Bron500 reizigers ontvluchten trein na brand aan locomotief in Eke
Een diesellocomotief van een trein van Ronse naar Geraardsbergen heeft vanochtend vuur gevat ter hoogte van stopplaats Eke. De brand ontstond onderaan de diesellocomotief en zou onder controle zijn, meldt Infrabel.
De ongeveer 500 reizigers konden de trein verlaten, en worden met bussen naar Gent gebracht. Omdat de trein het spoorverkeer tussen Ronse en Gent onmogelijk maakt, legt Infrabel bussen in.
MW41 vat (alweer) vuur
MW41 vat (alweer) vuur
Re: MW41 vat (alweer) vuur
Trein 1858? Snap nie hoe het kan dat er al een paar MW41 vuur vatten terwijl de reeks 44 dit nooit had
Re: MW41 vat (alweer) vuur
We zullen dus de komende dagen weer in verminderde samenstellingen kunnen zitten zoals vandaag en gisteren alweer het geval was. Wanneer gaat de NMBS eens deftig materieel inzetten op de diesellijnen? Al een geluk dat trein P7085 geen vuur vatte vanmorgen, want anders zou het niet goed gekomen zijn vrees ik...
Re: MW41 vat (alweer) vuur
Waarschijnlijk weer hetzelfde probleem als een aantal vorige keren: aan de motor flexibele buizen die heet worden, en ertegen opeengehoopte bladeren van het spoor die hierdoor in brand vliegen.
't Is ondertussen al de zoveelste motorwagen die ze aan de kant kunnen zetten.
't Is ondertussen al de zoveelste motorwagen die ze aan de kant kunnen zetten.
Re: MW41 vat (alweer) vuur
Er staat in die tekst een dieselloc? MW41 is een treinstel, ik kan dus wel nergens uit af leiden dat het om een MW41 gaat. Ook staat er dan er 500 passagiers de trein moesten verlaten; in een MW41 kunnen er 150 mensen, er zouden dus vier stellen aan elkaar gekoppeld moeten zijn (nochtans zo'n samenstelling heb ik nog nooit zien rijden.)jens123 schreef:We zullen dus de komende dagen weer in verminderde samenstellingen kunnen zitten zoals vandaag en gisteren alweer het geval was. Wanneer gaat de NMBS eens deftig materieel inzetten op de diesellijnen? Al een geluk dat trein P7085 geen vuur vatte vanmorgen, want anders zou het niet goed gekomen zijn vrees ik...
U vraagt wanneer de NMBS eens deftig materiaal gaat inzetten? De MW41 stellen zijn nog maar tien jaar oud, dus zouden ze nog redelijk deftig moeten zijn. Ik heb nog maar één keer in zo'n stel gezeten, van de zomer toen ik naar Bobbejaanland ging en ik vond dat het redelijk aangename stellen zijn, aangename sfeer, goeie zitplaatsen. Alleen ja maakt ie wat meer lawaai (de dieselmotor).
Re: MW41 vat (alweer) vuur
Aangezien de NMBS geen enkele gesleepte reizigerstrein met een diesellocomotief meer heeft, kan het niet anders dan een MW41 zijn.bobke schreef:Er staat in die tekst een dieselloc? MW41 is een treinstel, ik kan dus wel nergens uit af leiden dat het om een MW41 gaat. En zo ja, u vraagt wanneer de NMBS eens deftig materiaal gaat inzetten? De MW41 stellen zijn nog maar tien jaar oud, dus zouden ze nog redelijk deftig moeten zijn. Ik heb nog maar één keer in zo'n stel gezeten, van de zomer toen ik naar Bobbejaanland ging en ik vond dat het redelijk aangename stellen zijn, aangename sfeer, goeie zitplaatsen. Alleen ja maakt ie wat meer lawaai (de dieselmotor).jens123 schreef:We zullen dus de komende dagen weer in verminderde samenstellingen kunnen zitten zoals vandaag en gisteren alweer het geval was. Wanneer gaat de NMBS eens deftig materieel inzetten op de diesellijnen? Al een geluk dat trein P7085 geen vuur vatte vanmorgen, want anders zou het niet goed gekomen zijn vrees ik...
Ik rij als treinbestuurder ook met die motorwagens, en geloof mij, het is brol.
Re: MW41 vat (alweer) vuur
de analogie met Nederlandse TB's die klagen over in brand vliegende T11'en is niet ver wegHobbes schreef:Ik rij als treinbestuurder ook met die motorwagens, en geloof mij, het is brol.
Re: MW41 vat (alweer) vuur
En als het "weeral dezelfde oorzaak" is, impliceert dat ook niet minder dan een gebrekkig onderhoud.Stijn82 schreef:de analogie met Nederlandse TB's die klagen over in brand vliegende T11'en is niet ver wegHobbes schreef:Ik rij als treinbestuurder ook met die motorwagens, en geloof mij, het is brol.
Degene die daar verantwoordelijk voor is mag zich weeral gelukkig prijzen dat hij ambtenaar is, anders was er weer een werkoze bij.
Re: MW41 vat (alweer) vuur
Je kunt tot 5 dergelijke stellen aan elkaar koppelen. Tijdens de spits komen die zéker voor op de verbinding Gent - Ronse en Antwerpen - Mol.bobke schreef:
Er staat in die tekst een dieselloc? MW41 is een treinstel, ik kan dus wel nergens uit af leiden dat het om een MW41 gaat. Ook staat er dan er 500 passagiers de trein moesten verlaten; in een MW41 kunnen er 150 mensen, er zouden dus vier stellen aan elkaar gekoppeld moeten zijn (nochtans zo'n samenstelling heb ik nog nooit zien rijden.)
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
Re: MW41 vat (alweer) vuur
Dat persartikels niet altijd uitblinken in nauwkeurigheid is een waarheid als een koe. Sluipt er een foutje in het persbericht en heeft de journalist geen treinenkaas gegeten dan is het al helemaal problematisch. Verder kan je ze koppelen, met 2 heb ik ze al vaak gezien, overweg13 is zo vriendelijk om nog specifieker te zijn.bobke schreef:Er staat in die tekst een dieselloc? MW41 is een treinstel, ik kan dus wel nergens uit af leiden dat het om een MW41 gaat. Ook staat er dan er 500 passagiers de trein moesten verlaten; in een MW41 kunnen er 150 mensen, er zouden dus vier stellen aan elkaar gekoppeld moeten zijn (nochtans zo'n samenstelling heb ik nog nooit zien rijden.)
MW41 zijn nooit deftig geweest. Al de zitplaatsen van 1e klasse geprobeerd? Waren er misschien wat TL-lampen kapot zodat je stel wél aangenaam was? Tussendeuren die voor de verandering wel goed sloten? Hoe zat het met het piepen en kraken van de omroepinstallatie? Nét die dag geluk gehad met de toiletten? Kijk eens in A'pen Berchem op perron 5 naar de olievlekken, toegegeven, daar hebben sommige Talentjes van Bombardier ook last van, maar dat maakt het nog niet goed. Het is ook niet de eerste brand, zelf heb ik in de begindagen van de MW41 ook een keer mogen uitstappen voor zoiets.bobke schreef:U vraagt wanneer de NMBS eens deftig materiaal gaat inzetten? De MW41 stellen zijn nog maar tien jaar oud, dus zouden ze nog redelijk deftig moeten zijn. Ik heb nog maar één keer in zo'n stel gezeten, van de zomer toen ik naar Bobbejaanland ging en ik vond dat het redelijk aangename stellen zijn, aangename sfeer, goeie zitplaatsen. Alleen ja maakt ie wat meer lawaai (de dieselmotor).
-
- Berichten: 304
- Lid geworden op: 18 mar 2009, 05:53
- Locatie: Muizen
- Contacteer:
Re: MW41 vat (alweer) vuur
rijden er mw41's op dat parcours?
volgens wiki niet:p
volgens wiki niet:p
Fan van de 55'ers en de 18'ers!
http://users.telenet.be/eagleheartstori ... elkom.html
http://users.telenet.be/eagleheartstori ... elkom.html
Re: MW41 vat (alweer) vuur
Ondertussen is de regelgeving aangepast en mag er ook tot 6 stellen in één trein rijden, 12 rijtuigen dusoverweg13 schreef:Je kunt tot 5 dergelijke stellen aan elkaar koppelen. Tijdens de spits komen die zéker voor op de verbinding Gent - Ronse en Antwerpen - Mol.bobke schreef:
Er staat in die tekst een dieselloc? MW41 is een treinstel, ik kan dus wel nergens uit af leiden dat het om een MW41 gaat. Ook staat er dan er 500 passagiers de trein moesten verlaten; in een MW41 kunnen er 150 mensen, er zouden dus vier stellen aan elkaar gekoppeld moeten zijn (nochtans zo'n samenstelling heb ik nog nooit zien rijden.)
Re: MW41 vat (alweer) vuur
Wat ik me meen te herrineren is dat de nmbs had overwogen om als er zo nog situaties voor deden deze stellen aan de kant te zetten en nader onderzoek uit te voeren... Eens benieuwd zou wel nog tof zijn een diesel loc met rijtuigen :p