Breaks en graffiti

Alles over reizigerstreinen in België.
Lekens M.
Berichten: 86
Lid geworden op: 23 jan 2010, 22:25

Re: Breaks en graffiti

Bericht door Lekens M. »

kompleet gestoord!
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22504
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Breaks en graffiti

Bericht door Steven »

ze mogen al dat soort filmkes verwijderen, dat is aanzetten tot vandalisme.
pietje

Re: Breaks en graffiti

Bericht door pietje »

Ik sta er nog steeds van versteld wat die mensen eigenlijk kunnen, zoiets op poten zetten vergt wel wat voorbereiding, inschattingsvermogen, coördinatie, eigenlijk zelfs "management capaciteiten".(althans voor de leider van de "bende")

Het is dan ook erg triest om te zien waarvoor ze hun kennis en vaardigheden ge/misbruiken.
Maar ik hoop wel dat ze dat ooit beseffen en er iets nuttigs mee doen.

Ze treinen terug laten proper maken kan daartoe al veel helpen.
Stef
Berichten: 1433
Lid geworden op: 28 okt 2009, 13:53
Locatie: FSN

Re: Breaks en graffiti

Bericht door Stef »

Steven schreef:ze mogen al dat soort filmkes verwijderen, dat is aanzetten tot vandalisme.
+1
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: Breaks en graffiti

Bericht door Asterix »

Steven schreef:ze mogen al dat soort filmkes verwijderen, dat is aanzetten tot vandalisme.
Zou men niet beter meer Securail-personeel inzetten in plaats van internetfilmpjes te willen verwijderen? In elke zone van bundels 2 man met een hond bijvoorbeeld. Het lijkt wel of die vandalen vrij spel hebben. Die uitgebreide "creaties" maak je toch niet op 1-2-3?
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Breaks en graffiti

Bericht door Shrek »

Jeroen schreef: Zou men niet beter meer Securail-personeel inzetten in plaats van internetfilmpjes te willen verwijderen? In elke zone van bundels 2 man met een hond bijvoorbeeld. Het lijkt wel of die vandalen vrij spel hebben. Die uitgebreide "creaties" maak je toch niet op 1-2-3?
Het betreffende filmpje maakt juist duidelijk dat het wèl in 1-2-3 gebeurt is. Met af en toe eens passeren verhelp je het probleem dus niet. Alleen het hermetisch afsluiten van de bundels kan helpen (zoals in new york gebeurd is).
Het sneller en efficiënter bestraffen van de daders kan ook invloed hebben natuurlijk :wink:
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22504
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Breaks en graffiti

Bericht door Steven »

Inderdaad in dit filmpje trekken ze aan het noodsein en beschilderen ze de trein tijdens een commerciële stop daarmee zie je hoe ver ze gaan. Je merkt ook
Op dat de tb zich verstopt in zijn stuurpost. Door iets meer securail te plaatsen pak je zoiets zeker niet aan volgens mij. Dit is echt een bende en dit schrikt niet echt van twee mannen of vrouwen in uniform.
Accelerat
Berichten: 2771
Lid geworden op: 01 sep 2006, 22:37
Locatie: Canada

Re: Breaks en graffiti

Bericht door Accelerat »

Hoeveel kost het ongeveer om een complete trein te ontdoen van graffiti?
Hogersluys
Berichten: 938
Lid geworden op: 26 sep 2008, 18:19

Re: Breaks en graffiti

Bericht door Hogersluys »

Wat een stelletje idioten. Ze zijn duidelijk trots op hun werk omdat ze het filmen en dan het lef hebben het op YouTube te zetten. Ik hoop dat de spoorwegpolitie op basis van dit filmpje de identiteit van deze crapulbende kan achterhalen.
Brent

Re: Breaks en graffiti

Bericht door Brent »

Vandaag heb ik op 407 gezeten :shock: :shock: 2 rijtuigen VOLLEDIG (ramen, onderkant, deuren, de hele kast,...) ondergespoten (in het zilver met paarse tags)
Gebruikersavatar
Dieselfreak
Berichten: 2060
Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent

Re: Breaks en graffiti

Bericht door Dieselfreak »

Da's pas vervelend, als ook de ramen eraan moeten geloven en je dus geen goed buitenzicht meer hebt! :x
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Stef
Berichten: 1433
Lid geworden op: 28 okt 2009, 13:53
Locatie: FSN

Re: Breaks en graffiti

Bericht door Stef »

Dieselfreak schreef:Da's pas vervelend, als ook de ramen eraan moeten geloven en je dus geen goed buitenzicht meer hebt! :x
Of zelfs geen zicht meer... Heb dat ooit eens gehad in een varkensneus... Gelukkig kon ik nog aan de andere kant van de trein gaan zitten,maar er waren mensen die dat niet meer konden...
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Dieselfreak
Berichten: 2060
Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent

Re: Breaks en graffiti

Bericht door Dieselfreak »

Ik vind tegenwoordig in de Deense Neuzen bijna geen toilet zonder graffiti meer. Is dat een nieuwe rage, graffiti spuiten in de toiletten van de trein?
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
kika
Berichten: 2859
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: Breaks en graffiti

Bericht door kika »

Inspiratie voor spuiters die van treinen houden, altijd hun kunstwerkjes in eigen huis willen zien en respect hebben voor het rollend materieel van openbaar vervoer: Radioactive Trains Formation, net afgelopen kunstdinges in München: http://www.youtube.com/watch?v=TnDOmsQQ56I
Plaats reactie