Goederentrein met chemische lading ontploft in Schellebelle

Alles over goederenvervoer in België.
dentheo
Berichten: 8175
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Goederentrein met chemische lading ontploft in Schellebe

Bericht door dentheo »

Steven schreef:
groentje schreef:Een vaste beperking moet toch aangeduid zijn op het SSP? En die is nog steeds op papier, heb ik me laten vertellen :mrgreen:
Dat is een feit, maar die mag ik niet meenemen, hooguit is raadplegen en terug op zijn plaats leggen.
/quote]

In Duitsland heb ik de indruk dat ze die wel bij hebben, de massa boeken die daar in een stuurpost ligt.
Theo
Groeten vanop de Heide
Robin
Berichten: 2533
Lid geworden op: 28 mar 2007, 10:04
Locatie: Schoten

Re: Goederentrein met chemische lading ontploft in Schellebe

Bericht door Robin »

dentheo schreef:
Steven schreef:
groentje schreef:Een vaste beperking moet toch aangeduid zijn op het SSP? En die is nog steeds op papier, heb ik me laten vertellen :mrgreen:
Dat is een feit, maar die mag ik niet meenemen, hooguit is raadplegen en terug op zijn plaats leggen.
/quote]

In Duitsland heb ik de indruk dat ze die wel bij hebben, de massa boeken die daar in een stuurpost ligt.
in alle T28 liggen massa's boeken in van Duitsland in een grote doos. Blijkbaar moet men het boek bij hebben van een bepaalde lijn anders mag men er niet over rijden (heb ik me laten vertellen)
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Fabian318
Berichten: 102
Lid geworden op: 20 jan 2013, 00:17
Locatie: Münster (Westf.)

Re: Goederentrein met chemische lading ontploft in Schellebe

Bericht door Fabian318 »

Precies. Op Duitse loco's is meestal een scherm voor die data aanwezig, maar in geval van een storing, omleiding etc. zijn altijd papieren dienstregelingsboekjes nodig en die moeten natuurlijk ook op de stuurstand aanwezig zijn. De dienstregelingsboekjes/-schermen bevatten de gegevens over alle seinen, snelheiden, stations en bijzonderheden.
Bijzonders de verhoging van de baanvaksnelheid of het einde van de snelheidsbeperking door een lichtsein (b. v. wit getal net als in België) wordt in Duitsland vaak/nooit als bord langs de baan weergegeven.
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 1216
Lid geworden op: 31 jan 2006, 22:29

Re: Goederentrein met chemische lading ontploft in Schellebe

Bericht door Tim »

2012 schreef:
ostbahnhof schreef:vraagje:
krijgt een bestuurder voor elke dienstaanvang een overzicht op papier van alle geplande snelheidsbeperkingen die hij zal verwachten op zijn lijn, of krijgt hij die electronisch tijdens de rit in de stuurpost?
grts
o
Wij krijgen geplande snelheidsbeperkingen wel op papier bij dienstaanvang zunne, later zal dat electronisch op onze IDA gezet worden, die papieren versie heet semes, beschikbaar in je depot volgens de lijnkennis die de depot heeft.
Bij ons (Crossrail) hebben we de tijdelijke snelheidsbeperkingen wel al digitaal op onze notebook.
Binnenkort zal Infrabel de SSP's trouwens ook digitaal verspreiden.
dentheo
Berichten: 8175
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Goederentrein met chemische lading ontploft in Schellebe

Bericht door dentheo »

Tim schreef: Bij ons (Crossrail) hebben we de tijdelijke snelheidsbeperkingen wel al digitaal op onze notebook.
Binnenkort zal Infrabel de SSP's trouwens ook digitaal verspreiden.

Dus Crossrail typt die nu over ??? Netjes.
Theo
Groeten vanop de Heide
Gebruikersavatar
Bibke
Berichten: 2954
Lid geworden op: 02 aug 2006, 22:51
Locatie: Kaulille (Afkomstig van LPP)

Re: Goederentrein met chemische lading ontploft in Schellebe

Bericht door Bibke »

dentheo schreef:
Tim schreef: Bij ons (Crossrail) hebben we de tijdelijke snelheidsbeperkingen wel al digitaal op onze notebook.
Binnenkort zal Infrabel de SSP's trouwens ook digitaal verspreiden.

Dus Crossrail typt die nu over ??? Netjes.
Ik veronderstel dat die gescand worden en in PDF beschikbaar gesteld worden.
Voordeel: Geen papiertjes nodig en men heeft ze steeds en onmiddellijk ter beschikking.
Ik ben abonnee van “OP DE BAAN”, U ook?
www.pfttsp.be
www.cfbocq.be
www.retrotrain.be
AfbeeldingAfbeelding
twist297
Berichten: 54
Lid geworden op: 25 mar 2012, 20:59

Re: Goederentrein met chemische lading ontploft in Schellebe

Bericht door twist297 »

Bibke schreef:
dentheo schreef:
Tim schreef: Bij ons (Crossrail) hebben we de tijdelijke snelheidsbeperkingen wel al digitaal op onze notebook.
Binnenkort zal Infrabel de SSP's trouwens ook digitaal verspreiden.

Dus Crossrail typt die nu over ??? Netjes.
Ik veronderstel dat die gescand worden en in PDF beschikbaar gesteld worden.
Voordeel: Geen papiertjes nodig en men heeft ze steeds en onmiddellijk ter beschikking.
SSP's zijn opgemaakt in autocad en worden zo omgezet naar PDF, SSP's zijn trouwens al een tijd zo beschikbaar.
Eimai
Berichten: 795
Lid geworden op: 10 mar 2009, 15:05

Re: Goederentrein met chemische lading ontploft in Schellebe

Bericht door Eimai »

twist297 schreef:SSP's zijn opgemaakt in autocad en worden zo omgezet naar PDF, SSP's zijn trouwens al een tijd zo beschikbaar.
Behalve voor ons treinbestuurders, ons wordt het almaar moeilijker gemaakt die ssp's te raadplegen... /rant
dentheo
Berichten: 8175
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Goederentrein met chemische lading ontploft in Schellebe

Bericht door dentheo »

Eimai schreef:
twist297 schreef:SSP's zijn opgemaakt in autocad en worden zo omgezet naar PDF, SSP's zijn trouwens al een tijd zo beschikbaar.
Behalve voor ons treinbestuurders, ons wordt het almaar moeilijker gemaakt die ssp's te raadplegen... /rant
hoe bedoel je dat ? geen schermen ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22512
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Goederentrein met chemische lading ontploft in Schellebe

Bericht door Steven »

SSp's zijn enkel op papier beschikbaar op de depot voor de bestuurders.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Goederentrein met chemische lading ontploft in Schellebe

Bericht door Shrek »

Steven schreef:SSp's zijn enkel op papier beschikbaar op de depot voor de bestuurders.
Da's echt de omgekeerde wereld. Wij moeten moeite doen om zoiets op papier te krijgen, alles is standaard in PDF.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22512
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Goederentrein met chemische lading ontploft in Schellebe

Bericht door Steven »

Tja wij beschikken gewoon niet over het geschikte materieel om die ssp's op PDF te raadplegen. De computer in de loge is te oud en te traag om daar mee om te gaan. Bijkomend is het de enige pc die ter beschikking staat, als je met twee collega"s een verschillende lijn wil instuderen zou het al niet meer gaan.
AlexNL
Berichten: 2186
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: Goederentrein met chemische lading ontploft in Schellebe

Bericht door AlexNL »

Dat klinkt als een mooie case voor het uitrollen van tablets of smartphones met daarop die SSPs. :D
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22512
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Goederentrein met chemische lading ontploft in Schellebe

Bericht door Steven »

Wij hebben sinds enige tijd een tablet maar het raadplegen van SSP's is daarop niet voorzien. Dat ding is zelfs vrij zwaar softwarematig dichtgetimmerd. Kortweg we kunnen momenteel enkel de dringende berichten lezen, handleidingen van materieel en de reglementering raadplegen.
franksken

Re: Goederentrein met chemische lading ontploft in Schellebe

Bericht door franksken »

Dit bevestigt alleen maar wat velen weten:waar de logica stopt,daar begint de NMBS.
Plaats reactie