Kleren verloren op trein

Alles over reizigerstreinen in België.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dieselfreak
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent

Kleren verloren op trein

Bericht door Dieselfreak »

Gisteren nam ik in Kortrijk de trein van 8 uur 15 naar Brussel. Ik legde mijn muts, handschoenen en sjaal op het tafeltje. In Brussel-Zuid stapte ik over op de trein naar Libramont. Toen ik enige tijd op die trein zat, stelde ik vast dat ik mijn winterkleren niet meer bij me had. Daar kan maar één verklaring voor zijn: ik heb ze op de trein laten liggen toen ik in Brussel-Zuid uitstapte.

Wat nu? Worden verloren voorwerpen gevonden op de trein ergens bewaard? Bestaat de kans dat ik die muts, handschoenen en sjaal ergens kan terugvinden? De trein had nummer 381.
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Paul
Berichten: 1288
Lid geworden op: 09 feb 2008, 22:57
Locatie: FNU
Contacteer:

Re: Kleren verloren op trein

Bericht door Paul »

Vriendelijke groet,

Paul
http://belgischespoorlijnen.be
Gebruikersavatar
Dieselfreak
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent

Re: Kleren verloren op trein

Bericht door Dieselfreak »

Er staat daar dat, als je voorwerp gevonden wordt, je een forfatair bedrag van 3,80 € moet betalen. Aangezien je op ieder formulier maar één voorwerp kunt aanduiden, moet ik dus voor die handschoenen, sjaal en muts elk een apart formulier invullen. Betekent dat ook dat ik 3 keer 3,80 € moet betalen als deze voorwerpen gevonden zijn en ik ze kom afhalen? :?
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Kristofke
Berichten: 1115
Lid geworden op: 18 jul 2009, 01:24

Re: Kleren verloren op trein

Bericht door Kristofke »

Ik zou het formulier invullen en dan weet je het waarschijnlijk wel snel.
Gebruikersavatar
Dieselfreak
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent

Re: Kleren verloren op trein

Bericht door Dieselfreak »

Wat eigenlijk wel een probleem is, ik ken alleen de kleur van die kleren, andere kenmerken kan ik niet noemen. Zullen ze dat aanvaarden als een bewijs dat ze van mij zijn? Als je van die drie dingen elk de juiste kleur kunt noemen, lijkt het me straf dat je dat juist zou kunnen gokken.
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Paul
Berichten: 1288
Lid geworden op: 09 feb 2008, 22:57
Locatie: FNU
Contacteer:

Re: Kleren verloren op trein

Bericht door Paul »

Dieselfreak, er zijn twee mogelijkheden. Ofwel heeft iemand anders jouw winterkleren ontvreemd en dan zie je ze nooit meer terug. Ofwel heeft de treinbegeleider ze gevonden of werden ze hem door een eerlijke reiziger bezorgd, en dan krijg je ze terug via de procedure die op de website staat aangegeven. Het formulier is inderdaad nogal star in jouw geval, waarschijnlijk ga je beter op een rustig moment naar het loket en vul je daar samen met de loketbediende een papieren formulier in, dan kun je al je spullen samen beschrijven. Dat administratieve bedrag moet je maar een keer betalen als jouw spullen tezamen gevonden werden en je in een keer worden terugbezorgd.
Vriendelijke groet,

Paul
http://belgischespoorlijnen.be
dekooiker
Berichten: 1552
Lid geworden op: 14 okt 2007, 21:09
Locatie: FKI

Re: Kleren verloren op trein

Bericht door dekooiker »

Ik zou vooral niet betalen.
Dat is onwettig.
Zal de NMBS mij een door mij voorgestelde som betalen als ik iets van hen 'vind'?
Ook niet hé.
De trein.
Alleen voor durvers.
rail s

Re: Kleren verloren op trein

Bericht door rail s »

2 mogelijkheden:
- Je pakt je telefoon en je belt naar het eindstation van je trein of je gaat er naar toe (werkt, 2*gelukt)
- Je vult het formulier in en je krijgt 6 maanden later een mail dat je dossier is gesloten, zelfs als je de code die het gevonden voorwerp ondertussen heeft, hebt ingevuld.

Aan jouw de keuze :wink:
mervyn
Berichten: 60
Lid geworden op: 15 nov 2010, 18:58

Re: Kleren verloren op trein

Bericht door mervyn »

Een 2-tal jaar geleden eens mijn jas verloren op de trein.
Braaf het formuliertje ingevuld en 2 à 3 maanden daarna mocht ik mijn jas gaan halen in het station van Merchtem op 100m van mij deur.

Buiten het feit dat het misschien wat lang geduurd heeft, geen klagen over de service!
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22510
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Kleren verloren op trein

Bericht door Steven »

dekooiker schreef:Ik zou vooral niet betalen.
Dat is onwettig.
Zal de NMBS mij een door mij voorgestelde som betalen als ik iets van hen 'vind'?
Ook niet hé.
dat beschouwen ze als bewaargeld heeft niets met het vinden zelf te maken. Dat betaal je pas als het op een bewaarpunt komt te liggen (zoals in brussel). Het is echter wel de oorzaak waarom de meeste mensen hun paraplu niet gaan terughalen natuurlijk.
peterbot
Berichten: 49
Lid geworden op: 12 jul 2007, 18:46
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: Kleren verloren op trein

Bericht door peterbot »

Ik als verstrooide professor heb al heel wat hoeden en een keer mijn werkkledij in de trein laten liggen, laatstgenoemde zelfs met mijn naam opgestikt.
Ondanks formulier nooit teruggekregen.
Wat ik wel (gelukkig) terugkreeg was mijn rugzak met paspoort, autosleutels (van mijn vrouw :( ) op een uitstap met de trein van Heidelberg naar Neckarsteinach. Ik had het gelukkig direct door na het uitstappen en gelijk iemand van het personeel kunnen aanspreken. Wij moesten een uurtje wachten totdat de trein terugkeerde (die ging gelukkig niet eerst naar München of Berlijn :D ) en kon dan mijn spullen in ontvangst nemen. Oef. Dat was anders een serieuze deuk in mijn prille relatie: het was zondag, de tweede autosleutel lag in Antwerpen en de week daarop had naar een congres in Brazilië moeten vertrekken, de vraag was of in de korte tijd een nieuwe paspoort kon worden gemaakt...
Peter Bottenberg die ooit nog machinist op de stoomlocomotief wou worden
SteC
Berichten: 303
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:14
Locatie: Oostende/Baden-Württemberg

Re: Kleren verloren op trein

Bericht door SteC »

Ik heb toch ook al een paar keer een goede ervaring gehad met het terugvinden van verloren voorwerpen.
Voor die 3 euro 60 vervoert de NMBS het tot het nabijzijnde station, ik vind dat toch wel goede service.
Plaats reactie