Autotreinen op lijn 12

Alles over goederenvervoer in België.
Plaats reactie
dentheo
Berichten: 8170
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Autotreinen op lijn 12

Bericht door dentheo »

Wij hebben hier de laatste tijd twee autostromen

1) rond middernacht Railion ( 2x6400)/naar Zeebrugge (?) en 's morgens rond 8 uur terug naar Rsd.
Op maandag rijdt hij rond 10-11 uur naar Zeebrugge en komt hij rond 17-18:00 terug.
Is dat dezelfde trein ? Rijdt men die leeg tijdens de nacht ?
Geen idee hoelang het duurt om die auto's( Volkswagens) eraf te rijden..

2) We hebben een tweede flow, niet elke dag maar keer of drie in de week, met grijze autowagens.
Ik denk zelfs korte twee-assers ( kleine auto's, type onbekend) getrokken door groene 66 (acendos).
Die gaat in de voormiddag nar het zuiden en komt in namiddag weer leeg terug.
Die kan nooit naar Zeebrugge geweest zijn. Waar gaat die heen ?
Theo
Groeten vanop de Heide
ijzeren rijn 82
Berichten: 402
Lid geworden op: 23 apr 2010, 21:50

Re: Autotreinen op lijn 12

Bericht door ijzeren rijn 82 »

dentheo schreef:Wij hebben hier de laatste tijd twee autostromen

1) rond middernacht Railion ( 2x6400)/naar Zeebrugge (?) en 's morgens rond 8 uur terug naar Rsd.
Op maandag rijdt hij rond 10-11 uur naar Zeebrugge en komt hij rond 17-18:00 terug.
Is dat dezelfde trein ? Rijdt men die leeg tijdens de nacht ?
Geen idee hoelang het duurt om die auto's( Volkswagens) eraf te rijden..

2) We hebben een tweede flow, niet elke dag maar keer of drie in de week, met grijze autowagens.
Ik denk zelfs korte twee-assers ( kleine auto's, type onbekend) getrokken door groene 66 (acendos).
Die gaat in de voormiddag nar het zuiden en komt in namiddag weer leeg terug.
Die kan nooit naar Zeebrugge geweest zijn. Waar gaat die heen ?
1)DBS Osnabrück-Zeebrugge
2)RRF Duisburg-Zeebrugge 3x per week meestal de groene PB06
Marianne
Berichten: 325
Lid geworden op: 30 mei 2009, 14:14
Locatie: Roosendaal

Re: Autotreinen op lijn 12

Bericht door Marianne »

Rijd die eerste niet met auto's in de nacht naar Zeebrugge en dan leeg terug naar Osnabruck? Ik dacht dat op maandag de tijden voor die trein afwijkend zijn met de rest van de week.
Binnen Nederland rijdt die trein trouwens met een 189'tiger. In Roosendaal vindt dan de locwissel plaats. Deze week wordt de trein met twee 6400 diesels gereden binnen Nederland zag ik. Terug naar de eerste periode van die trein. Wat is de reden daarvan?

Van die tweede trein weet ik niet veel. Rijdt via Venlo dacht ik?

Groetjes,
Marianne
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
The_Knitter
Berichten: 587
Lid geworden op: 31 mei 2010, 14:33
Locatie: Zwijndrecht NEDERLAND

Re: Autotreinen op lijn 12

Bericht door The_Knitter »

Die DBS-trein rijdt nu weer met diesels, omdat de grensovergang Venlo gesloten is door werkzaamheden tussen de grens en Viersen, die 3 weken duren. Daardoor heeft men meer 189'ers nodig, want vrijwel alles gaat nu via de Betuweroute en Emmerich, en voor beide heb je ETCS nodig.
Doordat deze DBS-autotrein van/naar Osnabrück (beladen is met VW's) best met 6400 kunnen rijden van/naar Bentheim, heeft men de 189'er afgepakt.
Zelfs de PON-trein tussen Osnabrück en Amersfoort rijdt weer met 2x6400, om zo die 189'er weer vrij te krijgen.
Plaats reactie