Afgeschafte trein: reden?

Alles over reizigerstreinen in België.
Gebruikersavatar
Bibke
Berichten: 2954
Lid geworden op: 02 aug 2006, 22:51
Locatie: Kaulille (Afkomstig van LPP)

Re: Afgeschafte trein: reden?

Bericht door Bibke »

Lieve mensen, gelieve niet telkens foto's te Quoten.
Laatst gewijzigd door Bibke op 24 apr 2012, 13:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik ben abonnee van “OP DE BAAN”, U ook?
www.pfttsp.be
www.cfbocq.be
www.retrotrain.be
AfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22507
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Afgeschafte trein: reden?

Bericht door Steven »

aangepast door moderator, overbodig gebruik van dezelfde foto verwijderd.
profke
Berichten: 629
Lid geworden op: 09 sep 2009, 14:26

Re: Afgeschafte trein: reden?

Bericht door profke »

24/04/2012 : Trein IC 3027 via Antwerpen-Berchem


Gent-Sint-Pieters - Antwerpen-Centraal: detail traject
Huidige vertraging te wijten aan : Dieren op het spoor
Gent-Sint-Pieters - Antwerpen-Centraal: detail traject
Huidige vertraging te wijten aan : Dieren op het spoor
Lees: aanrijding van een LAMA
collega heeft beest zien "hangen" aan de trein....

Aangepast door mod, gewoon de url plaatsen zonder die actief staat heeft weinig zin, je kan er niet op klikken, bijkomend plaats je best ook nog wat tekst want die link gaat niet blijven werken.
loic1811
Berichten: 1445
Lid geworden op: 30 dec 2011, 19:20
Locatie: Londerzeel

Re: Afgeschafte trein: reden?

Bericht door loic1811 »

gisteren (12/07/12) werd de 541 beperkt tot leuven de rit ging vlot tot we aan de omschakeling van 25 KV naar 3KV kwamen.
de panto kwam niet meer omhoog.na een dik uur wachten kwamen 2 HLD 62 ons uit onze leiden verlossen om ons naar leuven te laten trekken. en met dan een mooie aansluiting met de 542 die daar dan met een 9 tal minuten is vertrokken
treinzot
Berichten: 196
Lid geworden op: 07 aug 2007, 09:13
Locatie: Kortrijk

Re: Afgeschafte trein: reden?

Bericht door treinzot »

Gisteren werd IC 730(Kortrijk-Antwerpen Centraal)ook afgeschaft ter hoogte van Beveren Waas door een technisch mankement.
De AM 478 zat stampvol mensen stonden zelfs in de gangen toen er tuut tuut tuut te horen was in de trein.
Had al een voorgevoel dat dat signaal niet klopte en in Beveren Waas roep men af dat we allemaal moesten afstappen en de volgende trein nemen naar Antwerpen Centraal.
Zit daar soms een veiligheid op als de trein te zwaar beladen moest zijn???
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22507
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Afgeschafte trein: reden?

Bericht door Steven »

neen, daar beslist de treinbegeleider over indien hij vind dat een trein te vol zit in functie van de veiligheid maar dat valt niet onder technische incidenten. De geluidstoon die je hoorde was de bestuurder die de begeleider oproept.
treinzot
Berichten: 196
Lid geworden op: 07 aug 2007, 09:13
Locatie: Kortrijk

Re: Afgeschafte trein: reden?

Bericht door treinzot »

Dus toch een technisch mankement want toen iedereen was uitgestapt reed de trein verder.
loic1811
Berichten: 1445
Lid geworden op: 30 dec 2011, 19:20
Locatie: Londerzeel

Re: Afgeschafte trein: reden?

Bericht door loic1811 »

dat kan vanalles zijn leuk is het niet maar als het moet ,moet het
Junkie88

Re: Afgeschafte trein: reden?

Bericht door Junkie88 »

http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/r ... _Boutersem

Hoe onvoorzichtig & dom kan je zijn. Het verwondert me evenwel dat het niet meer gebeurt. Veel wielertoeristen zijn echt onverantwoordelijk onvoorzichtig als ze moeten wachten aan een overweg. (uitleg van vriend-wielerterrorist: kwil een gemiddelde boven de 30, en als je 2 minuten moet stilstaan heb je dat niet)

Gevolg: problemen op de lijn naar Luik
fets
Berichten: 183
Lid geworden op: 06 sep 2009, 10:19
Locatie: 1210

Re: Afgeschafte trein: reden?

Bericht door fets »

Junkie88 schreef:http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/r ... _Boutersem

Hoe onvoorzichtig & dom kan je zijn. Het verwondert me evenwel dat het niet meer gebeurt. Veel wielertoeristen zijn echt onverantwoordelijk onvoorzichtig als ze moeten wachten aan een overweg. (uitleg van vriend-wielerterrorist: kwil een gemiddelde boven de 30, en als je 2 minuten moet stilstaan heb je dat niet)

Gevolg: problemen op de lijn naar Luik

En niet alleen naar Luik!

Ik zat op de 2637 tussen Mechelen en Leuven. Bij aankomst in de luchthaven wordt er van bestuurder gewisseld en de stop duurt dus een paar minuten. Intussen hoorde ik omroepen op het perron in alle talen (niet op de trein!) dat onze trein was afgeschaft. Ik ben zelf de TBs gaan opzoeken om te vragen hoe het zat. De twee heren bevestigden de afschaffing van deze trein, maar de TBG riep nog altijd niets rond. De volgende trein naar Leuven zou wel rijden. Blijkbaar zat TC met de handen in het haar en was er dus onvoldoende informatiedoorstroming. Ik heb mijn medereizigers geinformeerd en ze naar spoor 2 verwezen. Alle reizigers uit de 2 breaks werden dan op een latere IR naar Leuven gezet bestaande uit 1 klassiekje, dat totaal uit zijn voegen barstte.


[Edit: 2637 ipv 2638]
Laatst gewijzigd door fets op 27 jul 2012, 11:11, 1 keer totaal gewijzigd.
nmbs820

Re: Afgeschafte trein: reden?

Bericht door nmbs820 »

Al die ellende op het spoor, en dat allemaal omdat 1 iemand onvoorzichtig is. :?
Junkie88

Re: Afgeschafte trein: reden?

Bericht door Junkie88 »

nmbs820 schreef:Al die ellende op het spoor, en dat allemaal omdat 1 iemand onvoorzichtig is. :?
Het moet nog erger zijn voor de tbg die de viezigheid mag gaan bekijken.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22507
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Afgeschafte trein: reden?

Bericht door Steven »

Junkie88 schreef:
nmbs820 schreef:Al die ellende op het spoor, en dat allemaal omdat 1 iemand onvoorzichtig is. :?
Het moet nog erger zijn voor de tbg die de viezigheid mag gaan bekijken.
niet noodzakelijk de TBG, het kan de TB zijn ook. In het ergste geval (is al gebeurd) sluit de TBG zich op in zijn kotje, dan sta je daar als treinbestuurder en kan je zelf zorgen dat alles in orde komt (nodige telefoons, afdekken hinder, ....)
Junkie88

Re: Afgeschafte trein: reden?

Bericht door Junkie88 »

Steven schreef:
Junkie88 schreef:
nmbs820 schreef:Al die ellende op het spoor, en dat allemaal omdat 1 iemand onvoorzichtig is. :?
Het moet nog erger zijn voor de tbg die de viezigheid mag gaan bekijken.
niet noodzakelijk de TBG, het kan de TB zijn ook. In het ergste geval (is al gebeurd) sluit de TBG zich op in zijn kotje, dan sta je daar als treinbestuurder en kan je zelf zorgen dat alles in orde komt (nodige telefoons, afdekken hinder, ....)
Heb jij dat al meegemaakt? Ik zou dat dus niet kunnen hé. En als TB moet het ook vreselijk zijn. Die fiester plots voor u floept. Nog tegen beter weten in proberen te remmen. En dan als ge thuiskomt tegen uw vrouw te vertellen dat ge iemand hebt doodgereden...
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22507
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Afgeschafte trein: reden?

Bericht door Steven »

ik heb een aanrijding gehad ja, 16/03/2002, iets na 7u ' s ochtends, tussen aalst en lede, KM 34 zonnige dag, met break 378, kant 2de klasse vooraan, de persoon in kwestie is recht op de overweg gaan staan en heb letterlijk hem in de ogen gekeken.
Plaats reactie