werken: aanpassing aan materieeltype/route door spoorwerken

Alles over reizigerstreinen in België.
Gebruikersavatar
trainfan03
Berichten: 243
Lid geworden op: 05 aug 2022, 22:55

Re: werken: aanpassing aan materieeltype/route door spoorwerken

Bericht door trainfan03 »

Oei, klinkt niet echt goed. Die L-trein die omgeleid is, zal nu wel aan het vloeken zijn, achter de IC richting De Panne (die in de spits extra in Beervelde stopt) en achter de P naar Schaarbeek (die zich als S-trein gedraagt tot in Melle)
desirootje
Berichten: 643
Lid geworden op: 26 aug 2021, 12:47
Locatie: Denderleeuw

Re: werken: aanpassing aan materieeltype/route door spoorwerken

Bericht door desirootje »

trainfreak schreef: 09 jun 2023, 07:44 Blijkbaar een defecte trein ergens rond Schellebelle, want ook het treinverkeer van en naar Aalst is verstoord.
Dit is al de tweede keer in een paar weken dat er daar problemen/storingen zijn.
Ik snap niet hoe het altijd Schellebelle is, iedere keer dat er een aanrijding gebeurt, een trein defect is of een vrachtwagen tegen de bovenleiding rijdt is het daar, best impressionant voor zo een klein stationnetje...
BVG1988
Berichten: 565
Lid geworden op: 11 feb 2012, 20:26
Locatie: Erembodegem Terjoden
Contacteer:

Re: werken: aanpassing aan materieeltype/route door spoorwerken

Bericht door BVG1988 »

Er zijn ook dit weekend werken op spoorlijn 50a (sectie Denderleeuw - Gent-Sint-Pieters) vermoed ik, aangezien het hier naast de lijn erg rustig is.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
trainfan03
Berichten: 243
Lid geworden op: 05 aug 2022, 22:55

Re: werken: aanpassing aan materieeltype/route door spoorwerken

Bericht door trainfan03 »

Als ik in de routeplanner kijk, dan zijn de S53-treinen afgeschaft in de maanden juli en augustus (de grote vakantie) op de weekdagen. Iemand enig idee wat de reden hier toe is?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: werken: aanpassing aan materieeltype/route door spoorwerken

Bericht door Steven »

Er sneuvelen wel meer ritten deze zomer. Er is in een aantal depots een giga tekort aan personeel. Gevolg is dat men moet schrappen om toch een iets of wat verlof te kunnen toekennen.
ovspotter_be
Berichten: 703
Lid geworden op: 24 aug 2021, 00:02
Locatie: Vilvoorde

Re: werken: aanpassing aan materieeltype/route door spoorwerken

Bericht door ovspotter_be »

Van september tot april 2024 zijn er grootse werken aan het station van Sint-Job.
Hierdoor zullen slechts 2 ipv 5 treinen per uur rijden tussen Brussel-Luxemburg en Sint-Job (1x/u S5 en 1x/u S19).
Meer info: https://www.belgiantrain.be/nl/news/wor ... -saint-job
ovspotter_be
Berichten: 703
Lid geworden op: 24 aug 2021, 00:02
Locatie: Vilvoorde

Re: werken: aanpassing aan materieeltype/route door spoorwerken

Bericht door ovspotter_be »

ovspotter_be schreef: 21 jun 2023, 23:35 Van september tot april 2024 zijn er grootse werken aan het station van Sint-Job.
Hierdoor zullen slechts 2 ipv 5 treinen per uur rijden tussen Brussel-Luxemburg en Sint-Job (1x/u S5 en 1x/u S19).
Meer info: https://www.belgiantrain.be/nl/news/wor ... -saint-job
De wijzigingen in detail:
S5:
- Rijdt 1x/u tussen Mechelen en Edingen/Geraardsbergen: 33xx rijdt, 35xx afgeschaft.
- Stopt niet in Haren maar wel bijkomend te Arcaden.
- Aangepaste vertrektijden en een stilstand van ongeveer 10min. te Brussel-Luxemburg.

S7:
- Rijdt enkel tussen Brussel-Luxemburg en Mechelen (verlenging vanaf Vilvoorde).
- Aangepaste vertrektijden: rijdt tussen Meiser en Mechelen in het rijpad van de afgeschafte 35xx.

S9:
- Rijdt enkel tussen Brussel-Luxemburg en Landen.

Voor de S4 en S19 zijn er nauwelijks wijzigingen te bespeuren.
Gebruikersavatar
trainfreak
Berichten: 2625
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:25
Locatie: Wettere

Re: werken: aanpassing aan materieeltype/route door spoorwerken

Bericht door trainfreak »

Ik ga de S5 naar Haren wel missen.
Ik kan ook de S7 nemen, maar dan is er een krappe overstaptijd in Mechelen, wat ik 's morgens liever niet riskeer.

Zou er nog een reden zijn waarom de werken pas vanaf september beginnen?
In de zomervakantie rijdt de S5 sowieso al niet.

Dat zullen vele tripjes naar Haren-Zuid worden..
desperado
Berichten: 158
Lid geworden op: 10 okt 2016, 11:42

Re: werken: aanpassing aan materieeltype/route door spoorwerken

Bericht door desperado »

Op 12 augustus toont de NMBS website L-treinen die naar Aachen Hbf gaan, maar geen L-treinen die terugkomen uit Aachen.
Treinen die normaal vertrekken vanaf Aachen Hbf worden op de website getoond als vertrekkende vanaf Welkenraedt.
Kan iemand zeggen of dit gewoon een fout in de computer is of dat er iets subtielers aan de hand is?

Vertaald met www.DeepL.com/Translator (gratis versie)
BVG1988
Berichten: 565
Lid geworden op: 11 feb 2012, 20:26
Locatie: Erembodegem Terjoden
Contacteer:

Re: werken: aanpassing aan materieeltype/route door spoorwerken

Bericht door BVG1988 »

vandaag naar Groot-Bijgaarden geweest. De werkmannen waren aan het werk tussen Denderleeuw en Liedekerke op spoorlijn 50C. Weet iemand of ze ook verderop richtig Brussel bezig waren? Ik was deze morgen ook wat verrast toen ik de 36XX deze morgen hoorde voorbijrijden op spoorlijn 50A op een vroeger tijdstip dan anders doordat de trein enkel bijkomend stopt in Anderlecht tussen Brussel-Zuid en Gent-Sint-Pieters. Dus in Anderlecht is spoorlijn 50C alvast wel in gebruik.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
ovspotter_be
Berichten: 703
Lid geworden op: 24 aug 2021, 00:02
Locatie: Vilvoorde

Re: werken: aanpassing aan materieeltype/route door spoorwerken

Bericht door ovspotter_be »

Als ik zo even naar de dienstregeling dit weekend kijk vermoed ik dat het enkel tussen Denderleeuw en Liedekerke zal zijn.
Alle treinen die normaal stoppen in Aalst, Wetteren, ... tussen Brussel en Gent rijden non-stop tussen beide steden (de IC Landen <> De Panne met een stop in Anderlecht) en tussen Denderleeuw en Gent-Sint-Pieters rijden vervangtreinen.
maarten
Berichten: 331
Lid geworden op: 26 aug 2019, 16:46

Re: werken: aanpassing aan materieeltype/route door spoorwerken

Bericht door maarten »

desperado schreef: 25 jul 2023, 13:44 Op 12 augustus toont de NMBS website L-treinen die naar Aachen Hbf gaan, maar geen L-treinen die terugkomen uit Aachen.
Treinen die normaal vertrekken vanaf Aachen Hbf worden op de website getoond als vertrekkende vanaf Welkenraedt.
Kan iemand zeggen of dit gewoon een fout in de computer is of dat er iets subtielers aan de hand is?
Het lijkt erop dat het gewoon een fout in de dienstregeling is. https://bauinfos.deutschebahn.com/nrw zegt met zoveel woorden dat er voor de RE 29 geen meldingen voor een gewijzigde dienstregeling.

Maar ook bij hafas zitten de treinen naar België niet in de dienstregeling. Hetzelfde op 13 augustus.

Code: Selecteer alles

fährt täglich, nicht 12., 13., 31. Aug, 1., 23., 24. Sep 
1. Aug, 1., 23., 24. Sep rijden ook de treinen naar Duitsland niet.
railtravelmanager
Berichten: 283
Lid geworden op: 29 aug 2008, 14:34

Re: werken: aanpassing aan materieeltype/route door spoorwerken

Bericht door railtravelmanager »

bizar op DB website werken geen melding over niet rijdende treinen Aachen - Verviers bijvoorbeeld

https://bauinfos.deutschebahn.com/fahrplanaenderungen

Für folgende Linien liegen derzeit keine Meldungen zu baubedingten Fahrplanänderungen vor.

RE 29
Spa – Verviers – Welkenraedt – Aachen

Erwin
AlexNL
Berichten: 2180
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: werken: aanpassing aan materieeltype/route door spoorwerken

Bericht door AlexNL »

Inmiddels zit de data voor 12/13 augustus wel in de planner bij bahn.de.

Er zijn in dat weekend een paar kleine aanpassingen aan de vertrektijden uit Verviers Central en Spa.
Malista
Berichten: 76
Lid geworden op: 03 jun 2022, 16:22

Re: werken: aanpassing aan materieeltype/route door spoorwerken

Bericht door Malista »

Amai, de stiefmoederlijke behandeling van de Brussel - Aarlen lijn in het weekend komt me de strot uit. 3 keer overstappen, 20 minuten wachten op een vervangbus voor een rit van 10 minuten en daarna opnieuw 40 minuten wachten op de volgende trein. Totale reisduur Brussel-Zuid - Luxemburg: 4u17m.

Het alternatief is het traject Brussel-Zuid - Luik-Guillemins - Luxemburg, slechts 1 overstap en een totale reisduur van 3u50m, maar je hebt maar 5 minuten om de overstap te halen...

In de omgekeerde richting, lijkt de NMBS er wel in te slagen twee treinen in te leggen tussen Aarlen en Brussel-Zuid in 3u26m, t.o.v. de normale reistijd van 2u50m.
Plaats reactie