Toeristentreinen

Alles over reizigerstreinen in België.
BVG1988
Berichten: 570
Lid geworden op: 11 feb 2012, 20:26
Locatie: Erembodegem Terjoden
Contacteer:

Re: Toeristentreinen

Bericht door BVG1988 »

Ik neem aan de het toeristisch aanbod volgend jaar ook sterk door elkaar zal geschut zal worden, of gaat toch een paar behouden zoals het verlengde traject bijvoorbeeld van de IC J nu. Ik weet dat die vraag wat vroeg is...
Veel maakt het voor mij persoonlijk niet meer uit de komst van IC23, maar ik wil niet spreken voor mij alleen. :D
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Merijn
Berichten: 479
Lid geworden op: 05 jul 2006, 19:40
Locatie: Haacht

Re: Toeristentreinen

Bericht door Merijn »

In die planner met de nieuwe dienstregeling kun je ook de toeristentreinen terugvinden. Om eerlijk te zijn: het is wel wat zoekwerk...
BVG1988
Berichten: 570
Lid geworden op: 11 feb 2012, 20:26
Locatie: Erembodegem Terjoden
Contacteer:

Re: Toeristentreinen

Bericht door BVG1988 »

Ah. Dat ga ik straks nog eens checken. Is goed dat ik weet dat ze al in staan. :D
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
BVG1988
Berichten: 570
Lid geworden op: 11 feb 2012, 20:26
Locatie: Erembodegem Terjoden
Contacteer:

Re: Toeristentreinen

Bericht door BVG1988 »

Inderdaad ze staan er tussen. Ik keek altijd een week te vroeg. De laatste week van juni, maar in juli staan ze inderdaad wel tussen.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Treinenman
Berichten: 359
Lid geworden op: 22 nov 2008, 15:17

Re: Toeristentreinen

Bericht door Treinenman »

Welk materieel wordt er eigenlijk gebruikt voor de IC Antwerpen-Oostende, buiten MS96 en M6 dan?
Afgelopen woensdag nam ik deze trein tussen 9 en 10u (vanuit Berchem) en was dit een andere samenstelling, een HLE 18 met rijtuigen (I11?).
En deze trein zat al (over)vol vanaf Berchem.

Vandaar ik liever vanuit Lier overstap in A-Centraal, dan hebben we nog een zitplaats in de trein.

Helaas heeft men op deze dagen met mooi weer geen extratreinen ingelegd naar de kust, dit zou handig zijn want de treinen naar Oostende zaten overvol!
De trein is altijd een beetje reizen.
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5282
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: Toeristentreinen

Bericht door overweg13 »

Treinenman schreef:Welk materieel wordt er eigenlijk gebruikt voor de IC Antwerpen-Oostende, buiten MS96 en M6 dan?
Afgelopen woensdag nam ik deze trein tussen 9 en 10u (vanuit Berchem) en was dit een andere samenstelling, een HLE 18 met rijtuigen (I11?).
En deze trein zat al (over)vol vanaf Berchem.

Vandaar ik liever vanuit Lier overstap in A-Centraal, dan hebben we nog een zitplaats in de trein.

Helaas heeft men op deze dagen met mooi weer geen extratreinen ingelegd naar de kust, dit zou handig zijn want de treinen naar Oostende zaten overvol!
Dat zal beteren als het speciale tarief voor senioren afgeschaft wordt.
Met vriendelijke groet

overweg13
Eimai
Berichten: 795
Lid geworden op: 10 mar 2009, 15:05

Re: Toeristentreinen

Bericht door Eimai »

Treinenman schreef:Welk materieel wordt er eigenlijk gebruikt voor de IC Antwerpen-Oostende, buiten MS96 en M6 dan?
Afgelopen woensdag nam ik deze trein tussen 9 en 10u (vanuit Berchem) en was dit een andere samenstelling, een HLE 18 met rijtuigen (I11?).
Daar rijdt echt vanalles op, desiro's, DMT's, M6'en met type 27 of 18 en I11'en (soms eens een I6 ertussen) met type 18.
rdv
Berichten: 1243
Lid geworden op: 06 jul 2012, 18:55

Re: Toeristentreinen

Bericht door rdv »

overweg13 schreef:
Treinenman schreef: Helaas heeft men op deze dagen met mooi weer geen extratreinen ingelegd naar de kust, dit zou handig zijn want de treinen naar Oostende zaten overvol!
Dat zal beteren als het speciale tarief voor senioren afgeschaft wordt.
En ze allemaal met de auto naar de kust gaan. Nu we ze het gewoon gemaakt hebben. :)
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5282
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: Toeristentreinen

Bericht door overweg13 »

rdv schreef:
overweg13 schreef:
Treinenman schreef: Helaas heeft men op deze dagen met mooi weer geen extratreinen ingelegd naar de kust, dit zou handig zijn want de treinen naar Oostende zaten overvol!
Dat zal beteren als het speciale tarief voor senioren afgeschaft wordt.
En ze allemaal met de auto naar de kust gaan. Nu we ze het gewoon gemaakt hebben. :)
Dat zullen ze niet doen, ze zullen thuis blijven en hun trappist op het lokale terras drinken. (Of thuis...) Hoor me bezig - ik ben zelf 61.
Met vriendelijke groet

overweg13
wva
Berichten: 313
Lid geworden op: 09 mar 2008, 21:45

Re: Toeristentreinen

Bericht door wva »

Klein vraagje, ik las op de NMBS app dat de ICT Blankenberge - Luxemburg geen stops maakt tussen Brugge en Arlon. Klopt dit? Lijkt me zo vreemd.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Toeristentreinen

Bericht door Shrek »

wva schreef:Klein vraagje, ik las op de NMBS app dat de ICT Blankenberge - Luxemburg geen stops maakt tussen Brugge en Arlon. Klopt dit? Lijkt me zo vreemd.
Er zijn in ieder geval geen commerciële stops voorzien. Misschien houdt hij wel even halt om van bestuurder te wisselen.
Erg vreemd is dat niet, vermits de trein als enige doel heeft om Luxemburgers zo snel mogelijk van/naar Blankenberge te krijgen :wink:
Op het traject Brussel-Arlon is hij 25min sneller dan de IC, dus veel ruimte voor stops is er ook niet voorzien.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22510
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Toeristentreinen

Bericht door Steven »

Als het gaat over de Blankenberge express klopt dat 100%
wva
Berichten: 313
Lid geworden op: 09 mar 2008, 21:45

Re: Toeristentreinen

Bericht door wva »

Shrek schreef:
wva schreef:Klein vraagje, ik las op de NMBS app dat de ICT Blankenberge - Luxemburg geen stops maakt tussen Brugge en Arlon. Klopt dit? Lijkt me zo vreemd.
Er zijn in ieder geval geen commerciële stops voorzien. Misschien houdt hij wel even halt om van bestuurder te wisselen.
Erg vreemd is dat niet, vermits de trein als enige doel heeft om Luxemburgers zo snel mogelijk van/naar Blankenberge te krijgen :wink:
Op het traject Brussel-Arlon is hij 25min sneller dan de IC, dus veel ruimte voor stops is er ook niet voorzien.
Thx voor je antwoord, gaat die dan via de noord-zuid verbinding of gaat hij over Moeskroen, Mons zo naar Namen?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22510
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Toeristentreinen

Bericht door Steven »

Die gaat via Brussel.
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: Toeristentreinen

Bericht door Asterix »

Shrek schreef:Er zijn in ieder geval geen commerciële stops voorzien. Misschien houdt hij wel even halt om van bestuurder te wisselen.
Klopt, aflos te Brussel-Noord.
Voor de meer frequente worden er treinen van de reeks 2100 ingelegd tussen Blankenberge en Luxemburg.
Plaats reactie