werken: materieel en alle kleine of grote aanpassingen.

Alles over reizigerstreinen in België.
dentheo
Berichten: 7669
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: werken: materieel en alle kleine of grote aanpassingen.

Bericht door dentheo » 17 mar 2014, 23:23

Heeft M6 dan een profiel dat groter is dan een groot goederentreinprofiel ?
Of heeft de verbinding tussen Antwerpen en Rotterdam dan zo'n grootte beperking ? Invloed op containers ?
Theo
Groeten vanop de Heide


nahoj
Berichten: 1150
Lid geworden op: 01 apr 2009, 23:10

Re: werken: materieel en alle kleine of grote aanpassingen.

Bericht door nahoj » 17 mar 2014, 23:26

dentheo schreef:Heeft M6 dan een profiel dat groter is dan een groot goederentreinprofiel ?
Of heeft de verbinding tussen Antwerpen en Rotterdam dan zo'n grootte beperking ? Invloed op containers ?
Bijna alle goederen rijden in het internationaal omgrenzingsprofiel.

pietje

Re: werken: materieel en alle kleine of grote aanpassingen.

Bericht door pietje » 25 mar 2014, 20:15

nahoj schreef:
dentheo schreef:Heeft M6 dan een profiel dat groter is dan een groot goederentreinprofiel ?
Of heeft de verbinding tussen Antwerpen en Rotterdam dan zo'n grootte beperking ? Invloed op containers ?
Bijna alle goederen rijden in het internationaal omgrenzingsprofiel.
Ik dacht dat er niet zoiets was als "het internationaal omgrenzingsprofiel", maar dat er vele mogelijkheden zijn en dat het in sommige landen van de lijn afhangt welk het maximale is dat je kan gebruiken.

De vorige vraag misschien beter gesteld: is er een internationaal omgrenzingsprofiel waaraan M6 voldoet?
En hoeveel procent van de verschillende netten zijn geschikt voor dit profiel?

Gebruikersavatar
groentje
Berichten: 6021
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: werken: materieel en alle kleine of grote aanpassingen.

Bericht door groentje » 25 mar 2014, 20:27

Mij lijkt het dat het internationale omgrenzingsprofiel gewoon het meest beperkende is. Zoals de internationale rijtuigen binnen elk omgrenzingsprofiel (behalve misschien het Britse?) vallen...

dentheo
Berichten: 7669
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: werken: materieel en alle kleine of grote aanpassingen.

Bericht door dentheo » 25 mar 2014, 22:11

Anderzijds zou ik denken dat de lijn tussen Antwerpen en Rotterdam het grootste goederenprofiel heeft... maar ja
Theo
Groeten vanop de Heide

pietmol
Berichten: 545
Lid geworden op: 06 feb 2007, 12:57
Locatie: Begijnendijk

Re: werken: materieel en alle kleine of grote aanpassingen.

Bericht door pietmol » 23 dec 2014, 09:10

rvdborgt schreef: De perrons zouden inmiddels standaardafmetingen moeten hebben (daar dient een TSI voor: interoperabiliteit). Het omgrenzingsprofiel is helaas wat minder eenvoudig wegens het viaduct ten westen van Roosendaal. Dat verhoog je niet zomaar en de sporen verlagen lukt daar ook niet zomaar omdat er ook een beek onderdoor loopt.
die beek hoeft geen probleem te zijn, men kan daar een "sifon" plaatsen (de Kleine Nete gaat een toch ook onder het Albertkanaal door via een sifon)

probleem is m.i. eerder wie gaat de nodige euros op tafel leggen
"Mikt hoger dan het doel, de pijl zakt tijdens het vliegen..."

Gebruikersavatar
Bordensteker
Berichten: 1277
Lid geworden op: 14 mei 2007, 10:03

Re: werken: materieel en alle kleine of grote aanpassingen.

Bericht door Bordensteker » 25 dec 2014, 15:44

Mij staat voor de geest dat die beek daar nog weleens wil overstromen. Misschien telt dat ook mee.

Ik vraag me af of men de onder het viaduct hinderlijk laag hangende bovenleiding wellicht iets hoger zou kunnen aanbrengen door deze ter plaatse van het viaduct als een vaste spanningsrail uit te voeren. Maar ik ben geen deskundige.
Gelukkig is het daar al 1800 volt; iets gunstiger dan 3400 of daaromtrent met betrekking tot de minimale afstand tussen bovenleiding en onderkant viaduct.

Gebruikersavatar
msts.be
Berichten: 1404
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:06
Locatie: Boom , België

Re: werken: materieel en alle kleine of grote aanpassingen.

Bericht door msts.be » 06 jan 2015, 11:59

Na de M6 200 zijn de eerste I11 rijtuigen gespot waar het VKM-kenmerk B-(B) is op aangebracht. Hoe staat het met andere rijtuigen, gaan deze dit ook nog krijgen (toch zeker M5m en I10 ?) ?
Afbeelding

wva
Berichten: 212
Lid geworden op: 09 mar 2008, 21:45

Re: werken: materieel en alle kleine of grote aanpassingen.

Bericht door wva » 21 mar 2015, 18:12

Heel het weekend M6 op lijn 52.
Vreemd zicht als je alleen maar die AM 75 gewend bent :-)

ostbahnhof
Berichten: 547
Lid geworden op: 11 mei 2007, 22:24

Re: werken: materieel en alle kleine of grote aanpassingen.

Bericht door ostbahnhof » 01 apr 2015, 22:18

vandaag moest 1880 wel zwaar werk verrichten: :)
duwen van 9 M6 en dan nog 1870 mee in zending nemen.
(gezien in de luchthaven.)

deadlock
Berichten: 579
Lid geworden op: 10 nov 2008, 21:11
Locatie: Zwolle, Nederland

Re: werken: materieel en alle kleine of grote aanpassingen.

Bericht door deadlock » 04 apr 2015, 21:53

Lijkt me een klein klusje voor zo'n zware loc ;)

Eric0641
Berichten: 241
Lid geworden op: 21 jul 2015, 11:07

Re: werken: materieel en alle kleine of grote aanpassingen.

Bericht door Eric0641 » 24 jul 2015, 12:37

weet iemand van jullie waarom de 1300 serie grotendeels uit de personenvervoer is gedaan?
[AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 20416
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: werken: materieel en alle kleine of grote aanpassingen.

Bericht door Steven » 24 jul 2015, 13:46

Je wil zeggen onze reeks 13, wij gebruiken de laatste cijfers namelijk niet om een type reeks aan te duiden van krachtvoertuigen. Deze zijn bijna volledig naar cargo gegaan omdat dat een soort van geschenk was, heeft er dus voor een stukje moeten bijdragen om de cargo afdeling te redden. Doch ook hier was niet iedereen akkoord mee. Aangezien die locs bij aankoop gesubsidieerd waren en dit in principe niet kon volgens de toen geldende regels. Het was dus stof tot discussie of het nu wel of niet kon volgens die regels op de moment dat de locs werden overgedragen.

Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 9129
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: werken: materieel en alle kleine of grote aanpassingen.

Bericht door Shrek » 24 jul 2015, 13:51

Eric0641 schreef:weet iemand van jullie waarom de 1300 serie grotendeels uit de personenvervoer is gedaan?
Het waarom is duidelijk: standaardisatie. Er zijn net 120 locomotieven gekocht zodat er geen andere reeksen meer nodig zijn.
1 type locomotief is goedkoper in onderhoud dan 5 verschillende types.

ostbahnhof
Berichten: 547
Lid geworden op: 11 mei 2007, 22:24

Re: werken: materieel en alle kleine of grote aanpassingen.

Bericht door ostbahnhof » 12 okt 2015, 17:16

Vandaag heel wat Beneluxen geschrapt tussen Brussel en Antwerpen. Weet iemand de rede?

Plaats reactie