Houtbedrijf Barthel Pauls in Büllingen

Alles over goederenvervoer in België.
Winston
Berichten: 247
Lid geworden op: 15 jan 2013, 19:16
Locatie: Bij mijn vrouw thuis

Re: Houtbedrijf Barthel Pauls in Büllingen

Bericht door Winston »

Shrek schreef:Op railfaneurope.net vond ik volgende foto van een houttrein in Stavelot:
http://www.railfaneurope.net/pix/be/die ... 5521st.jpg
Dank je Shrek

Wim
Afbeelding
Winston
Berichten: 247
Lid geworden op: 15 jan 2013, 19:16
Locatie: Bij mijn vrouw thuis

Re: Houtbedrijf Barthel Pauls in Büllingen

Bericht door Winston »

Maar af en toe gebeurd er wel eens iets speciaals. Bijvoorbeeld dat er een CFL uit is gevallen en dat deze door een reeks 18 naar Gouvy wordt gebracht. Daar opgehaald wordt door een serie 3000 van CFL.

Ook dat er een CFL uitvalt en dat er een serie 2200 van CFL de passagiers komt ophalen. En ja dat maakt station Gouvy dan weer even leuk.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Maar natuurlijk is het wachten op de nieuwe gebeurtenissen

Wim
Afbeelding
Hobbes
Berichten: 746
Lid geworden op: 30 mei 2006, 18:08
Locatie: Hemiksem

Re: Houtbedrijf Barthel Pauls in Büllingen

Bericht door Hobbes »

Winston schreef:
Hobbes schreef:
Als ik het goed heb start er vanaf deze maand ook een trafiek Monsin-Gouvy, eveneens door B-Logistics.
Dank voor je informatie.

Iedere nieuwe vorm van goederen verkeer is meer dan welkom. 3xT77 dat moet nogal een kracht gaan leveren, uiteraard zijn het denk zware wagons die ze moeten trekken tegen deze heuvels. Neem aan dat ze overdag hier blijven staan in afwachting dat de wagons klaar zijn met lossen/laden en daarna retour gaan.

Dat van Monsin/Gouvy wist ik niet en mij onbekend. Heb je daar meer informatie over? Wat dat precies is en is dat ook voor dat houtbedrijf? Weet dat Idelux hard aan het adverteren is om deze regio meer aandacht te geven voor schone industrie met spoor aansluiting.


Ik hoor graag

Wim
Die trafiek vanuit Monsin is ook voor het houtbedrijf, meer info heb ik daar ook niet over. Ik weet ook niet of die gaat blijven bestaan eens de trafiek vanuit Boom opstart.
dentheo
Berichten: 8167
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Houtbedrijf Barthel Pauls in Büllingen

Bericht door dentheo »

Winston schreef:
Shrek schreef:interessante fotos! bedankt voor het plaatsen ervan
Als je die lage bak wagen bedoelt. Daar staan twee generators op die extra stroom moeten leveren. Vanaf dat viaduct kon je zacht horen draaien.

Wim
Nee de vierde wagen, die zo laag over de sporen hangt.
Ooit zoiets gezien in het buitenland, was voorzien van perslucht en electriciteit zodat de infrabel werkers hun gereedschap konden gebruiken.
Alles zonder bodem zodat je aan het spoor kan werken, droog en met gereedschap.
Zonder schildwachten of snelheidsreductie op naastliggend spoor.
Theo
Groeten vanop de Heide
Winston
Berichten: 247
Lid geworden op: 15 jan 2013, 19:16
Locatie: Bij mijn vrouw thuis

Re: Houtbedrijf Barthel Pauls in Büllingen

Bericht door Winston »

Ik zal vanmiddag eens mijn contact persoon benaderen en hem die vraag gaan voorleggen. Ik zal het antwoord op deze site geven.

De vierde wagon is inderdaad voor werken aan de rail. Ik heb deze een keer in de gaten gehouden en reeds dan letterlijk stapvoets en stond dan weer stil. Dus dat waren werken aan de rails zonder buiten te komen.

Later heeft men alles verder gedaan met Infrabel en met een groep mensen die enkele dagen bezig zijn geweest. De rails moeten straks een zwaar gewicht kunnen dragen vandaar de voorzorg maatregelen.

Maar er is veel eerder werk gedaan. Nadat de rails klaar waren heeft men een poosje test gereden met een reeks 77. Daarna kwam er een speciaal gevaarte van Infrabel toen daarna kwam er een hld 62 de 6288 met een aantal ballast wagens om het gewicht aan te drukken en waar nodig met ballast op te vullen. Toen is de 1357 van NMBS gekomen en heeft een poosje alleen maar heen en weer gereden om de bovenleiding zover het kon te testen. Je ziet er is nog al wat aan vooraf gegaan.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De laatste paar weken dat de 1357 hier stond werd hij na zijn diensten onder het viaduct op het goederenspoor geplaatst:

Afbeelding

Maar ik heb hem ook op ene andere plaats kunnen fotograferen:

Afbeelding

Wat ik eigenlijk niet begrijp is dat men vanaf Kinkempois dus 3 T77 wil gaan inzetten. Dat gaat dus over een traject wat geheel van bovenleiding is voorzien. Alleen een klein stukje op het goederen spoor in Gouvy heeft dat niet. Om kosten te besparen want een diesel is duurder in gebruik kan men toch beter een reeks 13 of serie 30 inzetten en voor rangeer werk een T77?? Of heb ik het helemaal mis.

Wim
Afbeelding
Winston
Berichten: 247
Lid geworden op: 15 jan 2013, 19:16
Locatie: Bij mijn vrouw thuis

Re: Houtbedrijf Barthel Pauls in Büllingen

Bericht door Winston »

Zoals beloofd heb ik getracht vanmiddag mijn contact persoon te bereiken omtrent de goederen aanvoer o a via Monsin. Helaas heb ik deze niet aan de telefoon kunnen krijgen maar weekend is weekend voor iedereen en ga dus maandagmorgen weer verder

En als beloofd ik hou jullie op de hoogte

Wim
Afbeelding
Gebruikersavatar
Bibke
Berichten: 2954
Lid geworden op: 02 aug 2006, 22:51
Locatie: Kaulille (Afkomstig van LPP)

Re: Houtbedrijf Barthel Pauls in Büllingen

Bericht door Bibke »

Volgens mij bedoelt Den Theo deze werktrein: https://www.youtube.com/watch?v=tYrSMlBOc3k
Ik ben abonnee van “OP DE BAAN”, U ook?
www.pfttsp.be
www.cfbocq.be
www.retrotrain.be
AfbeeldingAfbeelding
dentheo
Berichten: 8167
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Houtbedrijf Barthel Pauls in Büllingen

Bericht door dentheo »

Klopt dat is hem. En volgens mij wagen 3 en 4 in het infrabel treintje.
Theo
Groeten vanop de Heide
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Houtbedrijf Barthel Pauls in Büllingen

Bericht door Shrek »

Winston schreef: Wat ik eigenlijk niet begrijp is dat men vanaf Kinkempois dus 3 T77 wil gaan inzetten. Dat gaat dus over een traject wat geheel van bovenleiding is voorzien. Alleen een klein stukje op het goederen spoor in Gouvy heeft dat niet. Om kosten te besparen want een diesel is duurder in gebruik kan men toch beter een reeks 13 of serie 30 inzetten en voor rangeer werk een T77?? Of heb ik het helemaal mis.

Wim
Dat zou juist zijn als Gouvy zijn eigen 77 zou hebben, maar dat is niet het geval. Als er in Gouvy een 77 nodig is moeten ze die helemaal uit Kinkempois gaan halen, om dan even de rangering te doen, en dan weer terug naar Kinkempois te gaan. Daar win je dus niets mee.
Moesten er ooit meerdere goederentreinen per dag vertrekken uit Gouvy dan wordt het al de moeite om er een 77 permanent te voorzien. Dan pas kan je effectief met elektrische treinen gaan rijden.
Winston
Berichten: 247
Lid geworden op: 15 jan 2013, 19:16
Locatie: Bij mijn vrouw thuis

Re: Houtbedrijf Barthel Pauls in Büllingen

Bericht door Winston »

Zover heb ik niet nagedacht en zou het best kunnen wat je schreef. Immers zo'n loc per dag stil laten staan heeft ook een behoorlijk prijskaartje. Maar destijds in Büllingen had men een houttrein per dag en stond er wel een rangeer loc maar dan van het oudere kleine type.

Ze zitten nog in de begin fase misschien dat die periode ook weer gaat komen. Wie weet mij vertellen ze ook niet alles

Wim
Afbeelding
b-loc
Berichten: 1233
Lid geworden op: 17 feb 2008, 12:09
Contacteer:

Re: Houtbedrijf Barthel Pauls in Büllingen

Bericht door b-loc »

Morgen is het zover. De eerste houttrein van Monsin naar Gouvy.
http://www.wallorail.be/index.php/cargo ... -de-monsin
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 1212
Lid geworden op: 31 jan 2006, 22:29

Re: Houtbedrijf Barthel Pauls in Büllingen

Bericht door Tim »

Kent Monsin nog andere trafieken of was het daar niets meer sinds de treinen met vloeibaar staal gestopt zijn?
Gebruikersavatar
msts.be
Berichten: 1476
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:06

Re: Houtbedrijf Barthel Pauls in Büllingen

Bericht door msts.be »

Winston schreef:Iedere nieuwe vorm van goederen verkeer is meer dan welkom. 3xT77 dat moet nogal een kracht gaan leveren, uiteraard zijn het denk zware wagons die ze moeten trekken tegen deze heuvels. Neem aan dat ze overdag hier blijven staan in afwachting dat de wagons klaar zijn met lossen/laden en daarna retour gaan.
Kunnen ze dan niet beter die gehuurde Class'66 hiervoor spannen ? Dat is al wat krachtiger en passender qua tractie.. of anders eens Euro4000 huren ?
Winston
Berichten: 247
Lid geworden op: 15 jan 2013, 19:16
Locatie: Bij mijn vrouw thuis

Re: Houtbedrijf Barthel Pauls in Büllingen

Bericht door Winston »

Iedere vorm van verandering is meer dan welkom. Begrijp diverse zaken ook nog steeds niet. Misschien dat B Logistiek te veel materiaal heeft en daarom er maar wat extra tegen aan zet. Uiteraard is het hier heuvelachtig maar voorheen deed men dat met 2x een diesel en nu 3x. Mag wat kosten en zet er nog steeds een ? achter

Het is nu afwachten wanneer de volgende gaat komen. Gelet op de ervaring van de eerste keer is men niet zo blij meer met al die spotters en was men behoorlijk pissig dat men zondermeer overal maar heen liep en ook de auto's links en rechts deden parkeren.

De relatie die ik had opgebouwd is dus nu voor een groot deel verloren gegaan. Merci aan allen die hier aan meegewerkt hebben. Van je medespotters moet je het ;;;;;;; hebben

Wim
Afbeelding
dentheo
Berichten: 8167
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Houtbedrijf Barthel Pauls in Büllingen

Bericht door dentheo »

Winston schreef:Iedere vorm van verandering is meer dan welkom. Begrijp diverse zaken ook nog steeds niet. Misschien dat B Logistiek te veel materiaal heeft en daarom er maar wat extra tegen aan zet. Uiteraard is het hier heuvelachtig maar voorheen deed men dat met 2x een diesel en nu 3x. Mag wat kosten en zet er nog steeds een ? achter
Het terug wegrijden van die twee lijkt mij ook zo gek, vraagt extra personeel.
Ik had ondertussen begrepen dat het personeelskost belangrijker is dan de loc.
Misschien volgende keer anders....
Theo
Groeten vanop de Heide
Plaats reactie