Geluid van treinen

Alles over goederenvervoer in België.
Plaats reactie
dentheo
Berichten: 8167
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Geluid van treinen

Bericht door dentheo »

Ik las in de pers iets over geluid van treinen en wetgeving....nu doet de politiek zoiets niet spontaan.

Waar zijn er problemen in Vlaanderen en met welk materieel ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Geluid van treinen

Bericht door Shrek »

Heb je een link naar een spcifiek artikel?
dentheo
Berichten: 8167
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Geluid van treinen

Bericht door dentheo »

Theo
Groeten vanop de Heide
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Geluid van treinen

Bericht door Steven »

Het gaat hem vooral om goederentreinen.
dentheo
Berichten: 8167
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Geluid van treinen

Bericht door dentheo »

Klopt, ik zag zonet reportage op atv.
Het zijn blijkbaar de omwonenden van "Oude Landen " langs lijn 27, (Y "oude schijn" (?)) die problemen maken rond het viersporig maken van dat stuk naar FNND.

Nu over dat plan had ik ook nog wel een voorstel, maar dan komen er voorbij hun huis nog meer treinen...
Theo
Groeten vanop de Heide
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Geluid van treinen

Bericht door Shrek »

dentheo schreef:Klopt, ik zag zonet reportage op atv.
Het zijn blijkbaar de omwonenden van "Oude Landen " langs lijn 27, (Y "oude schijn" (?)) die problemen maken rond het viersporig maken van dat stuk naar FNND.

Nu over dat plan had ik ook nog wel een voorstel, maar dan komen er voorbij hun huis nog meer treinen...
Ohhh dat. Er komen nieuwe rails, geluidsschermen en een beboste berm waardoor het geluidsniveau na de werken een heel stuk lager zal zijn dan vandaag (uitgegaan van dezelfde treinen). Die mensen hebben dus absoluut niet te klagen. Maarja, ze moeten zich ergens mee bezig houden zeker?
dentheo
Berichten: 8167
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Geluid van treinen

Bericht door dentheo »

Inderdaad, anderzijds heb ik juist verslag van Nederlandse collega's van jullie gezien.
Aantal goederentreinen via lijn 12 zou in 2015 20% gestegen zijn ten opzichte van 2014, dat gaat blijkbaar goed.
Tonnage steeg mee, het zijn dus stevige treinen.
Ik had al zo een gevoel met de gestegen frequentie achter mijn tuin .
We zitten nu op ongeveer 25 treinen per werkdag, of gemiddeld 1 per uur. Er zijn dus nog wel wat slots vrij :D :D
Theo
Groeten vanop de Heide
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Geluid van treinen

Bericht door Shrek »

dentheo schreef:Inderdaad, anderzijds heb ik juist verslag van Nederlandse collega's van jullie gezien.
Aantal goederentreinen via lijn 12 zou in 2015 20% gestegen zijn ten opzichte van 2014, dat gaat blijkbaar goed.
Tonnage steeg mee, het zijn dus stevige treinen.
Ik had al zo een gevoel met de gestegen frequentie achter mijn tuin .
We zitten nu op ongeveer 25 treinen per werkdag, of gemiddeld 1 per uur. Er zijn dus nog wel wat slots vrij :D :D
Het klopt dat het goederenverkeer daar terug stijgt. Dus ergens is het wel begrijpelijk dat er normen voor stillere treinen komen, zeker omdat het technisch wel kan.
Plaats reactie