Maar er zijn een aantal kanalen die dit streamen, kijk eens op http://railroadradio.net/Jeroen schreef:Amerikaanse VHF reikt niet tot hier, hé
Goederentrein met chemische lading ontploft in Schellebelle
Re: Goederentrein met chemische lading ontploft in Schellebe
Re: Goederentrein met chemische lading ontploft in Schellebe
Iemand een idee hoeveel er in Belgie staan ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
-
- Berichten: 2562
- Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
- Locatie: Calais (France)
Re: Goederentrein met chemische lading ontploft in Schellebe
De hotbox détectoren (boite chaudes/warme assen) zijn gekombineeerd met détectoren die een remaansluiting signaleren en in de nabijheid de DWD détectoren ( Derailed Wheel and Dragging Parts Detectors )
De eersten meten de temperatuur van de assen en wielbanden /remschijven.
de DWD is een geheel van 3 licht kunstof lussen tussen en naast het spoor. Indien die geraakt worden ,gaan ze stuk en laten dus toe een fout te melden. In sommige gevallen kan dit geactiveerd worden door een loshangende remslan/kopeling of zelf een loshangende sangel van de lading.
De Hot Box detector (HBD) and seized brakes Detectors (DFS) zijn veelal in dubbel geplaats om het systeem werkbaar te houden in geval van defect v/d détectoren.Indien beiden defect ga in de MOR minimum operation requirmets.
Je kunt die instellen op verschillende niveau van alarm(tem) Alarm of Danger
In België waren er vroeger niet veel asbus détectoren. juist voor Denderleeuw op de 50A , zo konden ze er U afnemen in Denderleeuw, maar je werdt niet gestopt.
De eersten meten de temperatuur van de assen en wielbanden /remschijven.
de DWD is een geheel van 3 licht kunstof lussen tussen en naast het spoor. Indien die geraakt worden ,gaan ze stuk en laten dus toe een fout te melden. In sommige gevallen kan dit geactiveerd worden door een loshangende remslan/kopeling of zelf een loshangende sangel van de lading.
De Hot Box detector (HBD) and seized brakes Detectors (DFS) zijn veelal in dubbel geplaats om het systeem werkbaar te houden in geval van defect v/d détectoren.Indien beiden defect ga in de MOR minimum operation requirmets.
Je kunt die instellen op verschillende niveau van alarm(tem) Alarm of Danger
In België waren er vroeger niet veel asbus détectoren. juist voor Denderleeuw op de 50A , zo konden ze er U afnemen in Denderleeuw, maar je werdt niet gestopt.
Re: Goederentrein met chemische lading ontploft in Schellebe
We worden regelmatig aan de kant getrokken met de P8. En dan krijg je de melding dat je een hete aspot hebt.
Maar dat betekent dan dat men vergeten is de warmeasdetectoren af te zetten is zoals in de BNX vermeld staat.
Maar dat betekent dan dat men vergeten is de warmeasdetectoren af te zetten is zoals in de BNX vermeld staat.
Re: Goederentrein met chemische lading ontploft in Schellebe
Over hoeveel van die dingen spreken we dan in Belgie een dozijn, honderdtal ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Goederentrein met chemische lading ontploft in Schellebe
Ik denk dat er een 50tal liggen. Vooral op de hoofdlijnen richting binnenland.dentheo schreef:Over hoeveel van die dingen spreken we dan in Belgie een dozijn, honderdtal ?
-
- Berichten: 2562
- Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
- Locatie: Calais (France)
Re: Goederentrein met chemische lading ontploft in Schellebe
Ik denk dat dit nogal veel is.Dit heeft enkel nut op grote assen;Shrek schreef:Ik denk dat er een 50tal liggen. Vooral op de hoofdlijnen richting binnenland.dentheo schreef:Over hoeveel van die dingen spreken we dan in Belgie een dozijn, honderdtal ?
Re: Goederentrein met chemische lading ontploft in Schellebe
Hoezo?nighttrain schreef:Ik denk dat dit nogal veel is.Dit heeft enkel nut op grote assen;
-
- Berichten: 2562
- Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
- Locatie: Calais (France)
Re: Goederentrein met chemische lading ontploft in Schellebe
Een warme asbus komt niet zomaar ineens,het is een proces van tijd. En op assen met veel goederenvervoer. daar de asbussen lijden onder de lasten op de wagons. Dus als bv een rollager stuk gaat kan je na enkele tijd opwarming krijgen.Jeroen schreef:Hoezo?nighttrain schreef:Ik denk dat dit nogal veel is.Dit heeft enkel nut op grote assen;
Het is ook niet aangeraden de trein zomaar te stoppen in het wilde. Daarna moeten testen gedaan worden of de as nog draait! Zoniet moet hij op een hulp bogie gezet worden;
Ik denk niet dat er nog veel asbussen rondrijden met gedrenkt katoen in de olie..
Re: Goederentrein met chemische lading ontploft in Schellebe
Het zijn er zelfs meer dan 50. Ze liggen op alle sporen in de richting van de grote stations. Je geraakt met een warme asbus niet binnen (op normaalspoor) in stations als Brugge, Sint-Niklaas, Aarschot,... Verder zijn de HSL's ook goed voorzien van DWBC's (zoals we ze hier noemen) en liggen ze ook bij het binnenrijden van Beligë. Ook de grote havens rij je niet buiten zonder detectie.nighttrain schreef:Ik denk dat dit nogal veel is.Dit heeft enkel nut op grote assen;Shrek schreef:Ik denk dat er een 50tal liggen. Vooral op de hoofdlijnen richting binnenland.dentheo schreef:Over hoeveel van die dingen spreken we dan in Belgie een dozijn, honderdtal ?
Er liggen er dus niet zoveel als in de USA, maar de kans dat een trein niet gededecteerd wordt is toch vrij klein.
Re: Goederentrein met chemische lading ontploft in Schellebe
Zelf vind ik dat op voorhand niet zo logisch dat een tijdelijke snelheidsbeperking wordt opgepikt, maar laten we hopen dat dat wel gebeurd.. ETCS zelf is namelijk software. Software wordt geschreven door iemand van ICT en niet door iemand die gaat over de veiligheidheid en de planning. Die zijn hooguit opdrachtgever. Daarnaast zit er in vrijwel alles software bugs (fouten).twist297 schreef:Het is natuurlijk logisch dat als er een tijdelijke snelheidsbeperking is, dat deze ook in ETCS wordt toegepast. Wat jij suggereert is iets dat niet kan, totaal tegen de veiligheid. Hiervoor zijn er 2 pakketten, namelijk P65(Temporary Speed Restriction) en P66(Temporary Speed Restriction Revocation).-Jeroen- schreef:Is het natuurlijk nog wel de vraag hoe ETCS omgaat met bijvoorbeeld een tijdelijke snelheidsverlaging vanwege werkzaamheden of de slechte kwaliteit van de infrastructuur. Als ETCS dan alleen controleert op de baanvaksnelheid, heb je er nog niets aan bij een tijdelijke snelheidsbeperking.
Voor het grensoverschrijdend personen- en goederenverkeer is ETCS een meerwaarde wegens 1 systeem aan boord, maar dan is het natuurlijk wel handig als er wel 1 subversie gebruikt wordt.
Met die verschillende versies:
1. Hoe kan je uitleggen, dat een Traxx met ETCS (rode variant van geleased door NS Hispeed) wel in Nederland op de HSL Zuid mag, maar diezelfde loc met ETCS niet in België op de HSL mag komen?
2. Hoe kan je uitleggen, dat een Traxx met ETCS (groene variant geleased door de NMBS) niet in Nederland op de HSL Zuid mocht komen ?
3. Hoe kan je uitleggen, waarom de V250 wel met ETCS op de HSL Zuid/Lijn 4 mocht komen, maar niet op lijn 26N ?
Er zijn dus blijkbaar verschillende subversies in omloop, die niet overeen komen. Daarom vind ik het dus niet heel gek om te concluderen dat het wel "handig" is als men in ieder geval zorgt voor dezelfde versie op de infrastructuur en het materieel.
Re: Goederentrein met chemische lading ontploft in Schellebe
Deze ga ik even beantwoorden in de ETCS-topic-Jeroen- schreef: Zelf vind ik dat op voorhand niet zo logisch dat een tijdelijke snelheidsbeperking wordt opgepikt, maar laten we hopen dat dat wel gebeurd.. ETCS zelf is namelijk software. Software wordt geschreven door iemand van ICT en niet door iemand die gaat over de veiligheidheid en de planning. Die zijn hooguit opdrachtgever. Daarnaast zit er in vrijwel alles software bugs (fouten).
Met die verschillende versies:
1. Hoe kan je uitleggen, dat een Traxx met ETCS (rode variant van geleased door NS Hispeed) wel in Nederland op de HSL Zuid mag, maar diezelfde loc met ETCS niet in België op de HSL mag komen?
2. Hoe kan je uitleggen, dat een Traxx met ETCS (groene variant geleased door de NMBS) niet in Nederland op de HSL Zuid mocht komen ?
3. Hoe kan je uitleggen, waarom de V250 wel met ETCS op de HSL Zuid/Lijn 4 mocht komen, maar niet op lijn 26N ?
Er zijn dus blijkbaar verschillende subversies in omloop, die niet overeen komen. Daarom vind ik het dus niet heel gek om te concluderen dat het wel "handig" is als men in ieder geval zorgt voor dezelfde versie op de infrastructuur en het materieel.
( http://hgbtf.net/viewtopic.php?f=8&t=9567 )
Re: Goederentrein met chemische lading ontploft in Schellebe
Bij ons op de depot gaat er de ronde dat men binnenkort de verbinding Aalst-Braine L'Alleud zou willen verlengen tot Schellebelle, waar er zou gekeerd worden.
Dit zijn echter geruchten, nog niks officieel.
Dit zijn echter geruchten, nog niks officieel.
Re: Goederentrein met chemische lading ontploft in Schellebe
Exploitatiegewijs kan dat natuurlijk zonder veel kosten (de trein staat nu bijna een uur te niksen in Aalst), maar je beperkt de exploitatie-uren wel (niets na 19 u en in het weekend), en van een verbinding met de NZV is er nog geen sprake...jens123 schreef:Bij ons op de depot gaat er de ronde dat men binnenkort de verbinding Aalst-Braine L'Alleud zou willen verlengen tot Schellebelle, waar er zou gekeerd worden.
Dit zijn echter geruchten, nog niks officieel.
Re: Goederentrein met chemische lading ontploft in Schellebe
De geruchten die ik hoorde hadden het over een totaal aparte pendel Aalst-Schellebelle-Dendermonde. We zullen wel zien zekerjens123 schreef:Bij ons op de depot gaat er de ronde dat men binnenkort de verbinding Aalst-Braine L'Alleud zou willen verlengen tot Schellebelle, waar er zou gekeerd worden.
Dit zijn echter geruchten, nog niks officieel.