Pagina 2 van 2

Re: De toekomst van de HLD57

Geplaatst: 31 dec 2015, 12:03
door Bibke
dentheo schreef:Aan een huurauto MAG men normaal niet zelf sleutelen.
Bij spoormaterieel zit dat anders. Hangt van contract tot contract af.
In de volgende OP DE BAAN wordt het onderhoud van de Traxxen kort aangehaald.

Re: De toekomst van de HLD57

Geplaatst: 31 dec 2015, 14:03
door dentheo
Bibke schreef:
dentheo schreef:Aan een huurauto MAG men normaal niet zelf sleutelen.
Bij spoormaterieel zit dat anders. Hangt van contract tot contract af.
In de volgende OP DE BAAN wordt het onderhoud van de Traxxen kort aangehaald.
Die werkzaamheden zitten voor zover ik weet nooit in een basishuurcontract.

Bij de traxxen heeft NMBS een offerte gemaakt voor het standaard klein onderhoud, dat tijdens uitvoering gesuperviseerd werd door Bombardier (eis van de verhuurder, garantie ?).
Ik herinner mij zelfs een Railpool traxx in FNND voor onderhoud (ik denk dat men hem in Roosendaal ging oppikken), dat onderhoud is blijkbaar niet verlengd.
Voor extra werkzaamheden werd daar ook steeds een prijs gemaakt, is mij verteld door mede-forumlid bij een bezoek aan FNND.

Groter onderhoud is ook in het Luikse gebeurd, waarschijnlijk volgens dezelfde procedure.
De gehuurde NS traxxen gaan blijkbaar voor hetzelfde naar Dessau, maar daar hoort herschilderen bij.
Ik weet niet of NMBS daar een prijs voor gemaakt heeft.

De rest lezen we dan binnenkort in Op de Baan.

Re: De toekomst van de HLD57

Geplaatst: 31 dec 2015, 15:27
door Bibke
Crossrail, doet zelf ook groot onderhoud, zelfs stukken vervangen in de motor.

Re: De toekomst van de HLD57

Geplaatst: 03 jan 2016, 12:31
door Robin
Men kan alles in een contract zetten, er zijn nog steeds zaken dat enkel voor Bombardier voorbehouden is.