Houtbedrijf Barthel Pauls in Büllingen

Alles over goederenvervoer in België.
Winston
Berichten: 247
Lid geworden op: 15 jan 2013, 19:16
Locatie: Bij mijn vrouw thuis

Houtbedrijf Barthel Pauls in Büllingen

Bericht door Winston »

Het hout verwerkingsbedrijf Barthel Pauls is overgegaan van Büllingen (Hoge Venen) naar Courtill (gem; Gouvy) Dit bedrijf had destijds een spoor aansluiting en volgens informatie kwam er een trein per dag uit Antwerpen en ging er ook een trein per dag retour.

Ik ben zeer geïnteresseerd in het spoor gebeuren in/rondom Gouvy en ben heel vaak langs get spoor te vinden. Daar het bedrijf ook hier een spoor aansluiting heeft wat later in gebruik gaat komen ben ik heel nieuwsgierig naar vroeger.

Heeft iemand opnames gemaakt destijds in Büllingen en zou hij/zij deze naar mij kunnen/willen sturen. Iedere opname is voor mij meer dan welkom en zal mij blij maken.

Hopelijk is er iemand die mij wilt helpen

Wim
Afbeelding
Lukas
Berichten: 1668
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:44
Locatie: Rotselaar L 35

Re: Houtbedrijf Barthel Pauls in Büllingen

Bericht door Lukas »

Hoi,

Winston,

Op http://www.aula.com/peter kan je enkele fotos terugvinden.

Lukas
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Houtbedrijf Barthel Pauls in Büllingen

Bericht door Shrek »

Zou Courtil effectief ooit gebruikt gaan worden? Volgens mij is dat een GTI, net als Lanaken...
Winston
Berichten: 247
Lid geworden op: 15 jan 2013, 19:16
Locatie: Bij mijn vrouw thuis

Re: Houtbedrijf Barthel Pauls in Büllingen

Bericht door Winston »

Ja dat gaat gebruikt worden. Voorlopig staat 22 feb. a s genoteerd dat de eerste trein moet gaan komen. Dit onder voorbehoud. Zowel Idelux als het bedrijf moeten nog een paar aanpassingen doen. Het spoor op het bedrijf ligt er al. Ben kort geleden wezen kijken en heb foto's kunnen maken.

Infrabel heeft onlangs nog inspecties gedaan.

Wim
Afbeelding
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Houtbedrijf Barthel Pauls in Büllingen

Bericht door Shrek »

Winston schreef:Ja dat gaat gebruikt worden. Voorlopig staat 22 feb. a s genoteerd dat de eerste trein moet gaan komen. Dit onder voorbehoud. Zowel Idelux als het bedrijf moeten nog een paar aanpassingen doen. Het spoor op het bedrijf ligt er al. Ben kort geleden wezen kijken en heb foto's kunnen maken.

Infrabel heeft onlangs nog inspecties gedaan.

Wim
In dat geval ben ik zeer benieuwd naar de fotos!
Winston
Berichten: 247
Lid geworden op: 15 jan 2013, 19:16
Locatie: Bij mijn vrouw thuis

Re: Houtbedrijf Barthel Pauls in Büllingen

Bericht door Winston »

Hierbij alvast de actuele opnames door mij gemaakt. zowel bij het hout bedrijf als op het spoor Wat betreft het spoor was dit om de ballast en de rails te testen op het zware gewicht en heir en daar is het aangepast.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het vermoeden is dat er een reeks 77 gaat komen om de hout trein van/naar de los plaats zal brengen daar er geen bovenleiding aanwezig is. Dan verder het zij via een reeks 13 van de NMBS of eventueel een serie 3000 van de CFL Hierover staan dus vraag tekens en we zullen het zien Het gaat in ieder geval om transport Antwerpen v v

Idelux is de eigenaar van het stukje spoor en moet ook het lossen/laden verzorgen. Het bedrijf heeft hier geen zeggenschap over en dus een ieder in het gewis van wat gaat er gebeuren. Overigens is Idelux hard aan het adverteren om nog meer aansluiting te maken voor de terreinen die pas zijn aangelegd hier. Men is zeer geinteresserd om meer rails te gaan leggen en spoor vervoer te gaan maken

Wim
Afbeelding
Winston
Berichten: 247
Lid geworden op: 15 jan 2013, 19:16
Locatie: Bij mijn vrouw thuis

Re: Houtbedrijf Barthel Pauls in Büllingen

Bericht door Winston »

Lukas schreef:Hoi,

Winston,

Op http://www.aula.com/peter kan je enkele fotos terugvinden.

Lukas
Lukas

Dank voor je reactie en de tip. Heb er al naar gekeken. Ik zie dat je een paar interessante interesse hebt in het spoor oa de hld en ook de Desiro. Wij zien hier op Gouvy de Desiro van de 085 reeks vanwege de spanning van het Lux. net vanaf Rivage.

Als je wilt kan ik je via een pb mijn prive adres geven en kunnen we op dat gebied misschien eens contact hebben? Ik heb mogelijkheden op station Gouvy en kan andere opnames maken:

Afbeelding

Afbeelding

Ik ben uiteraard ook geïnteresserd in andere Desiro's welke wij hier niet zien

Ik hoop van je te mogen horen

Wim
Afbeelding
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Houtbedrijf Barthel Pauls in Büllingen

Bericht door Shrek »

interessante fotos! bedankt voor het plaatsen ervan
dentheo
Berichten: 8167
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Houtbedrijf Barthel Pauls in Büllingen

Bericht door dentheo »

In de werktrein zit één zéér laag hangende wagen.
Is dat zo'n werkplaatswagen, waarin men aan het spoor kan werken, zonder beperkingen aan het verkeer op het naastgelegen spoor ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Hobbes
Berichten: 746
Lid geworden op: 30 mei 2006, 18:08
Locatie: Hemiksem

Re: Houtbedrijf Barthel Pauls in Büllingen

Bericht door Hobbes »

De aansluiting gaat inderdaad gebruikt worden. B-Logistics start vanaf april met een verbinding Boom-Gouvy, hiervoor zal de tot nu toe ongebruikte aansluiting op L52 aan het zeekanaal in dienst genomen worden. Men gaat starten met 1x RTR per week, tractie zal gebeuren met 2xT77 tot Kinkempois, daarna met 3xT77 om de hellingen van L42 te kunnen overbruggen.

Als ik het goed heb start er vanaf deze maand ook een trafiek Monsin-Gouvy, eveneens door B-Logistics.
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5296
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Houtbedrijf Barthel Pauls in Büllingen

Bericht door Steve »

Hobbes schreef:De aansluiting gaat inderdaad gebruikt worden. B-Logistics start vanaf april met een verbinding Boom-Gouvy, hiervoor zal de tot nu toe ongebruikte aansluiting op L52 aan het zeekanaal in dienst genomen worden.
Bedoel je daarmee het stuk Boom-Willebroek, stukje van lijn 61 oftewel 52/2? Was dat niet buiten dienst gesteld (ondanks de uitgevoerde elektrificatie) wegens stabiliteitsproblemen o.i.d.?
Hobbes
Berichten: 746
Lid geworden op: 30 mei 2006, 18:08
Locatie: Hemiksem

Re: Houtbedrijf Barthel Pauls in Büllingen

Bericht door Hobbes »

Steve schreef:
Hobbes schreef:De aansluiting gaat inderdaad gebruikt worden. B-Logistics start vanaf april met een verbinding Boom-Gouvy, hiervoor zal de tot nu toe ongebruikte aansluiting op L52 aan het zeekanaal in dienst genomen worden.
Bedoel je daarmee het stuk Boom-Willebroek, stukje van lijn 61 oftewel 52/2? Was dat niet buiten dienst gesteld (ondanks de uitgevoerde elektrificatie) wegens stabiliteitsproblemen o.i.d.?
Neen, de aansluiting tussen de brug over de Rupel en de brug over het zeekanaal. Een aantal jaren geleden heeft men daar een raccordement aangelegd tot op de kade, maar nooit aangesloten op de lijn, de wissel lag al die tijd naast het spoor te roesten. Onlangs is het budget goedgekeurd om de wissel eindelijk te steken zodat het raccordement kan aangesloten worden. Ik neem aan dat dit nu kortelings gaat gebeuren, of zelfs reeds gebeurd is.
Ik ben er al een tijdje niet meer gepasseerd dus ik weet niet hoe de stand van zaken daar momenteel is.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Houtbedrijf Barthel Pauls in Büllingen

Bericht door Shrek »

Op railfaneurope.net vond ik volgende foto van een houttrein in Stavelot:
http://www.railfaneurope.net/pix/be/die ... 5521st.jpg
Winston
Berichten: 247
Lid geworden op: 15 jan 2013, 19:16
Locatie: Bij mijn vrouw thuis

Re: Houtbedrijf Barthel Pauls in Büllingen

Bericht door Winston »

Shrek schreef:interessante fotos! bedankt voor het plaatsen ervan
Als je die lage bak wagen bedoelt. Daar staan twee generators op die extra stroom moeten leveren. Vanaf dat viaduct kon je zacht horen draaien.

Wim
Afbeelding
Winston
Berichten: 247
Lid geworden op: 15 jan 2013, 19:16
Locatie: Bij mijn vrouw thuis

Re: Houtbedrijf Barthel Pauls in Büllingen

Bericht door Winston »

Hobbes schreef:De aansluiting gaat inderdaad gebruikt worden. B-Logistics start vanaf april met een verbinding Boom-Gouvy, hiervoor zal de tot nu toe ongebruikte aansluiting op L52 aan het zeekanaal in dienst genomen worden. Men gaat starten met 1x RTR per week, tractie zal gebeuren met 2xT77 tot Kinkempois, daarna met 3xT77 om de hellingen van L42 te kunnen overbruggen.

Als ik het goed heb start er vanaf deze maand ook een trafiek Monsin-Gouvy, eveneens door B-Logistics.
Dank voor je informatie.

Iedere nieuwe vorm van goederen verkeer is meer dan welkom. 3xT77 dat moet nogal een kracht gaan leveren, uiteraard zijn het denk zware wagons die ze moeten trekken tegen deze heuvels. Neem aan dat ze overdag hier blijven staan in afwachting dat de wagons klaar zijn met lossen/laden en daarna retour gaan.

Dat van Monsin/Gouvy wist ik niet en mij onbekend. Heb je daar meer informatie over? Wat dat precies is en is dat ook voor dat houtbedrijf? Weet dat Idelux hard aan het adverteren is om deze regio meer aandacht te geven voor schone industrie met spoor aansluiting.

Afbeelding

Afbeelding

Ik hoor graag

Wim
Afbeelding
Plaats reactie