Goederentrein met chemische lading ontploft in Schellebelle
Re: Goederentrein met chemische lading ontploft in Schellebe
Zieheer de passage zondag in Wetteren kant L59 met E4114 richting Dendermonde:
https://www.youtube.com/watch?v=XfiAksbxdSs
En zie hier de passage zondag in Wetteren kant L50a met E4141 richting Gent-Sint-Pieters:
https://www.youtube.com/watch?v=C0N6QHzRwzM
Mijn excuses voor de wat waggelende beelden. Ik moest dat opnemen zonder statief of niets en had door de zondagse uitstap natuurlijk al wat gedronken
https://www.youtube.com/watch?v=XfiAksbxdSs
En zie hier de passage zondag in Wetteren kant L50a met E4141 richting Gent-Sint-Pieters:
https://www.youtube.com/watch?v=C0N6QHzRwzM
Mijn excuses voor de wat waggelende beelden. Ik moest dat opnemen zonder statief of niets en had door de zondagse uitstap natuurlijk al wat gedronken
Re: Goederentrein met chemische lading ontploft in Schellebe
P8956 zal normaal gezien wel rijden tussen Gent en Geraardsbergen met stops in Merelbeke en Melle vooraleer naar Denderleeuw te rijden. Dat is dus niet duidelijk als je gewoon naar Railtime gaat.
Re: Goederentrein met chemische lading ontploft in Schellebe
Infrabel heeft een huis gekocht vlakbij de plaats waar de trein ontspoorde.
Infrabel koopt huis nabij plaats treinramp
Infrabel koopt huis nabij plaats treinramp
Re: Goederentrein met chemische lading ontploft in Schellebe
Documentatie over de ramp van het Crisiscentrum.
Re: Goederentrein met chemische lading ontploft in Schellebe
Epidemiologische analyse van de blootstelling aan Acrylnitril
https://www.wiv-isp.be/Programs/Public- ... teren.aspx
https://www.wiv-isp.be/Programs/Public- ... teren.aspx
Re: Goederentrein met chemische lading ontploft in Schellebe
Nog nieuws van het "spoortechnische ongevalsverslag "?
Waarom zou dat zolang duren ?
Gerucht, gehoord in het buitenland: Infrabel krijgt het bewijs niet op zijn poten over het seinbeeld dat getoond zou zijn aan de machinist.
Is zoiets wel te "bewijzen" ?
Zit daar epb die men kan terugspelen, ik dacht van niet.
Waarom zou dat zolang duren ?
Gerucht, gehoord in het buitenland: Infrabel krijgt het bewijs niet op zijn poten over het seinbeeld dat getoond zou zijn aan de machinist.
Is zoiets wel te "bewijzen" ?
Zit daar epb die men kan terugspelen, ik dacht van niet.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Goederentrein met chemische lading ontploft in Schellebe
Dat zou me enorm sterk lijken. De ostch'en die ik al gesproken hebben zijn er alleszins consequent over: vroeger kon er bij een seinvoorbijrijding nog "iets geregeld worden", terwijl dat met EBP onmogelijk is geworden.dentheo schreef:Nog nieuws van het "spoortechnische ongevalsverslag "?
Waarom zou dat zolang duren ?
Gerucht, gehoord in het buitenland: Infrabel krijgt het bewijs niet op zijn poten over het seinbeeld dat getoond zou zijn aan de machinist.
Is zoiets wel te "bewijzen" ?
Zit daar epb die men kan terugspelen, ik dacht van niet.
Re: Goederentrein met chemische lading ontploft in Schellebe
Daarmee kan je natuurlijk bewijzen welk seinbeeld het is voor de computer, in het veld zijn er weliswaar een hoop controlemechanismen (we kunnen zien of een seinlicht dat moet branden, brandt, want er is een detectie van stroom door de lamp), maar seininrichting blijft mensenwerk, er kan een slecht contactje zijn, een kabeltje kan verkeerd aangesloten zijn, etc. Beruchtste voorbeeld is het ongeval in Izegem, waar het sein weliswaar brandde, maar niet verbonden was met de spoorstroomkring, en dus nooit een bezeting detecteerde.
Het lijkt me echter behoorlijk vergezocht dat daar het probleem moet gezocht worden.
Het lijkt me echter behoorlijk vergezocht dat daar het probleem moet gezocht worden.
Re: Goederentrein met chemische lading ontploft in Schellebe
Bedoelt Theo misschien dat het daar nog een All Relais-aansturing was? Ik ken de situatie daar niet. Heeft de brand na het ongeval misschien cruciale onderdelen in rook doen opgaan?
Re: Goederentrein met chemische lading ontploft in Schellebe
Het was nochtans van de eerste minuut al duidelijk dat de bestuurder het eerste verwittigingssein niet gezien had en daardoor te snel door de wissel vloog. Hij heeft dit ook zo gezegd tegen de onderstationchef via de etrali. Deze gesprekken worden telkens opgenomen, wat is dan nog het probleem?
Re: Goederentrein met chemische lading ontploft in Schellebe
Misschien dat Infrabel niet kan bewijzen dat het verwittigingssein brandde ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Goederentrein met chemische lading ontploft in Schellebe
Een gedoofd sein telt als rood, dus dat zou de fout van de bestuurder er niet minder op maken.dentheo schreef:Misschien dat Infrabel niet kan bewijzen dat het verwittigingssein brandde ?
Re: Goederentrein met chemische lading ontploft in Schellebe
Als bij een geel groen het geel niet brandt, wordt het 'pikant' natuurlijk.
Ik vind wel dat het voor iets relatief simpel zo lang moet duren...
Ik vind wel dat het voor iets relatief simpel zo lang moet duren...
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Goederentrein met chemische lading ontploft in Schellebe
Als bij geel groen enkel het groen zou branden dan gaat het sein over naar een beperkter seinbeeld. Zijnde 1 gele lamp. Die tweede lamp komt dan van pas.
Re: Goederentrein met chemische lading ontploft in Schellebe
Het duurt zolang dat men van alles gaat denken...
Zij moeten zich toch enkel uitspreken over het spoortechnische aspect, niet over gezondheidsaspecten, ongelukkige acties van de brandweer enz.enz.
Zou zo'n machinist ook "technisch advies" krijgen van Railion ?
Hoe zit dat met uw NMBS collega's in het buitenland ?
Zij moeten zich toch enkel uitspreken over het spoortechnische aspect, niet over gezondheidsaspecten, ongelukkige acties van de brandweer enz.enz.
Zou zo'n machinist ook "technisch advies" krijgen van Railion ?
Hoe zit dat met uw NMBS collega's in het buitenland ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide