DR-fan schreef: ↑27 dec 2021, 09:58
Toch enkele aanvullingen, want sommige lijnen hebben wel degelijk vaste goederentreinen, ondanks wat hogerop werd geschreven:
- L43: treinen van DBCargo naar Jemelle en van de CFL naar Bettembourg + regelmatige bediening van de militaire basis in Marche
- L52: dagelijkse bediening van Prayon en regelmatige bediening Boom en Hemiksem
- L54: een graantrein van Europorte naar Mouterij Albert in Ruisbroek (heenrit op dinsdag na 23u, terug woensdagmorgen om 04u)
- L162: 2 vaste treinen van Lineas om de lijnkennis van de bestuurders te onderhouden + bediening brandstofdepot in Marbehan. Tussen de grens en Marloie dan de treinen Bettembourg - Kinkempois (enkele per week).
Zonder enig goederenverkeer:
- L34 tussen vertakking Glons en Luik
- L44
- L49
- L50A tussen Y Welle en Brussel-Zuid
- L57
- L58 tussen Wondelgem en Eeklo
- L60
- L69 (aansluiting in Menen is al jaren opgebroken)
- L73 tussen Lichtervelde en De Panne
- L86
- L94 tussen Halle en Ath (wel af en toe infra-treinen)
- L97
- L108
- L112 (afgezien van dienstvervoer naar Bascoup)
- L123
- L125 tussen Luik en Flémalle
- L132 tussen de steengroeve Les Petons en Couvin
- L161D
Daarnaast is goederenverkeer verboden op de NZ-verbindingen in Brussel en Antwerpen, de HSL's en op de hellingen van Ans