Goederenlijntje Lanaken-Maastricht: einde oefening

Alles over goederenvervoer in België.
dentheo

Re: RE: Re: Goederenlijntje Lanaken-Maastricht: einde oefening

Bericht door dentheo » 03 okt 2016, 19:11

trainlovertje schreef: Maar Oosterweel moet er wel echt komen, want dat is relatief goedkoop om de gehele doorstroming van het wegverkeer in Antwerpen serieus te verbeteren (als we de politiek mogen geloven).
De laatste tekeningen van Ringland tonen een soort dubbele Kennedytunnel rond driekwart van Antwerpen.
Als die raming binnenvalt zal het wel even stil zijn.
Theo
Groeten vanop de Heide

TB_worden

Re: RE: Re: Goederenlijntje Lanaken-Maastricht: einde oefening

Bericht door TB_worden » 03 okt 2016, 19:31

Shrek schreef: Als de Vlaamse regering die 3 Miljard € die voorzien zijn voor Oosterweel in openbaar vervoer zou stoppen, dan zou er voor Limburg nog wel iets mogelijk zijn. Maar ook daar besparen ze alleen maar ...
Als de investeringen van de nmbs zouden doorgetrokken worden, zou er van die 3 miljard, 6 miljoen euro naar Limburg vloeien. Kunnen ze in Hasselt net een parking mee aanleggen. Misschien.

Neen, als spoorliefhebber vind ik dit zeer spijtig, maar als pendelaar heb ik liever dat ze geld pompen in de verbreding van de E314 en E313 en wat opritten sluiten in het Leuvense, daar rijden immers wel treinen genoeg. En dat ze uiteindelijk de Noord-Zuid eens aanleggen...

groentje

Re: Goederenlijntje Lanaken-Maastricht: einde oefening

Bericht door groentje » 03 okt 2016, 20:24

Dat wil ik toch nuanceren, Schrek, een overheid, en dus door haar gesubsidieerde diensten zoals de spoorwegen, krijgt haar geld uit het hele land, niet alleen de grote agglomeraties. Uiteraard moet er ook naar rendabiliteit gekeken worden, maar je moet er ook op letten dat iedereen het gevoel heeft een billijke retour op zijn belastingen te krijgen, ook in het buitengebied. Dit gezegd zijnde, ook de woon- en levenskost is vaak goedkoper in buitengebied, voor het geld waarmee ik een appartement heb gekocht, heb je in pakweg de Westhoek al een bescheiden huis... En met wat moestuinieren kan je er ook makkelijker deels je eigen voedsel voorzien. Daar heb ik geen ruimte voor...

Plaats reactie