Pagina 3 van 80

Geplaatst: 03 feb 2006, 19:11
door Steven
tja hij heeft zichezelf verbeterd :-) dus mijn vraag vervalt bijgevolg

Geplaatst: 03 feb 2006, 20:27
door rvdborgt
el_barto schreef:
Wout schreef:Eenmaal deze lijn er moest komen heeft men ook meer kans om grotere bedrijven aan te trekken langs de lijn alsook zit er volgens mij n toekomst voor het reizigers verkeer tussen Antwerpen en Weert.
Vergeet niet dat de Ijzeren Rijn is dicht gegaan omdat de industrie doodbloeide, en niet andersom.
Neerpelt - Weert is niet gesloten. Het enige deel van de IJzeren Rijn dat gesloten is, is Roermond - Dalheim.

Groetjes,

Rian

Geplaatst: 03 feb 2006, 21:18
door KB
rvdborgt schreef:
el_barto schreef:
Wout schreef:Eenmaal deze lijn er moest komen heeft men ook meer kans om grotere bedrijven aan te trekken langs de lijn alsook zit er volgens mij n toekomst voor het reizigers verkeer tussen Antwerpen en Weert.
Vergeet niet dat de Ijzeren Rijn is dicht gegaan omdat de industrie doodbloeide, en niet andersom.
Neerpelt - Weert is niet gesloten. Het enige deel van de IJzeren Rijn dat gesloten is, is Roermond - Dalheim.

Groetjes,

Rian
Inderdaad: zie foto gemaakt zomer 2005 in de buurt van Herkenbosch op een voormalige overweg tussen Roermond en Dalheim, in het Meinweg natuurgebied.

Geplaatst: 04 feb 2006, 01:24
door Steven
ziet er beter uit als andere niet gebruikte lijnen in ons land

Geplaatst: 04 feb 2006, 09:33
door Kagaherk
http://members.lycos.nl/treinpage/ijzer ... nrijn1.htm

Nog een link van het oude forum, van een Nederlander die het volledige traject tot in Dalheim heeft gefotografeerd. De staat van het spoor in Nederland zelf is goed, maar de laatste kilometer op Duits grondgebied is totaal overwoekerd. Hier en daar lijkt er wat sabotage te zijn, want er zijn kabels doorgesneden, putten gegraven in de ballast en een hek op het spoor gelegd.

Geplaatst: 06 feb 2006, 12:24
door sable
Steven schreef:geen probleem de ijzeren rijn, lier, mechelen, gent brugge zeebrugge :-)
Is lijn 25/27 niet een beetje te druk om dat 'makkelijk te kunnen doen?

Geplaatst: 06 feb 2006, 12:35
door Steven
da stukje van kontich tot mechelen over de 27? geen idee wa de drukte op da specifiek stuk is ivm de rest

Geplaatst: 06 feb 2006, 13:30
door Wout
Nu moet het verkeer dat van Montzen komt richting Brugge ook door Mechelen dus echt veel verschil gaat dat niet maken.

Geplaatst: 06 feb 2006, 13:57
door sable
Maar ze gaan toch niet langs de lijn 27?

Geplaatst: 06 feb 2006, 14:00
door Wout
Moet deze toch kruisen in Mechelen enkel Lijn 25 niet.

Geplaatst: 06 feb 2006, 14:14
door sable
Als ze maar enkel moeten overkruisen, zitten ze niet zo veel in de weg van de andere treinen. Als ze langs de lijn moeten gann, dan zullen ze wel in de weg zitten.

Geplaatst: 06 feb 2006, 15:03
door Wout
Idd, maar nu hinderen ze het verkeer op lijn 35 en 53, lijn 27 is eigenlijk toch "de goederen lijn" tussen Antwerpen en Brussel.

Geplaatst: 06 feb 2006, 15:28
door Pieter
Wout schreef:Idd, maar nu hinderen ze het verkeer op lijn 35 en 53, lijn 27 is eigenlijk toch "de goederen lijn" tussen Antwerpen en Brussel.
daar rijden anders toch wel veel personentreinen op ze :d

Geplaatst: 06 feb 2006, 22:38
door Steven
de benelux tijdens de week, de turnhout brussel en antwerpen mechelen leuven/st niklaas zijn de passagierstreinen die er op zitten dus nog plek over zeker voor goederen

Geplaatst: 25 feb 2006, 14:21
door Jonathan
In ieder geval de Rangeerlocomotieven van 7771 to rangeerlocomotief 7790 zijn gereserveerd om op de ijzeren rijn dienst te lopen :D .