Re: Treinramp in Buizingen (Halle)
Geplaatst: 26 apr 2014, 10:15
Bewaren waarschijnlijk...anders bewijsvernietiging ?
Er is al wel al 1 zaak duidelijk, nl. dat men nooit de echte oorzaak van de ramp zal bekend maken.Fles schreef:Totaal schandelijke zaak natuurlijk. Het is op zich al schandelijk dat er na VIER jaar nog steeds NIETS duidelijk is. Een onderzoek naar iets dermate ernstigs zou in Nederland voorrang krijgen op alle lopende onderzoeken.
En zich dan ZO'N attitude aanmeten naar de nabestaanden toe, mijn Hemel... Serieus, hoe krijg je DIT bedacht??
Tengevolgde daarvan zijn er een heleboel krokodillen aangepast geweest met galvanische scheiding.2012 schreef:Godinne is gekend, break met losse kabel heeft kortsluiting gegeven op krokodil waardoor dat sein permanent op groen bleef staan ( verbrande relais in kast ernaast)
daardoor heeft de aanrijdende trein niet geremd voor het rode stopsein (omdat verwittiger groen toonde dus) en achteraan ingereden op zijn voorligger. daar bestan rapporten van.
Dat een gerechtelijk onderzoek lang duurt is niet zo speciaal, vraag maar aan de familie Baulieudentheo schreef:Maar men moet wel onderscheid zien tussen spoortechnisch onderzoek en gerechtelijk onderzoek.
Ik denk dat voor Huizingen en Godinne het spoortechnisch ok. is. Gerechtelijk das een ander paar mouwen.
Het verbaast mij (zie andere draadje) dat Wetteren spoortechnisch nog niet ok is.
Men kan als betrokkene altijd inzage in het dossier vragen aan de onderzoeksrechter. Zeker wanneer het dossier is afgerond, wordt dit toegestaan. Daarnaast houdt niets u tegen om tijdens het proces de debatten en de uitspraak te gaan beluisteren.Adler schreef:Er is al wel al 1 zaak duidelijk, nl. dat men nooit de echte oorzaak van de ramp zal bekend maken.
Ik dacht zelfs dat men nu in Belgie bijkomende onderzoeken kan vragen, dan kan het eindeloos duren natuurlijk.Jeroen schreef:
Men kan als betrokkene altijd inzage in het dossier vragen aan de onderzoeksrechter.
En jij gaat ervan uit dat in dat dossier en in het arrest, als dat er ooit komt, de waarheid en niets dan de waarheid zal staan ?Jeroen schreef:Men kan als betrokkene altijd inzage in het dossier vragen aan de onderzoeksrechter. Zeker wanneer het dossier is afgerond, wordt dit toegestaan. Daarnaast houdt niets u tegen om tijdens het proces de debatten en de uitspraak te gaan beluisteren.Adler schreef:Er is al wel al 1 zaak duidelijk, nl. dat men nooit de echte oorzaak van de ramp zal bekend maken.
Aan een arrest en gerechtelijk dossier hecht je geen geloof maar wél aan een samenraapsel van ongenuanceerde, eenzijdige "petites histoires" van een buitengebonjourde CEO die binnen minder dan een maand een politieke carrière bij een oppositiepartij ambieert? Enfin, u doet maar.Adler schreef:De NMBS is nog altijd een staat binnen de staat, lees maar eens het boek Dwarsligger van iemand die het kan weten.
De montage van de bewuste kabels op de breaks is ook verbeterd.Shrek schreef:Tengevolgde daarvan zijn er een heleboel krokodillen aangepast geweest met galvanische scheiding.2012 schreef:Godinne is gekend, break met losse kabel heeft kortsluiting gegeven op krokodil waardoor dat sein permanent op groen bleef staan ( verbrande relais in kast ernaast)
daardoor heeft de aanrijdende trein niet geremd voor het rode stopsein (omdat verwittiger groen toonde dus) en achteraan ingereden op zijn voorligger. daar bestan rapporten van.
Er zijn dus zelfs lessen uit getrokken