MW41 vat (alweer) vuur

Alles over reizigerstreinen in België.
am62
Berichten: 840
Lid geworden op: 20 mei 2006, 20:40

Re: MW41 vat (alweer) vuur

Bericht door am62 »

poyaud schreef:4137 staat binnen te TW Merelbeke , motor en transmissie zijn donderdag (28/10)verwijderd.
Bedankt voor de update !
S
Duikbril AM86

Re: MW41 vat (alweer) vuur

Bericht door Duikbril AM86 »

Op deze link is er een filmje van een trein die in het vroegere statoin van Bavegem stopt.

http://www.stationneken-baardegem.be/index.asp
Gebruikersavatar
trainfreak
Berichten: 2625
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:25
Locatie: Wettere

Re: MW41 vat (alweer) vuur

Bericht door trainfreak »

Duikbril AM86 schreef:Op deze link is er een filmje van een trein die in het vroegere statoin van Bavegem stopt.

http://www.stationneken-baardegem.be/index.asp
Ik veronderstel dat je Balegem of Baardegem bedoeld?

In Bavegem is er toch nooit een station geweest?
Paul
Berichten: 1288
Lid geworden op: 09 feb 2008, 22:57
Locatie: FNU
Contacteer:

Re: MW41 vat (alweer) vuur

Bericht door Paul »

trainfreak schreef:
Duikbril AM86 schreef:Op deze link is er een filmje van een trein die in het vroegere statoin van Bavegem stopt.
http://www.stationneken-baardegem.be/index.asp
Ik veronderstel dat je Balegem of Baardegem bedoelt?
In Bavegem is er toch nooit een station geweest?
Baardegem.
Waarschijnlijk een filmpje van de laatste trein die er ooit kwam, op 1 augustus 1976, ik heb toen zelf die speciale rit meegemaakt.
Zie http://users.telenet.be/pk/lijnen.htm#61
Vriendelijke groet,

Paul
http://belgischespoorlijnen.be
Hogersluys
Berichten: 938
Lid geworden op: 26 sep 2008, 18:19

Re: MW41 vat (alweer) vuur

Bericht door Hogersluys »

jan_olieslagers schreef:
eagleheart schreef:rijden er mw41's op dat parcours?
volgens wiki niet:p
Ik dacht dat het algemeen geweten was dat men wikipedia beter niet blindelings gelooft. En dan zeker de Nederlandstalige niet.
er rijden MW41's op dat parcours en Wikipedia beweert nergens dat er geen MW41's op dat parcour rijden. Dus die "als het op Wikipedia staat is het vast niet waar"-redenering is al even belachelijk als Wikipedia wél blindelings volgen.
Laatst gewijzigd door Hogersluys op 30 okt 2010, 23:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5268
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: MW41 vat (alweer) vuur

Bericht door overweg13 »

Paul schreef:
trainfreak schreef:
Duikbril AM86 schreef:Op deze link is er een filmje van een trein die in het vroegere statoin van Bavegem stopt.
http://www.stationneken-baardegem.be/index.asp
Ik veronderstel dat je Balegem of Baardegem bedoelt?
In Bavegem is er toch nooit een station geweest?
Baardegem.
Waarschijnlijk een filmpje van de laatste trein die er ooit kwam, op 1 augustus 1976, ik heb toen zelf die speciale rit meegemaakt.
Zie http://users.telenet.be/pk/lijnen.htm#61
Mijn vrouw en ik ook. Het was de Faluintjesexpress, ingelegd ter gelegenheid van de Faluintjesfeesten. En de Faluintjes is de naam van een regio van een viertal deelgemeenten waaronder Baardegem.
Met vriendelijke groet

overweg13
jan_olieslagers
Berichten: 3505
Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
Locatie: Ansião (PT)

Re: MW41 vat (alweer) vuur

Bericht door jan_olieslagers »

Hogersluys schreef:
jan_olieslagers schreef:
eagleheart schreef:rijden er mw41's op dat parcours?
volgens wiki niet:p
Ik dacht dat het algemeen geweten was dat men wikipedia beter niet blindelings gelooft. En dan zeker de Nederlandstalige niet.
er rijden MW41's op dat parcours en Wikipedia beweert nergens dat er geen MW41's op dat parcour rijden. Dus die "als het op Wikipedia staat is het vast niet waar"-redenering is al even belachelijk als Wikipedia wél blindelings volgen.
Gelieve mij geen woorden in de mond - nuja, "pen" - te leggen die ik niet gezegd - "geschreven" - heb. Ik heb nergens gesteld of geïnsinueerd dat het "vast niet waar" is. Enig respect voor nuances aub?
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
Cipallieter

Re: MW41 vat (alweer) vuur

Bericht door Cipallieter »

Een collega op kantoor beweerde dat er gisteren een brand(je?) zou geweest zijn in een MW41 in het station van Herentals.
Op railtime vond ik dat IR 3235 gisteren niet verder was gereden dan Herentals wegens een defecte locomotief/defect motorstel.

Is er inderdaad een brand geweest?
am62
Berichten: 840
Lid geworden op: 20 mei 2006, 20:40

Re: MW41 vat (alweer) vuur

Bericht door am62 »

Olielek op "hete delen".
ijzeren rijn 82
Berichten: 402
Lid geworden op: 23 apr 2010, 21:50

Re: MW41 vat (alweer) vuur

Bericht door ijzeren rijn 82 »

am62 schreef:Olielek op "hete delen".
wat mij opvalt is dat op stations MW 41 stopt , bv Mol en Geel er ongeloofelijk veel olie ligt waar de trein stopt
HijDieHetWeet

Re: MW41 vat (alweer) vuur

Bericht door HijDieHetWeet »

3 oorzaken:
- bypass van de koppelomvormer die lek is
- carterolie die niet/slecht wordt opgevangen door het opvangbakje
- uitlaatbuizen die gescheurd zijn waarlangs olie kan ontsnappen.

Allen kunnen oorzaken zijn van brandjes.
antwerpenaar
Berichten: 30
Lid geworden op: 20 mar 2008, 20:30

Re: MW41 vat (alweer) vuur

Bericht door antwerpenaar »

GvA 04.11.2013
Lege trein vat vuur in station van Mol
10:15 Mol (2400) In het station van Mol ontstond zondagavond rond 22.30u een brandje in een lege reizigerstrein die aan de kant stond. De oorzaak van de brand zou liggen bij de motor, vermoedelijk heeft die vuur gevat tijdens het rangeren. De brandweer kwam ter plaatse om te blussen, er waren geen gewonden. Op het eerste zicht zou er geen sprake van kwaad opzet zijn.EDLE
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: MW41 vat (alweer) vuur

Bericht door Shrek »

Oei, Infrabel gaat de elektrificatie naar Neerpelt nog moeten gaan versnellen als de 41'ers aan dat tempo blijven opbranden :lol:
ijzeren rijn 82
Berichten: 402
Lid geworden op: 23 apr 2010, 21:50

Re: MW41 vat (alweer) vuur

Bericht door ijzeren rijn 82 »

ik zag afgelopen week een bestuurder in Mol een luik openen en bladeren er uit halen en vrij maken , kon het niet goed zien maar leek mij bij de radiator te zijn , om oververhitting tegen te gaan tijdens de bladval ????
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5317
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: MW41 vat (alweer) vuur

Bericht door Steve »

Bericht op deredactie.be:
In Herentals is een trein ontruimd nadat er brand was opgemerkt aan het onderstel van een wagon. Op de trein zaten enkele honderden reizigers. Zij werden allemaal geëvacueerd en konden met een andere trein vertrekken. Niemand raakte gewond.
Rond 9.30 uur kreeg de brandweer van Herentals een oproep voor een brand aan een trein in het station van Herentals. Aan een wagon was er een oververhitte as waardoor er vlammen waren en rookontwikkeling.

Bij aankomst van de brandweer was de brand reeds gedoofd en moest de brandweer het onderstel van de trein nog koelen. De treinwagon moet nu door de NMBS worden nagekeken op rijvaardigheid.
Zou het een MW41 geweest zijn?
Plaats reactie