar gewonden zijn, zeggen ze net op de radio. Later ongetwijfeld meer...
Volgens Infrabel, de uitbater van de spoorweginfrastructuur, zijn de treinen frontaal op elkaar gebotst. Het zou gaan om de treinen vanuit Doornik en vanuit Brussel-Zuid.
Pendelaar

Re: Treinongeval in Halle

Bericht door Pendelaar »

<removed>
Laatst gewijzigd door Pendelaar op 15 feb 2010, 10:36, 1 keer totaal gewijzigd.
dcr
Berichten: 259
Lid geworden op: 05 dec 2008, 15:34

Re: Treinongeval in Halle

Bericht door dcr »

-- Gewist --
Laatst gewijzigd door dcr op 15 feb 2010, 10:37, 1 keer totaal gewijzigd.
RIDCO

Re: Treinongeval in Halle

Bericht door RIDCO »

Pendelaar schreef:Ik hoor al geruchten dat er één dode en 4 zwaar gewonden te betreuren vallen. Het is een spijtige zaak, maar ongevallen gebeuren nu eenmaal.

Ik hoop dat deze avond alles terug normaal zal rijden, anders geraken we niet thuis.
Ikke, ikke, en de rest kan stikke
Gebruikersavatar
trainfreak
Berichten: 2625
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:25
Locatie: Wettere

Re: Treinongeval in Halle

Bericht door trainfreak »

Net op het radio2 nieuws:

Er is een crisiscentrum opgericht in Halle, volgens de politie en brandweer zouden er 20 ( :!: ) doden zijn
Er zijn een stuk of 2-3 wagons tot schroot geleid, en eentje zou in het naastliggende spoor liggen.

Straks om 10u15 is er een extra journaal op één.
JayBeeke

Re: Treinongeval in Halle

Bericht door JayBeeke »

De eerste foto's staan op o.a. http://www.demorgen.be.

Mijn medeleven gaat uit naar de slachtoffers, gewonden en familieleden. Toch al een bedenking - al blijft het wachten op details, en in een later stadium op conclusies: klassiekjes zijn niet gebouwd om te botsen. En daarmee bedoel ik dat het karkas van deze treintjes - van dewelke het ontwerp toch alweer 50 jaar oud is - onvoldoende voorzien is op aanrijdingen zoals modernere treinen dat vaak beter (zouden moeten) zijn.

EDIT: 20 doden, vreselijk... die IC rijdt dan ook met ofwel een zware loc op kop, ofwel met stuurstand (en dus passagiers vooraan)...

mvg
JJN
Stef
Berichten: 1433
Lid geworden op: 28 okt 2009, 13:53
Locatie: FSN

Re: Treinramp in Halle

Bericht door Stef »

.
Laatst gewijzigd door Stef op 15 feb 2010, 10:01, 1 keer totaal gewijzigd.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Stef
Berichten: 1433
Lid geworden op: 28 okt 2009, 13:53
Locatie: FSN

Re: Treinramp in Halle

Bericht door Stef »

Ik heb de topictitel veranderd in "treinramp", dat is meer gepast dan ongeval. Ik hoorde ook net op de radio dat er zeker 20 doden zouden zijn. De foto op demorgen.be heb ik gezien, het gaat over klassiekjes die gebotst zijn. Ook mijn medeleven gaat uit naar de slachtoffers.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
wooter

Re: Treinramp in Halle

Bericht door wooter »

Hmja... De omroeper in Brussel Noord noemde het "tengevolge de ontsporing van 2 treinen"...
JayBeeke

Re: Treinramp in Halle

Bericht door JayBeeke »

Stef, de IC-F tegen een CR. Om ook het onderstaande bericht verder te verduidelijken: de normale samenstelling is

- IC-F: loco 21 + rijtuigen M4
- CR: MS62-73 (te bepalen)

mvg
JJN
Laatst gewijzigd door JayBeeke op 15 feb 2010, 10:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
trainfreak
Berichten: 2625
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:25
Locatie: Wettere

Re: Treinramp in Halle

Bericht door trainfreak »

Net weer radionieuws op radio2:
Het is een botsing tussen 2 treinen, zo'n oude grijze en een nog oudere rode trein (klassiekjes waarschijnlijk).
Er zijn 2 wagons in elkaar geschoven en naar boven geduwd.
Verder veel ravage, bovenleiding is naar beneden gekomen, een wagon gekanteld en er liggen losse wielen.

De hulpdiensten kunnen er moeilijk bij omdat er een muur is gebouwd, waardoor ze te voet moeten rondgaan.
b-loc
Berichten: 1233
Lid geworden op: 17 feb 2008, 12:09
Contacteer:

Re: Treinramp in Halle

Bericht door b-loc »

Straks om 10:30 een extra nieuwsuitzending op één.
JayBeeke

Re: Treinramp in Halle

Bericht door JayBeeke »

Ondertussen sijpelt het vreselijke nieuws - inclusief de foto van ons modernste materieel - ook door naar het buitenland:

www.telegraaf.nl, www.nrc.nl, www.bbc.co.uk ... de rest volgt waarschijnlijk nog.
Plaats reactie