Dat is een Crossrail trein, 2x per week, enkel richting Antwerpen.dentheo schreef:Er waren geruchten dat vanaf april Captrain via Ijzeren Rijn van Limburg naar Antwerpen zou gaan rijden, één treinpaar per dag.
Is dat uiteindelijk doorgegaan ?
IJzeren Rijn
Re: IJzeren Rijn
Re: IJzeren Rijn
Intussen plan Infrabel een tractieonderstation in Hamont. Dit maakt het mogelijk de bovenleiding tot aan/voorbij de grens door te trekken. Hierdoor kan de Ijzeren Rijn over enkele jaren een belangrijke internationale passagiers-as worden met snelle, comfortabele treinen.
Re: IJzeren Rijn
Neen, is sinds vorige week afgelast.dentheo schreef:Er waren geruchten dat vanaf april Captrain via Ijzeren Rijn van Limburg naar Antwerpen zou gaan rijden, één treinpaar per dag.
Is dat uiteindelijk doorgegaan ?
Re: IJzeren Rijn
Zou dat de trein geweest zijn met de "gasketels " waar nu soms de RFF 66er voor staat ?Bibke schreef:Neen, is sinds vorige week afgelast.dentheo schreef:Er waren geruchten dat vanaf april Captrain via Ijzeren Rijn van Limburg naar Antwerpen zou gaan rijden, één treinpaar per dag.
Is dat uiteindelijk doorgegaan ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: IJzeren Rijn
Het waren ketelwagens maar het fijne weet ik er niet van.dentheo schreef:Zou dat de trein geweest zijn met de "gasketels " waar nu soms de RFF 66er voor staat ?Bibke schreef:Neen, is sinds vorige week afgelast.dentheo schreef:Er waren geruchten dat vanaf april Captrain via Ijzeren Rijn van Limburg naar Antwerpen zou gaan rijden, één treinpaar per dag.
Is dat uiteindelijk doorgegaan ?
Re: IJzeren Rijn
Wat voor trein zou dat moeten zijn en waar naartoe?
Er rijdt dagelijks een ertstrein van Antwerpen naar Budel en terug.
Er rijdt dagelijks een ertstrein van Antwerpen naar Budel en terug.
Re: IJzeren Rijn
Een werkdagelijkse LPG-keteltrein, die Antwerpen Alaska - Lutterade DSM zou moeten gaan rijden in april t/m september.
Re: IJzeren Rijn
De Nederlandse provincie Limburg vindt Venlo ook een optie.
http://www.1limburg.nl/limburg-wil-alte ... =section-1
Benieuwd of de bevolking dat ook vindt.
http://www.1limburg.nl/limburg-wil-alte ... =section-1
Benieuwd of de bevolking dat ook vindt.
-
- Berichten: 402
- Lid geworden op: 23 apr 2010, 21:50
Re: IJzeren Rijn
De ijzeren rijn route via Roermond naar Venlo is een vrij zinloze investering dan ! Dan kan je even goed via de huidige Brabant route vanuit Antwerpen via Roosendaal - Eindhoven naar Venlo rijden zoals nu gebeurt .brunel schreef:De Nederlandse provincie Limburg vindt Venlo ook een optie.
http://www.1limburg.nl/limburg-wil-alte ... =section-1
Benieuwd of de bevolking dat ook vindt.
Re: IJzeren Rijn
De Brabantroute is wel redelijk druk bereden, en ik geloof dat de Nederlanders de druk daar wat vanaf willen. Hoewel ook zeker niet mijn favoriete oplossing, je komt toch net iets teveel noordelijk uit in het Roergebied, zou het voor mij wel een aanvaardbaar compromis zijn. Je vermijdt er grote knooppunten als Breda en Eindhoven mee, en je krijgt desondanks een iets snellere verbinding naar Duitsland voor in de plaats. Maar nog liever een nieuwe lijn naast de A52, natuurlijk.
Re: IJzeren Rijn
Tweemaal keren erbij ? Roermond en Venlo.....Je vermijdt er grote knooppunten als Breda en Eindhoven mee, en je krijgt desondanks een iets snellere verbinding naar Duitsland voor in de plaats
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: IJzeren Rijn
Iemand een idee waarom het niet gebeurd is ? Nimbys, paperassen ?Jan-Mark schreef:Een werkdagelijkse LPG-keteltrein, die Antwerpen Alaska - Lutterade DSM zou moeten gaan rijden in april t/m september.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: IJzeren Rijn
De bedoeling was dan wel dat er 2 extra spoorbogen zouden komen, had ik begrepen... Dat zou wellicht sneller kunnen dan een geheel nieuwe lijn, of door de Meinweg mogen rijden...dentheo schreef:Tweemaal keren erbij ? Roermond en Venlo.....Je vermijdt er grote knooppunten als Breda en Eindhoven mee, en je krijgt desondanks een iets snellere verbinding naar Duitsland voor in de plaats
Re: IJzeren Rijn
Maar is het allemaal de investering waard in vergelijking met de Montzenroute?groentje schreef:De bedoeling was dan wel dat er 2 extra spoorbogen zouden komen, had ik begrepen... Dat zou wellicht sneller kunnen dan een geheel nieuwe lijn, of door de Meinweg mogen rijden...dentheo schreef:Tweemaal keren erbij ? Roermond en Venlo.....Je vermijdt er grote knooppunten als Breda en Eindhoven mee, en je krijgt desondanks een iets snellere verbinding naar Duitsland voor in de plaats
Re: IJzeren Rijn
De Montzenroute zelf is OK, maar komt uit in het overbelaste (en bedreigde?) Aachen-West. Een route die Aachen-West kan vermijden, maar toch alle grote bestemmingen in het Roergebied aandoet, is daarmee nog altijd waardevol. Hoe bedreigd Aachen-West op langere termijn is, weet ik niet, maar ik weet wel dat er toch wel vraag is naar extra ruimte voor de stad. Die ontwikkeling houdt nu al elke uitbreiding tegen.