Pagina 1 van 2

Vraag over reeks 28 lease Railpool

Geplaatst: 23 jan 2016, 16:31
door Winston
Hallo

Ik weet dat inmiddels de 2863 aan de vloot van NMBS is toegevoegd. Deze is afkomstig van Railpool en zoals bekend komen er voorlopig 20 hiervan.

Wat ik vernam is dat de 2862 inmiddels is vertrokken en terug aan Railpool is dat juist?? Gaat dan de 2861 ook terug en ook de 2844 of zijn deze inmiddels al weg??

Weet iemand misschien ok het aflever programma wanneer de overige allemaal zullen komen.

Ik hoor heel graag

Wim

Re: Vraag over reeks 28 lease Railpool

Geplaatst: 23 jan 2016, 19:32
door Steven
2862 is weg voor een revisie (of andere vorm van onderhoud) de 2863 was daarom tijdelijk gehuurd maar zoals het er nu voor staat lijkt tijdelijk toch iets langer te duren.

Re: Vraag over reeks 28 lease Railpool

Geplaatst: 23 jan 2016, 22:59
door The_Knitter
De ex-NMBS 2862, aKa 186 181, komt voorlopig ook niet bij NMBS terug.
Deze rijdt sinds de revisie nu voor HSL Logistik Deutschland, en heeft zelfs uitgebreide bestickering gekregen: Foto.
In ruil daarvoor is de 2863, de 186 424, ex-RTB, niet tijdelijk maar vast bij NMBS.

Re: Vraag over reeks 28 lease Railpool

Geplaatst: 24 jan 2016, 09:37
door Robin
op termijn gaan alle T28 eruit behalve die voor de Benelux rijden.
De rest word vervangen door locs van Railpool, dit zal geleidelijk aan gebeuren.
De kans is vrij klein dat ze terug een eigen 'interne' nummering krijgen omdat ze hun eigen nummer al hebben '186 xxx'.

Re: Vraag over reeks 28 lease Railpool

Geplaatst: 24 jan 2016, 10:46
door Bibke
Robin schreef:De kans is vrij klein dat ze terug een eigen 'interne' nummering krijgen omdat ze hun eigen nummer al hebben '186 xxx'.
Robin, die nummering heeft de huidige reeks 28 en 29 toch ook op de fronten staan.

Re: Vraag over reeks 28 lease Railpool

Geplaatst: 24 jan 2016, 12:09
door The_Knitter
De huidige 'groene' 28'en hebben ook het 186-nummer, maar NMBS gebruikt intern het andere nummer. Voor de leasemaatschappij blijft het gewoon het 186-nummer gelden, die doen niks met de 28xx-nummers.

Re: Vraag over reeks 28 lease Railpool

Geplaatst: 24 jan 2016, 13:45
door Tim
Bibke schreef:
Robin schreef:De kans is vrij klein dat ze terug een eigen 'interne' nummering krijgen omdat ze hun eigen nummer al hebben '186 xxx'.
Robin, die nummering heeft de huidige reeks 28 en 29 toch ook op de fronten staan.
Dat komt omdat B-Log de 28's en 29's nu huurt van NMBS die ze op hun beurt leasen van Alpha Trains.
De 'nieuwe' Traxxen least B-Log rechtstreeks van Railpool dus is een NMBS nummering overbodig.

Re: Vraag over reeks 28 lease Railpool

Geplaatst: 24 jan 2016, 14:09
door Robin
Tim schreef:
Bibke schreef:
Robin schreef:De kans is vrij klein dat ze terug een eigen 'interne' nummering krijgen omdat ze hun eigen nummer al hebben '186 xxx'.
Robin, die nummering heeft de huidige reeks 28 en 29 toch ook op de fronten staan.
Dat komt omdat B-Log de 28's en 29's nu huurt van NMBS die ze op hun beurt leasen van Alpha Trains.
De 'nieuwe' Traxxen least B-Log rechtstreeks van Railpool dus is een NMBS nummering overbodig.
Inderdaad, vroeger stond er ook ineens een reeksnummer op zoals T20 T23
Nu is dit gewoon type 186.

Re: Vraag over reeks 28 lease Railpool

Geplaatst: 26 jan 2016, 19:17
door Asterix
Zijn er plannen om TBL1+ in deze locs te installeren?

Re: Vraag over reeks 28 lease Railpool

Geplaatst: 26 jan 2016, 19:39
door Winston
Hallo allemaal

als eerste wil ik een eider bedanken die hebben gereageerd op mijn vraag en het antwoord is dus duidelijk. Zoals ik begrepen heb gaat de nummering met de komst van de nieuwe serie 20 stuks vanaf 2863 beginnen. Dus de huidige 2863 die nu rijdt die is de eerste en zal "blijven" tot einde lease periode.

Is er al iets bekend wanneer de 2861 en 2844 terug gaan naar de lease maatschappij? Ik zag een foto van de reeks 28 de 2843 met een reklame over energy en deze had ook het bekende NMBS logo aan de zijkant. Is dat nieuw en gaat NMBS nu gelijks als CFL ook reklame aan de zijkanten meenemen. Misschien een nieuwe bron van inkomsten

groet en nogmaals dank aan een ieder voor zijn antword

Wim

Re: Vraag over reeks 28 lease Railpool

Geplaatst: 26 jan 2016, 19:44
door Steven
2861 en 2863 zijn van Railpool, 2844 is als enige bij een nog andere eigenaar gehuurd. de Andere locs reeks 28 komen origineel allemaal van Angel Trains dat ondertussen bij een volgende eigenaar zit (waar de naam mij van ontsnapt).

Re: Vraag over reeks 28 lease Railpool

Geplaatst: 26 jan 2016, 20:34
door Bibke
Winston schreef: Ik zag een foto van de reeks 28 de 2843 met een reklame over energy en deze had ook het bekende NMBS logo aan de zijkant. Is dat nieuw en gaat NMBS nu gelijks als CFL ook reklame aan de zijkanten meenemen. Misschien een nieuwe bron van inkomsten
Neen, dat is geen reclame maar duidt een eigen initiatief aan dat door enkele treinbestuurders van Monceau genomen is om economisch te rijden. Het project krijgt de steun van de NMBS en zal uitbreiding vinden. Meer info in OP DE BAAN 131 die donderdag naar BPost gaat.

Re: Vraag over reeks 28 lease Railpool

Geplaatst: 26 jan 2016, 21:09
door Shrek
Asterix schreef:Zijn er plannen om TBL1+ in deze locs te installeren?
Het zal wel moeten, anders zal de lease maar van korte duur zijn. Over 11 maanden gaan de eerste krokos immers naar de schroothoop :wink:

Maar ja, alle locs krijgen TBL1+.

Re: Vraag over reeks 28 lease Railpool

Geplaatst: 26 jan 2016, 21:15
door Steven
voor wat de benelux betreft zal het etcs worden, allicht aangevuld met een stm versie van de tbl1+ want iets anders inbouwen zie ik niet gebeuren.

Re: Vraag over reeks 28 lease Railpool

Geplaatst: 26 jan 2016, 21:54
door dentheo
Die nieuwe loks van Railpool (B-logistics) zullen het ook wel via ETCS doen zou ik zo denken.