MW41 vat (alweer) vuur

Alles over reizigerstreinen in België.
Boxerke
Berichten: 81
Lid geworden op: 20 mar 2008, 13:42
Locatie: Deinze

MW41 vat (alweer) vuur

Bericht door Boxerke »

500 reizigers ontvluchten trein na brand aan locomotief in Eke
Een diesellocomotief van een trein van Ronse naar Geraardsbergen heeft vanochtend vuur gevat ter hoogte van stopplaats Eke. De brand ontstond onderaan de diesellocomotief en zou onder controle zijn, meldt Infrabel.

De ongeveer 500 reizigers konden de trein verlaten, en worden met bussen naar Gent gebracht. Omdat de trein het spoorverkeer tussen Ronse en Gent onmogelijk maakt, legt Infrabel bussen in.
Bron
Wimpie

Re: MW41 vat (alweer) vuur

Bericht door Wimpie »

Trein 1858? Snap nie hoe het kan dat er al een paar MW41 vuur vatten terwijl de reeks 44 dit nooit had
jens123
Berichten: 224
Lid geworden op: 29 okt 2009, 19:26

Re: MW41 vat (alweer) vuur

Bericht door jens123 »

We zullen dus de komende dagen weer in verminderde samenstellingen kunnen zitten zoals vandaag en gisteren alweer het geval was. Wanneer gaat de NMBS eens deftig materieel inzetten op de diesellijnen? Al een geluk dat trein P7085 geen vuur vatte vanmorgen, want anders zou het niet goed gekomen zijn vrees ik...
Dietrich

Re: MW41 vat (alweer) vuur

Bericht door Dietrich »

Waarschijnlijk weer hetzelfde probleem als een aantal vorige keren: aan de motor flexibele buizen die heet worden, en ertegen opeengehoopte bladeren van het spoor die hierdoor in brand vliegen.

't Is ondertussen al de zoveelste motorwagen die ze aan de kant kunnen zetten.
dekooiker
Berichten: 1552
Lid geworden op: 14 okt 2007, 21:09
Locatie: FKI

Re: MW41 vat (alweer) vuur

Bericht door dekooiker »

Op zich goed nieuws!
Wég met die rommel!
De trein.
Alleen voor durvers.
bobke
Berichten: 766
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:55
Locatie: Dudzele

Re: MW41 vat (alweer) vuur

Bericht door bobke »

jens123 schreef:We zullen dus de komende dagen weer in verminderde samenstellingen kunnen zitten zoals vandaag en gisteren alweer het geval was. Wanneer gaat de NMBS eens deftig materieel inzetten op de diesellijnen? Al een geluk dat trein P7085 geen vuur vatte vanmorgen, want anders zou het niet goed gekomen zijn vrees ik...
Er staat in die tekst een dieselloc? MW41 is een treinstel, ik kan dus wel nergens uit af leiden dat het om een MW41 gaat. Ook staat er dan er 500 passagiers de trein moesten verlaten; in een MW41 kunnen er 150 mensen, er zouden dus vier stellen aan elkaar gekoppeld moeten zijn (nochtans zo'n samenstelling heb ik nog nooit zien rijden.)

U vraagt wanneer de NMBS eens deftig materiaal gaat inzetten? De MW41 stellen zijn nog maar tien jaar oud, dus zouden ze nog redelijk deftig moeten zijn. Ik heb nog maar één keer in zo'n stel gezeten, van de zomer toen ik naar Bobbejaanland ging en ik vond dat het redelijk aangename stellen zijn, aangename sfeer, goeie zitplaatsen. Alleen ja maakt ie wat meer lawaai (de dieselmotor).
Hobbes
Berichten: 746
Lid geworden op: 30 mei 2006, 18:08
Locatie: Hemiksem

Re: MW41 vat (alweer) vuur

Bericht door Hobbes »

bobke schreef:
jens123 schreef:We zullen dus de komende dagen weer in verminderde samenstellingen kunnen zitten zoals vandaag en gisteren alweer het geval was. Wanneer gaat de NMBS eens deftig materieel inzetten op de diesellijnen? Al een geluk dat trein P7085 geen vuur vatte vanmorgen, want anders zou het niet goed gekomen zijn vrees ik...
Er staat in die tekst een dieselloc? MW41 is een treinstel, ik kan dus wel nergens uit af leiden dat het om een MW41 gaat. En zo ja, u vraagt wanneer de NMBS eens deftig materiaal gaat inzetten? De MW41 stellen zijn nog maar tien jaar oud, dus zouden ze nog redelijk deftig moeten zijn. Ik heb nog maar één keer in zo'n stel gezeten, van de zomer toen ik naar Bobbejaanland ging en ik vond dat het redelijk aangename stellen zijn, aangename sfeer, goeie zitplaatsen. Alleen ja maakt ie wat meer lawaai (de dieselmotor).
Aangezien de NMBS geen enkele gesleepte reizigerstrein met een diesellocomotief meer heeft, kan het niet anders dan een MW41 zijn.
Ik rij als treinbestuurder ook met die motorwagens, en geloof mij, het is brol.
Stijn82
Berichten: 201
Lid geworden op: 23 sep 2006, 17:17

Re: MW41 vat (alweer) vuur

Bericht door Stijn82 »

Hobbes schreef:Ik rij als treinbestuurder ook met die motorwagens, en geloof mij, het is brol.
de analogie met Nederlandse TB's die klagen over in brand vliegende T11'en is niet ver weg ;-)
pietje

Re: MW41 vat (alweer) vuur

Bericht door pietje »

Stijn82 schreef:
Hobbes schreef:Ik rij als treinbestuurder ook met die motorwagens, en geloof mij, het is brol.
de analogie met Nederlandse TB's die klagen over in brand vliegende T11'en is niet ver weg ;-)
En als het "weeral dezelfde oorzaak" is, impliceert dat ook niet minder dan een gebrekkig onderhoud.
Degene die daar verantwoordelijk voor is mag zich weeral gelukkig prijzen dat hij ambtenaar is, anders was er weer een werkoze bij.
Stijn82
Berichten: 201
Lid geworden op: 23 sep 2006, 17:17

Re: MW41 vat (alweer) vuur

Bericht door Stijn82 »

je bedoelt, het niet verwijderen van de bladeren?
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5259
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: MW41 vat (alweer) vuur

Bericht door overweg13 »

bobke schreef:
Er staat in die tekst een dieselloc? MW41 is een treinstel, ik kan dus wel nergens uit af leiden dat het om een MW41 gaat. Ook staat er dan er 500 passagiers de trein moesten verlaten; in een MW41 kunnen er 150 mensen, er zouden dus vier stellen aan elkaar gekoppeld moeten zijn (nochtans zo'n samenstelling heb ik nog nooit zien rijden.)
Je kunt tot 5 dergelijke stellen aan elkaar koppelen. Tijdens de spits komen die zéker voor op de verbinding Gent - Ronse en Antwerpen - Mol.
Met vriendelijke groet

overweg13
kika
Berichten: 2858
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: MW41 vat (alweer) vuur

Bericht door kika »

bobke schreef:Er staat in die tekst een dieselloc? MW41 is een treinstel, ik kan dus wel nergens uit af leiden dat het om een MW41 gaat. Ook staat er dan er 500 passagiers de trein moesten verlaten; in een MW41 kunnen er 150 mensen, er zouden dus vier stellen aan elkaar gekoppeld moeten zijn (nochtans zo'n samenstelling heb ik nog nooit zien rijden.)
Dat persartikels niet altijd uitblinken in nauwkeurigheid is een waarheid als een koe. Sluipt er een foutje in het persbericht en heeft de journalist geen treinenkaas gegeten dan is het al helemaal problematisch. Verder kan je ze koppelen, met 2 heb ik ze al vaak gezien, overweg13 is zo vriendelijk om nog specifieker te zijn.
bobke schreef:U vraagt wanneer de NMBS eens deftig materiaal gaat inzetten? De MW41 stellen zijn nog maar tien jaar oud, dus zouden ze nog redelijk deftig moeten zijn. Ik heb nog maar één keer in zo'n stel gezeten, van de zomer toen ik naar Bobbejaanland ging en ik vond dat het redelijk aangename stellen zijn, aangename sfeer, goeie zitplaatsen. Alleen ja maakt ie wat meer lawaai (de dieselmotor).
MW41 zijn nooit deftig geweest. Al de zitplaatsen van 1e klasse geprobeerd? Waren er misschien wat TL-lampen kapot zodat je stel wél aangenaam was? Tussendeuren die voor de verandering wel goed sloten? Hoe zat het met het piepen en kraken van de omroepinstallatie? Nét die dag geluk gehad met de toiletten? Kijk eens in A'pen Berchem op perron 5 naar de olievlekken, toegegeven, daar hebben sommige Talentjes van Bombardier ook last van, maar dat maakt het nog niet goed. Het is ook niet de eerste brand, zelf heb ik in de begindagen van de MW41 ook een keer mogen uitstappen voor zoiets.
eagleheart
Berichten: 304
Lid geworden op: 18 mar 2009, 05:53
Locatie: Muizen
Contacteer:

Re: MW41 vat (alweer) vuur

Bericht door eagleheart »

rijden er mw41's op dat parcours?
volgens wiki niet:p
2012
Berichten: 516
Lid geworden op: 18 aug 2006, 22:22
Locatie: Deinze
Contacteer:

Re: MW41 vat (alweer) vuur

Bericht door 2012 »

overweg13 schreef:
bobke schreef:
Er staat in die tekst een dieselloc? MW41 is een treinstel, ik kan dus wel nergens uit af leiden dat het om een MW41 gaat. Ook staat er dan er 500 passagiers de trein moesten verlaten; in een MW41 kunnen er 150 mensen, er zouden dus vier stellen aan elkaar gekoppeld moeten zijn (nochtans zo'n samenstelling heb ik nog nooit zien rijden.)
Je kunt tot 5 dergelijke stellen aan elkaar koppelen. Tijdens de spits komen die zéker voor op de verbinding Gent - Ronse en Antwerpen - Mol.
Ondertussen is de regelgeving aangepast en mag er ook tot 6 stellen in één trein rijden, 12 rijtuigen dus :wink:
Wimpie

Re: MW41 vat (alweer) vuur

Bericht door Wimpie »

Wat ik me meen te herrineren is dat de nmbs had overwogen om als er zo nog situaties voor deden deze stellen aan de kant te zetten en nader onderzoek uit te voeren... Eens benieuwd zou wel nog tof zijn een diesel loc met rijtuigen :p
Plaats reactie