Pagina 20 van 22

Re: werken: aanpassing aan materieeltype/route door spoorwerken

Geplaatst: 29 jan 2024, 11:12
door 260689
rvdborgt schreef: ↑29 jan 2024, 09:29
260689 schreef: ↑29 jan 2024, 08:02
ostbahnhof schreef: ↑29 jan 2024, 07:16 Precies wel veel schade aan bovenleiding te Mechelen, ochtendspits nog steeds verstoord.
E26XX rijden hun normale reisweg.
De vroege 26XX's niet.
E2604 is via L16 gereden. E2628 waar ik op zat heeft de normale reisweg afgelegd

Re: werken: aanpassing aan materieeltype/route door spoorwerken

Geplaatst: 03 feb 2024, 22:04
door BVG1988
Dit weekend is het wel iets drukker op lijn 89 dan gewoonlijk. Met de werken in Denderleeuw (enkel sporen 6 tot 9 in gebruik) rijdt de IC20 leeg verder naar Zottegem om te keren. Dat is wel kleine gesel voor de S8.

Re: werken: aanpassing aan materieeltype/route door spoorwerken

Geplaatst: 03 feb 2024, 23:10
door desperado
Kan iemand het materiaal delen voor de 3 treinen van Aarlen naar Brussel via Bertrix op zondag 4, P13702 (1524 vanuit Aarlen), P13703 (1624 vanuit Aarlen), P13704 (1724 vanuit Aarlen). Deze zijn normaal gesproken gereden door Desiros, maar zijn een keer een locomotief geweest.
Bedankt

Re: werken: aanpassing aan materieeltype/route door spoorwerken

Geplaatst: 04 feb 2024, 00:47
door trainfan03
desperado schreef: ↑03 feb 2024, 23:10 Kan iemand het materiaal delen voor de 3 treinen van Aarlen naar Brussel via Bertrix op zondag 4, P13702 (1524 vanuit Aarlen), P13703 (1624 vanuit Aarlen), P13704 (1724 vanuit Aarlen). Deze zijn normaal gesproken gereden door Desiros, maar zijn een keer een locomotief geweest.
Bedankt
Ik zal mij baseren op de chatbot (wat niet altijd een garantie is, want onverwachte materieelwissels kunnen nog altijd)

P13702:
NMBS Chatbot schreef: "Dit is wat ik kon vinden voor trein P 13702 van Aarlen naar Brussel-Zuid op 04-02-2024. πŸš†
De trein bestaat uit 6 rijtuigen (AM08). De eersteklasplaatsen bevinden zich in rijtuigen 1, 3, 4 en 6. πŸ’Ί
Deze trein heeft ook fietsplaatsen. Er is plaats voor je fiets in rijtuigen 1 en 4. 🚲
Verder heeft deze trein verwarming, airco, stopcontacten en toegankelijke toiletten."
P13703:
NMBS Chatbot schreef: "Dit is wat ik kon vinden voor trein P 13702 van Aarlen naar Brussel-Zuid op 04-02-2024. πŸš†
De trein bestaat uit 6 rijtuigen (AM08). De eersteklasplaatsen bevinden zich in rijtuigen 1, 3, 4 en 6. πŸ’Ί
Deze trein heeft ook fietsplaatsen. Er is plaats voor je fiets in rijtuigen 1 en 4. 🚲
Verder heeft deze trein verwarming, airco, stopcontacten en toegankelijke toiletten."
P13704:
NMBS Chatbot schreef: "Dit is wat ik kon vinden voor trein P 13704 van Aarlen naar Brussel-Luxemburg op 04-02-2024. πŸš†
De trein bestaat uit 6 rijtuigen (AM08). De eersteklasplaatsen bevinden zich in rijtuigen 1, 3, 4 en 6. πŸ’Ί
Deze trein heeft ook fietsplaatsen. Er is plaats voor je fiets in rijtuigen 1 en 4. 🚲
Verder heeft deze trein verwarming, airco, stopcontacten en toegankelijke toiletten."

Re: werken: aanpassing aan materieeltype/route door spoorwerken

Geplaatst: 04 feb 2024, 00:55
door 260689
desperado schreef: ↑03 feb 2024, 23:10 Kan iemand het materiaal delen voor de 3 treinen van Aarlen naar Brussel via Bertrix op zondag 4, P13702 (1524 vanuit Aarlen), P13703 (1624 vanuit Aarlen), P13704 (1724 vanuit Aarlen). Deze zijn normaal gesproken gereden door Desiros, maar zijn een keer een locomotief geweest.
Bedankt
E13702: desiro 8518

E13703: 8555

E13704: nummers onbekend, maar zouden ook desiro's zijn

Re: werken: aanpassing aan materieeltype/route door spoorwerken

Geplaatst: 05 feb 2024, 13:48
door Daviddb
260689 schreef: ↑04 feb 2024, 00:55
E13702: desiro 8518

E13703: 8555

E13704: nummers onbekend, maar zouden ook desiro's zijn
E13704 werd gereden door 2 Desiro's: 8592+8576
Alle 3 de ritten werden overigens gereden door 2 Desiro's volgens realtime ingave van de TBG.

Re: werken: aanpassing aan materieeltype/route door spoorwerken

Geplaatst: 24 feb 2024, 18:15
door ostbahnhof
ostbahnhof schreef: ↑24 sep 2023, 19:27 k zat vanmorgen op 3131. Antw-Charleroi.
Te Kontich stonden we 13min stil.

De treinbegeleider riep om dat we pas verder konden als het spoor voor ons vrij was…. Zo zie je maar.

Ter info:
Naast de geplande 10min stilstand kwamen er nog een 3tal min bij omdat er een Thalys van L25 naar L27 werd gestuurd.
Men wordt creatiever.
Dit weekend staan ze toch al niet meer stil in Kontich maar in Mechelen, zoβ€˜n 8,5min πŸ˜₯πŸ˜₯πŸ˜₯

Re: werken: aanpassing aan materieeltype/route door spoorwerken

Geplaatst: 07 mar 2024, 21:40
door BVG1988
Dit weekend is het eerste weekend van 6 weekends dat grote werken plaatsvinden op spoorlijn 50 tussen Aalst en Denderleeuw en ook op spoorlijn 50A/3 tussen Denderleeuw en Y-Welle. Ik neem dat het goederenverkeer van lijn 90 dan wellicht een grote omweg zal maken en lijn 89 niet zal worden gebruikt.

Ikzelf ga naar zee dit weekend en overweeg dus de omweg te maken via Brussel-Zuid omdat spoorlijn 50A/3 ook buiten dienst is.

Re: werken: aanpassing aan materieeltype/route door spoorwerken

Geplaatst: 13 mar 2024, 11:01
door ostbahnhof
ter info:
deze week geen S1 treinen te Mortsel. Er wordt gewerkt aan de bocht tussen lijn 15/27 en 27a. thv Luchthaven.

Re: werken: aanpassing aan materieeltype/route door spoorwerken

Geplaatst: 15 mar 2024, 11:36
door ostbahnhof
opgelet: goed om te weten:
tijdens het Paasweekend (toch wel van economisch belang) geen treinen van Antwerpen naar Oostende.
Het aanbod rijdt ook 2x om: zowel het stuk Antwerpen-Gent als het stuk Gent-Oostende.

Re: werken: aanpassing aan materieeltype/route door spoorwerken

Geplaatst: 15 mar 2024, 12:26
door 260689
ostbahnhof schreef: ↑15 mar 2024, 11:36 opgelet: goed om te weten:
tijdens het Paasweekend (toch wel van economisch belang) geen treinen van Antwerpen naar Oostende.
Het aanbod rijdt ook 2x om: zowel het stuk Antwerpen-Gent als het stuk Gent-Oostende.
De E18xx rijd inderdaad via Dendermonde en Mechelen rechtstreeks naar Antwerpen. Maar de E7xx rijd wel via de normale reisweg, alsook de S53 Gent - Antwerpen.

Re: werken: aanpassing aan materieeltype/route door spoorwerken

Geplaatst: 15 mar 2024, 13:29
door ostbahnhof
260689 schreef: ↑15 mar 2024, 12:26
ostbahnhof schreef: ↑15 mar 2024, 11:36 opgelet: goed om te weten:
tijdens het Paasweekend (toch wel van economisch belang) geen treinen van Antwerpen naar Oostende.
Het aanbod rijdt ook 2x om: zowel het stuk Antwerpen-Gent als het stuk Gent-Oostende.
De E18xx rijd inderdaad via Dendermonde en Mechelen rechtstreeks naar Antwerpen. Maar de E17xx rijd wel via de normale reisweg, alsook de S53 Gent - Antwerpen.
klopt, maar de E18xx rijdt niet naar Oostende…

Re: werken: aanpassing aan materieeltype/route door spoorwerken

Geplaatst: 15 mar 2024, 13:34
door 260689
ostbahnhof schreef: ↑15 mar 2024, 13:29
260689 schreef: ↑15 mar 2024, 12:26
ostbahnhof schreef: ↑15 mar 2024, 11:36 opgelet: goed om te weten:
tijdens het Paasweekend (toch wel van economisch belang) geen treinen van Antwerpen naar Oostende.
Het aanbod rijdt ook 2x om: zowel het stuk Antwerpen-Gent als het stuk Gent-Oostende.
De E18xx rijd inderdaad via Dendermonde en Mechelen rechtstreeks naar Antwerpen. Maar de E17xx rijd wel via de normale reisweg, alsook de S53 Gent - Antwerpen.
klopt, maar de E18xx rijdt niet naar Oostende…
Dat kan ik nog begrijpen. Maar waarom rijd de E18xx om via Mechelen en de E7xx en de S53 wel de normale reisweg?

Re: werken: aanpassing aan materieeltype/route door spoorwerken

Geplaatst: 15 mar 2024, 14:08
door Steve
Ongetwijfeld door verminderde capaciteit, ik vermoed een deel op enkelspoor?

Re: werken: aanpassing aan materieeltype/route door spoorwerken

Geplaatst: 15 mar 2024, 19:10
door BVG1988
Als het omleiding is tussen Gent en Brugge rijden er wellicht wellicht extra treinen ter compensatie tussen Antwerpen en Blankenberge. Dat was vorig jaar ook zo. Natuurlijk zullen de weersvoorspellingen vooraf dan wel bepalend zijn.