Goederentrein met chemische lading ontploft in Schellebelle

Alles over goederenvervoer in België.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Goederentrein met chemische lading ontploft in Schellebe

Bericht door Shrek »

Retard schreef:"Infrabel is een voorhistorisch orgaan"

Volgens jozef Dauwe, gedeputeerde van de provincie Oost-Vlaanderen, vind Infrabel een préhistorisch orgaan: "Het is onbegrijpelijk dat zulke gevaarlijke transporten zo onvoorzichtig worden behandeld en slechts met één chauffeur worden uitgevoerd".

Eid deze week geeft Infrabel trouwens een stand van zaken over de werken op de L50/53 en de indienststelling van de lijn tussen Gand-Saint-Pierre en Alost/Termonde.
Hij heeft natuurlijk een punt als hij de seininrichting voorhistorisch noemt, maar heel infrabel voorhistorisch gaat wel een beetje erover :?
BVG1988
Berichten: 565
Lid geworden op: 11 feb 2012, 20:26
Locatie: Erembodegem Terjoden
Contacteer:

Re: Goederentrein met chemische lading ontploft in Schellebe

Bericht door BVG1988 »

Ik vraag mij af dat het meeste goederenverkeer na de herstelling in Wetteren/Schellebelle dan terugkeert naar spoorlijn 50 (Gent - Schellebelle) en 53, of wordt een deel ervan toch behouden op spoorlijn 50 (Denderleeuw - Brussel) en 50A (Gent - Denderleeuw).
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 1212
Lid geworden op: 31 jan 2006, 22:29

Re: Goederentrein met chemische lading ontploft in Schellebe

Bericht door Tim »

Die zullen allemaal terug via L53 rijden, de capaciteit van L50 en L50A zijn niet echt geschikt om daar vele goederentreinen over te sturen.
Het is ook zo'n 20 tot 30 minuten langer rijden dan via L53 (goederentreinen mogen maar 80 km/u op L50A).
BVG1988
Berichten: 565
Lid geworden op: 11 feb 2012, 20:26
Locatie: Erembodegem Terjoden
Contacteer:

Re: Goederentrein met chemische lading ontploft in Schellebe

Bericht door BVG1988 »

Ik vind dat het verkeer nog vrij vlot op de op de 50A. Ik woon op 200m van de lijn en zie ze passeren vanuit mijn venster. Het valt me wel op dat er ook veel cargo's zijn tijdens de spits. Merk wel op dat de cargo's passeren met periodes, zo heb je soms een uur of 2 dat er geen passeert.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Goederentrein met chemische lading ontploft in Schellebe

Bericht door Shrek »

Vanaf 1 juli zou het gerepareerd zijn en kunnen de normale treinen weer rijden.
rdv
Berichten: 1223
Lid geworden op: 06 jul 2012, 18:55

Re: Goederentrein met chemische lading ontploft in Schellebe

Bericht door rdv »

Shrek schreef:Vanaf 1 juli zou het gerepareerd zijn en kunnen de normale treinen weer rijden.
:D :D :D
Ik ga dan bij Infrabel mijn factuur indienen voor het helpen van gestrande reizigers.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Goederentrein met chemische lading ontploft in Schellebe

Bericht door Shrek »

rdv schreef:
:D :D :D
Ik ga dan bij Infrabel mijn factuur indienen voor het helpen van gestrande reizigers.
Infrabel vervoert geen reizigers dus kunt ge ook niets indienen voor het niet vervoeren :wink:
Stijn91
Berichten: 3385
Lid geworden op: 08 feb 2011, 18:02

Re: Goederentrein met chemische lading ontploft in Schellebe

Bericht door Stijn91 »

Shrek schreef:Vanaf 1 juli zou het gerepareerd zijn en kunnen de normale treinen weer rijden.
Ze zouden beter gewoon nog een week wachten, die mensen zijn het dan toch al gewoon met de zomerregeling (die zoals elk jaar niet op veel trekt).
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Goederentrein met chemische lading ontploft in Schellebe

Bericht door Shrek »

Stijn91 schreef:Ze zouden beter gewoon nog een week wachten, die mensen zijn het dan toch al gewoon met de zomerregeling (die zoals elk jaar niet op veel trekt).
De goederenvervoerders denken daar alvast helemaal anders over :lol:
rdv
Berichten: 1223
Lid geworden op: 06 jul 2012, 18:55

Re: Goederentrein met chemische lading ontploft in Schellebe

Bericht door rdv »

Shrek schreef:Vanaf 1 juli zou het gerepareerd zijn en kunnen de normale treinen weer rijden.
Da's dan toch vroeger dan gepland? Want je kan geen tickets meer kopen naar Aalst en Wetteren op de Extra-Werchter treinen.

http://www.belgianrail.be/nl/vrije-tijd ... CCC8E.ashx.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Goederentrein met chemische lading ontploft in Schellebe

Bericht door Shrek »

rdv schreef:
Shrek schreef:Vanaf 1 juli zou het gerepareerd zijn en kunnen de normale treinen weer rijden.
Da's dan toch vroeger dan gepland? Want je kan geen tickets meer kopen naar Aalst en Wetteren op de Extra-Werchter treinen.

http://www.belgianrail.be/nl/vrije-tijd ... CCC8E.ashx.
Die datum is ook nog niet officieel he, het kan altijd nog verschuiven in de twee richtingen.
En zolang het niet zeker is zullen er geen tickets verkocht worden.
rdv
Berichten: 1223
Lid geworden op: 06 jul 2012, 18:55

Re: Goederentrein met chemische lading ontploft in Schellebe

Bericht door rdv »

Shrek schreef: Die datum is ook nog niet officieel he, het kan altijd nog verschuiven in de twee richtingen.
En zolang het niet zeker is zullen er geen tickets verkocht worden.
Maar van 1 juli tot 20 juli is toch wel een lang uitstel...
Lukas
Berichten: 1668
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:44
Locatie: Rotselaar L 35

Re: Goederentrein met chemische lading ontploft in Schellebe

Bericht door Lukas »

Hoi,

Op http://www.deredactie.be las ik dat er vanaf 1Juli terug treinen gaan rijden tussen Wetteren en Schellebelle.In het begin zouden de treinen er maar 40 kilometer per uur mogen omdat de infrastructuur nog moet ingereden worden.

Lukas
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
rdv
Berichten: 1223
Lid geworden op: 06 jul 2012, 18:55

Re: Goederentrein met chemische lading ontploft in Schellebe

Bericht door rdv »

Shrek schreef:
rdv schreef:
:D :D :D
Ik ga dan bij Infrabel mijn factuur indienen voor het helpen van gestrande reizigers.
Infrabel vervoert geen reizigers dus kunt ge ook niets indienen voor het niet vervoeren :wink:
Maar Infrabel zou wel moeten omroepen, en als ze dat niet (correct) doen, dan lopen reizigers verloren.
Treinen9880
Berichten: 584
Lid geworden op: 19 feb 2011, 12:09
Locatie: Aalter

Re: Goederentrein met chemische lading ontploft in Schellebe

Bericht door Treinen9880 »

Dit stond vandaag op railtime

Ontsporing Wetteren: opnieuw treinverkeer vanaf 29 juni
In de nacht van zaterdag 4 mei omstreeks 02u00 is een goederentrein ontspoord op lijn 50 tussen het station van Wetteren en van Schellebelle.

Vanaf zaterdag 29 juni zullen de treinen opnieuw rijden tussen Schellebelle en Wetteren.
Opgelet: Er zullen in de nacht tussen 8 en 12 juli werken worden uitgevoerd. Hierdoor zullen de twee laatste treinen (van 8 tot 11 juli) door bussen worden vervangen:
de P-trein 8956 (Gent-Sint-Pieters 23u26 - Geraardsbergen 00u34)
de IR-trein 3544 (Brussel-Nationaal-Luchthaven 23u09 - Gent-Sint-Pieters 00u40)

Sinds maandag 27 mei is het treinverkeer gedeeltelijk hersteld tussen Gent-Sint-Pieters en Dendermonde en tussen Gent-Sint-Pieters en Aalst. De stations Wetteren en Schellebelle zijn opnieuw per trein bereikbaar.
Een busdienst blijft rijden tussen Schellebelle en Wetteren.
Opgelet: Enkel de zeer vroege en zeer late treinen worden voorlopig nog vervangen door bussen tussen Gent-Sint-Pieters en Dendermonde en tussen Gent-Sint-Pieters en Aalst.
Reis je vanuit Gent-Sint-Pieters naar Mechelen (of vice-versa), dan reis je best via Brussel-Noord of Sint-Niklaas van waar je jouw reis kunt verder zetten.
Deze huidige alternatieve treindienst blijft van toepassing tot en met 28 juni.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Plaats reactie