Goederentrein met chemische lading ontploft in Schellebelle
Re: Goederentrein met chemische lading ontploft in Schellebe
Voor de mensen met lijnkennis: is het correct dat men daar maar 40km/u mag vanwege de staat van de wissel, zoals N-VA schrijft?
Re: Goederentrein met chemische lading ontploft in Schellebe
Ontspoorde trein België kwam van Kijfhoekdentheo schreef:Dit lijkt mij rond dat uur de Kijfhoek Zelzate van Railion ?
Re: Goederentrein met chemische lading ontploft in Schellebe
Nope, klopt niet, komende van Dendermonde mag men 120 rijden richting Gent, komende van Gent naar Dendermonde mag men 80 rijden. Komende van Aalst is het 90 en naar Aalst is het 60, de beide laatste snelheden hebben te maken met de vertakking van L50 en L53. Ik spreek hier wel elke keer als men op normaal spoor rijd. Als men naar tegenspoor moet of terug moet keren naar normaalspoor, dan moet je wel over wissels (welke dan gedraaid liggen) van 40km/u.Jeroen schreef:Voor de mensen met lijnkennis: is het correct dat men daar maar 40km/u mag vanwege de staat van de wissel, zoals N-VA schrijft?
Ik weet niet welk reisweg de betreffende goederen trein aan het doen was, hij kwam wel van Dendermonde en reed naar Gent maar als die ofwel van/naar tegenspoor moest of misschien op de wijksporen heeft gereden weet ik niet, in dat geval is het allemaal aan 40km/u te doen.
Re: Goederentrein met chemische lading ontploft in Schellebe
't Is toch duidelijk dat de N-VA hier doet waar ze top in zijn.Populisme.
En de pers gaat daar natuurlijk gretig in mee.
En de pers gaat daar natuurlijk gretig in mee.
-
- Berichten: 111
- Lid geworden op: 20 sep 2011, 10:25
Re: Goederentrein met chemische lading ontploft in Schellebe
Op railtime.be beweren ze met "De treindienst is aangepast vanaf 06/05/2013, tot nader bericht." wel een geüpdatete situatie te blijven geven.Retard schreef:Als vanaf maandag pendelbussen zullen rijden, zullen ze toch tot Aalst rijden en niet vanaf Denderleeuw weer treinen inzetten, anders kan alleman daar toch niet op?
- trainfreak
- Berichten: 2626
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:25
- Locatie: Wettere
Re: Goederentrein met chemische lading ontploft in Schellebe
Als ik de foto's bekijk dan heb ik telkens de indruk dat de trein kwam vanaf het zijspoor dat het dichtste tegen het station ligt, dus dat aan de noordkant.2012 schreef:Nope, klopt niet, komende van Dendermonde mag men 120 rijden richting Gent, komende van Gent naar Dendermonde mag men 80 rijden. Komende van Aalst is het 90 en naar Aalst is het 60, de beide laatste snelheden hebben te maken met de vertakking van L50 en L53. Ik spreek hier wel elke keer als men op normaal spoor rijd. Als men naar tegenspoor moet of terug moet keren naar normaalspoor, dan moet je wel over wissels (welke dan gedraaid liggen) van 40km/u.Jeroen schreef:Voor de mensen met lijnkennis: is het correct dat men daar maar 40km/u mag vanwege de staat van de wissel, zoals N-VA schrijft?
Ik weet niet welk reisweg de betreffende goederen trein aan het doen was, hij kwam wel van Dendermonde en reed naar Gent maar als die ofwel van/naar tegenspoor moest of misschien op de wijksporen heeft gereden weet ik niet, in dat geval is het allemaal aan 40km/u te doen.
Aan de wissels moest het spoor richting Dendermonde/Aalst dan gekruist worden.
Misschien dat er daar ergens iets is misgelopen?
Mocht het echt aan de wissel liggen, zou de loc dan ook niet moeten onstporen?
Deze rijdt toch ook als eerste over de wissel ...
Op HLN is men nu al aan het speculeren dat er altijd wel iets is met de wissel..
Dat er elke 6 weken wel aan gewerkt wordt en nog meer blabla...
-
- Berichten: 1291
- Lid geworden op: 14 mei 2007, 10:03
Re: Goederentrein met chemische lading ontploft in Schellebe
Op de eerste foto uit de luchtfotoreeks die Het Nieuwsblad publiceerde kun je helemaal rechtsboven als je goed kijkt zien dat de achterste wagens op het tegenspoor staan en niet op het daarnaast zichtbare wijkspoor. En de twee locs zijn op het normaalspoor komen te staan.2012 schreef:Ik weet niet welk reisweg de betreffende goederen trein aan het doen was, hij kwam wel van Dendermonde en reed naar Gent maar als die ofwel van/naar tegenspoor moest of misschien op de wijksporen heeft gereden weet ik niet, in dat geval is het allemaal aan 40km/u te doen.
Op deze foto is overigens volgens mij ook zichtbaar dat het voorste draaistel van de zevende wagen ook al ontspoord is, dus het verhaal van zes ontspoorde wagens is verklaarbaar, maar niet geheel juist.
Re: Goederentrein met chemische lading ontploft in Schellebe
Het valt me wel op dat Infrabel niet reageert op de beweringen van N-VA.franksken schreef:'t Is toch duidelijk dat de N-VA hier doet waar ze top in zijn.Populisme.
En de pers gaat daar natuurlijk gretig in mee.
Re: Goederentrein met chemische lading ontploft in Schellebe
Er zijn blijkbaar nog partijen die heel snel reageren.
http://www.standaard.be/cnt/DMF20130505_00567419
http://www.standaard.be/cnt/DMF20130505_00567419
Re: Goederentrein met chemische lading ontploft in Schellebe
Wanneer je de luchtfoto's bekijkt, lijkt het erop dat de eerste twee wagens "uit de bocht" van de wissel gevlogen zijn en in de gracht beland.
De rest is dan opgedrukt in "harmonicavorm" achter die twee. De wagens zijn allemaal nog heel, dus ontploffing ??????
Te hoge snelheid zou een oorzaak kunnen zijn.
Herinner echter wel het onderzoek in England waar bij nazicht bleek dat er op de wisselbedienings stangen diverse moeren ontbraken...
Alhoewel de trein in dit geval niet tegen de punt in reed. Hij is niet geschaard.
Er is natuurlijk een getuige die op de eerste rij zat, de machinist van de 28, die moest wachten op zijn beurt.
Zat die trein niet op een omleidingsroute voor de tunnelwerken in Antwerpen, of rijdt die altijd zo ?
De rest is dan opgedrukt in "harmonicavorm" achter die twee. De wagens zijn allemaal nog heel, dus ontploffing ??????
Te hoge snelheid zou een oorzaak kunnen zijn.
Herinner echter wel het onderzoek in England waar bij nazicht bleek dat er op de wisselbedienings stangen diverse moeren ontbraken...
Alhoewel de trein in dit geval niet tegen de punt in reed. Hij is niet geschaard.
Er is natuurlijk een getuige die op de eerste rij zat, de machinist van de 28, die moest wachten op zijn beurt.
Zat die trein niet op een omleidingsroute voor de tunnelwerken in Antwerpen, of rijdt die altijd zo ?
Laatst gewijzigd door dentheo op 05 mei 2013, 10:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Goederentrein met chemische lading ontploft in Schellebe
Klein vraagje aan de mensen die de omgeving kennen.
Volgens de luchtfoto's staat die trein in het groen , zeker niet in een dorp.
Hoe kan dat bluswater in de riolering komen ? Reinigt men daar regenwater uit sloten en beken ?
Volgens de luchtfoto's staat die trein in het groen , zeker niet in een dorp.
Hoe kan dat bluswater in de riolering komen ? Reinigt men daar regenwater uit sloten en beken ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
-
- Berichten: 233
- Lid geworden op: 06 dec 2011, 14:55
- Locatie: Negenendertigzeventig
- Contacteer:
Re: Goederentrein met chemische lading ontploft in Schellebe
Ik vind dat een heel verstandige keuze van Infrabel. Eerst het onderzoek afwachten, dan pas commentaar geven.Cipallieter schreef:Het valt me wel op dat Infrabel niet reageert op de beweringen van N-VA.franksken schreef:'t Is toch duidelijk dat de N-VA hier doet waar ze top in zijn.Populisme.
En de pers gaat daar natuurlijk gretig in mee.
Re: Goederentrein met chemische lading ontploft in Schellebe
Voor wat de oorzaak van het ongeval zelf betreft vind ik dat inderdaad een verstandige keuze.BlubBlub schreef:Ik vind dat een heel verstandige keuze van Infrabel. Eerst het onderzoek afwachten, dan pas commentaar geven.Cipallieter schreef:Het valt me wel op dat Infrabel niet reageert op de beweringen van N-VA.franksken schreef:'t Is toch duidelijk dat de N-VA hier doet waar ze top in zijn.Populisme.
En de pers gaat daar natuurlijk gretig in mee.
Op de bewering van N-VA dat de wissel reeds lange tijd problemen geeft en regelmatig werd 'opgelapt' zou men wel al kunnen reageren want daarvoor moet men de uitslag van het onderzoek niet afwachten.
Re: Goederentrein met chemische lading ontploft in Schellebe
Hoe moet ik nu de omstandigheden ter plaatse begrijpen...
Is dat is nu een verboden plaats voor alle betrokken partijen NMBS, Railion, Infrabel om het onderzoek "zuiver" te houden ?
Is dat is nu een verboden plaats voor alle betrokken partijen NMBS, Railion, Infrabel om het onderzoek "zuiver" te houden ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
-
- Berichten: 233
- Lid geworden op: 06 dec 2011, 14:55
- Locatie: Negenendertigzeventig
- Contacteer:
Re: Goederentrein met chemische lading ontploft in Schellebe
Als Infrabel nu naar buiten komt met een mededeling dat er het laatste half jaar drie kleine herstellingen aan die wissel gebeurd zijn (naast het gewone onderhoud), dan kan dat door gelijk wie overgebracht worden naar 'opgelapt'. Als er in diezelfde periode niets is geweest, dan is die verwaarloosd... behalve 'het is een nieuwe wissel sinds 3 maanden' is gelijk welk antwoord fout.Cipallieter schreef:Op de bewering van N-VA dat de wissel reeds lange tijd problemen geeft en regelmatig werd 'opgelapt' zou men wel al kunnen reageren want daarvoor moet men de uitslag van het onderzoek niet afwachten.
[* puur fictief - ik heb helemaal geen idee of er aan die wissel gewerkt is het laatste half jaar]