Pagina 7 van 8

Re: MW41 vat (alweer) vuur

Geplaatst: 01 apr 2015, 12:53
door Matthias

Re: MW41 vat (alweer) vuur

Geplaatst: 05 apr 2015, 22:16
door spoorfreak
Het betrof dieselmotorstel 4139
Op 19.02.2007 was er ook een brandje aan MW 4139 te Herentals

Re: MW41 vat (alweer) vuur

Geplaatst: 13 mar 2017, 22:26
door LML
Vorige vrijdag (10/03) was het weer zover... In Mol is er 's morgens vroeg een klein brandje ontstaan in een (al 'n geluk) leeg dieseltreinstel. Die trein is in verkorte samenstelling vertrokken naar Antwerpen-C. Iemand die het treinstelnr. weet waar dat brandje is uitgebroken?

Re: MW41 vat (alweer) vuur

Geplaatst: 14 apr 2017, 22:00
door tiretrainz
Joris schreef:Hallo,
Die motorwagens zijn gewoon brol...
Aan de lijst met defecten ga ik misschien niet beginnen, die is te lang om goed te zijn. 1 van de vele problemen is inderdaad dat die motorwagens wat last hebben van de warmte. Nu was het toch al een tijdje geleden dacht ik dat er nog eens een stel in rook was opgegegaan...
Geen paniek, die dingen houden het geen 10 jaar meer vol.
Een 77/78 is een rangeerloc, en heeft dus geen instalatie om rijtuigen te verwarmen.
Groeten,
Joris De Mol
ze hebben al 7 jaar intussen uitgehouden, en nmbs heeft geen nieuwe dieselstellen/wagens aangeschaft

Re: MW41 vat (alweer) vuur

Geplaatst: 15 apr 2017, 09:57
door Dieselfreak
tiretrainz schreef:ze hebben al 7 jaar intussen uitgehouden, en nmbs heeft geen nieuwe dieselstellen/wagens aangeschaft
7 jaar? Je bedoelt zeker 17 jaar. En "ze houden het geen 10 jaar meer uit": dat zeiden ze meer dan 10 jaar geleden ook al.

Re: MW41 vat (alweer) vuur

Geplaatst: 15 apr 2017, 10:32
door HLE18
Ze hebben nog maar pas ETCS geïnstalleerd in een MW41 zullen dus niet meteen vervangen worden.

Re: MW41 vat (alweer) vuur

Geplaatst: 17 apr 2017, 00:19
door Shrek
HLE18 schreef:Ze hebben nog maar pas ETCS geïnstalleerd in een MW41 zullen dus niet meteen vervangen worden.
Ik denk ook niet dat de MW41 ooit nog vervangen gaat worden. Door de gestage elektrificatie van het net kan het niet zo'n kwaad dat er af en toe eentje uitbrandt, extra stellen zijn dus zeker niet nodig. Tegen het moment dat ze echt aan de pensioenleeftijd zijn zal je met een reeksje van een stel of 30 wel alle diesellijnen van België kunnen bedienen. Tenzij er natuurlijk een vooruitziende regering komt die besluit stevig te investeren, dan kan de dieseltractie in reizigersdienst over 15 jaar al tot de geschiedenis behoren...

Re: MW41 vat (alweer) vuur

Geplaatst: 17 apr 2017, 00:27
door groentje
Ik weet niet of het veel zin heeft om pakweg Charleroi-Couvin te elektrificeren, een zijlijntje dat ook geen strategisch belang heeft als omleiding, en een bescheiden verkeer kent, maar het lijkt er inderdaad op dat diesel lijkt te zullen verdwijnen in België, al zal er vooral in de havens en bedrijfsaansluitingen nog wat moeten veranderen, dan.

Re: MW41 vat (alweer) vuur

Geplaatst: 17 apr 2017, 00:32
door Shrek
groentje schreef:Ik weet niet of het veel zin heeft om pakweg Charleroi-Couvin te elektrificeren, een zijlijntje dat ook geen strategisch belang heeft als omleiding, en een bescheiden verkeer kent, maar het lijkt er inderdaad op dat diesel lijkt te zullen verdwijnen in België, al zal er vooral in de havens en bedrijfsaansluitingen nog wat moeten veranderen, dan.
Voor Charleroi-Walcourt bestaan/bestonden er in ieder geval wel elektrificatieplannen. Als je enkel die lijn bekijkt is het inderdaad niet echt nodig, maar als je daardoor geen tankinstallatie/dieselonderhoud meer nodig hebt in de hele area zuid-west is het wel een mooie besparing.

Re: MW41 vat (alweer) vuur

Geplaatst: 17 apr 2017, 16:07
door Dieselfreak
Tja, het is inderdaad nogal duur om voor die paar diesellijntjes die er nog overblijven wéér een hele reeks nieuwe stellen aan te kopen.

Re: MW41 vat (alweer) vuur

Geplaatst: 17 apr 2017, 16:46
door groentje
In samenwerking met de Nederlanders, misschien? Gezamelijke aankoop van de opvolger van de Flirt of hoe die dingen daar heten voor de diesellijntjes bij de privé...

Re: MW41 vat (alweer) vuur

Geplaatst: 17 apr 2017, 18:43
door ronny
Ik zou eerder denken dat er dan wordt overgegaan naar de aankoop van waterstoftreinen. Nieuwe dieseltreinen lijkt mij uitgesloten wegens het beperken van CO2 uitstoot. Nog een paar jaartjes wachten met bestellen zodat kan beoordeeld worden wat de treinen van Alstom presteren.

Re: MW41 vat (alweer) vuur

Geplaatst: 17 apr 2017, 19:18
door groentje
Sowieso zijn we nog wel een paar jaren verwijderd voor een nieuwe bestelling, Schrek heeft geen ongelijk dat we voorlopig eerder teveel dan te weinig dieselstelletjes zullen hebben (er wordt nu al mee gereden richting Erquelinnes, blijkbaar, hoewel volledig onder draad).

Re: MW41 vat (alweer) vuur

Geplaatst: 17 apr 2017, 21:38
door Jan-Mark
Gelukkig is dat grapje inmiddels weer bijna volledig verleden tijd: sinds december rijdt de Erquelinnes grotendeels met Klassiekjes.

Re: MW41 vat (alweer) vuur

Geplaatst: 18 apr 2017, 10:26
door Bibke
groentje schreef:Sowieso zijn we nog wel een paar jaren verwijderd voor een nieuwe bestelling, Schrek heeft geen ongelijk dat we voorlopig eerder teveel dan te weinig dieselstelletjes zullen hebben (er wordt nu al mee gereden richting Erquelinnes, blijkbaar, hoewel volledig onder draad).
Blijkbaar moeten er toch niet te veel over zijn. Regelmatig moeten de mensen rechtstaan in de IC Hamont - Anctwerpen-C en omgekeerd.
Op drukke momenten moeten de mensen die in Lommel opstappen al rechtstaan en de zaterdagmorgen wanneer ik de trein van 8u30 neem in Neerpelt mag je er van op aan dat de mensen die in Geel opstappen, het merendeel moet recht blijven staan.