Pagina 2 van 3

Re: B-Logistics traxxen ?

Geplaatst: 14 nov 2016, 05:46
door Hobbes
Aankoop van Vectrons door B-Log? Dat zou me ten zeerste verbazen, daar heeft een firma zoals B-Log echt het kapitaal niet voor.

Heb daar intern ook nog niets van gehoord, men zou trouwens wel gek zijn als privé-goederenvervoerder om nog locs aan te kopen tegenwoordig.

Het nieuwe leasingcontract met Railpool klopt wel, de vervanging van de Traxxen zou stilaan moeten bezig zijn.

Re: B-Logistics traxxen ?

Geplaatst: 14 nov 2016, 11:09
door Steven
Niet voor B-log maar wel voor/door de nmbs. Dus we wijken even af van het B-log verhaal.

Re: B-Logistics traxxen ?

Geplaatst: 17 nov 2016, 22:22
door Tim
Robin schreef:
Shrek schreef:
sybic schreef: 2802-2813 gaan in de toekomst Benelux rijden. De loks worden stelselmatig omgewisseld en de blx 28'en vertrekken dan vanaf midden volgend jaar. De 29'en gaan eind dit jaar al weg. 2844 verdwijnt eveneens binnenkort.
Als de 29 weggaat, welke locs doen dan de doorgaande treinen FR-BE-DE ?
Er zouden er een paar blijven hoor
De 29'en blijven inderdaad nog een tijdje, worden ook van TBL1+ en ETCS voorzien.

Re: B-Logistics traxxen ?

Geplaatst: 11 dec 2016, 19:54
door dentheo
Uit Railcolor:
[BE] New TRAXX locomotives come to Belgium

Starting this week, RTB Cargo will be operating Railpool 186 428 (with new logos) for border-crossing freight services between Belgium and Germany. The picture shows the locomotive during staff training on the Aachen - Montzen connection. Remarkable: the 428 has lost its Austria certification again. Photo: Markolf Gudjons

Next to 186 428, also 186 293 comes to Belgium. The machine arrived at Antwerp on 10.12.2016 and will be available to B Logistics.

Re: B-Logistics traxxen ?

Geplaatst: 22 dec 2016, 20:41
door Iain Dobson
Railpool owned 186 293 D/A/B/NL arrived on Saturday 10th December. From reports, it's first working for B-Logistics was on Friday 16th December when it worked an ecs to Watergraafsmeer, with three carriages, and then ran that evenings Rail Panorama Restaurant train from Amsterdam.

186 252, 254 and 255 arrived at Antwerpen Noord by the 20th December. 186 253 arrived on 21st December. All these locos are D/B/F and are to replace 2901 to 2905 which are being returned to Alpha Trains.

Meanwhile the swaps between B-Transport and B-Logistics continue. The aim is to have 2802 to 2813 [+2861/62] working for B-Transport and 2814 to 2843 working for B-Logistics. Recently 2804 has swapped places with 2815 and 2805 has swapped with 2821.

Currently 2802/03/04/05/06/09/12/13/32/33/35 are working for B-Transport.

2844 is being returned to Macquarie in the near future.

There will be 36 new TRAXX coming to B-Logistics from Railpool and 34 TRAXX will be returned by B-Logistics to Alpha Trains.

Iain

Re: B-Logistics traxxen ?

Geplaatst: 23 dec 2016, 14:13
door Robin
2901,2903,2904,2905 worden ook gereed gemaakt om terug te keren.
2902 is nog wat meer werk aan :lol:

Re: B-Logistics traxxen ?

Geplaatst: 27 jan 2017, 23:04
door kristofvt
Is er eigenlijk verschil in de traxxen van Railpool tegenover die van Alpha-Trains (nmbs reeks 28-29)? Hebben de nieuwe traxxen bvb last mile optie zodat ze met hun batterijen of eventueel diesel ook in de havenlijnen zonder draad kunnen leveren.

Re: B-Logistics traxxen ?

Geplaatst: 27 jan 2017, 23:17
door Tim
kristofvt schreef:Is er eigenlijk verschil in de traxxen van Railpool tegenover die van Alpha-Trains (nmbs reeks 28-29)? Hebben de nieuwe traxxen bvb last mile optie zodat ze met hun batterijen of eventueel diesel ook in de havenlijnen zonder draad kunnen leveren.
Nee ze behoren allemaal tot de 186-familie dus ze zijn identiek.
De last-mile Traxx waar je het over hebt is een 187 en op dit moment ook niet gehomologeerd en toegelaten in België.

Re: B-Logistics traxxen ?

Geplaatst: 27 jan 2017, 23:25
door Steven
en rijden op batterijen mag je al volledig vergeten, daar ga je geen km ver mee geraken met het vermogen dat een loc nodig heeft om een trein te slepen.

Re: B-Logistics traxxen ?

Geplaatst: 29 mar 2017, 22:34
door dentheo
Deze week voor het eerst (kan aan mij liggen) Railpool traxxen gezien op de volvo trein over lijn 12.
Wil dat zeggen dat we er weer een paar meer hebben, ik dacht dat de eersten op Frankrijk reden.

Re: B-Logistics traxxen ?

Geplaatst: 31 mar 2017, 17:00
door Robin
dentheo schreef:Deze week voor het eerst (kan aan mij liggen) Railpool traxxen gezien op de volvo trein over lijn 12.
Wil dat zeggen dat we er weer een paar meer hebben, ik dacht dat de eersten op Frankrijk reden.
er is er eentje die rijd naar Duitsland dacht ik, dus ook Nederland. Ik dacht 186 293

Re: B-Logistics traxxen ?

Geplaatst: 26 apr 2017, 20:26
door Jan-Mark
Bij gebrek aan beter post ik het maar hier: vanaf morgen ondergaat B Logistics een naamsverandering, en gaat het anders heten. De naam benadrukt overigens vooral de zelfstandigheid, de link naar NMBS is volledig weg namelijk.

Re: B-Logistics traxxen ?

Geplaatst: 02 mei 2017, 15:35
door Robin
Jan-Mark schreef:Bij gebrek aan beter post ik het maar hier: vanaf morgen ondergaat B Logistics een naamsverandering, en gaat het anders heten. De naam benadrukt overigens vooral de zelfstandigheid, de link naar NMBS is volledig weg namelijk.
al hebben ze wel de NMBS nodig voor hun voertuigen te onderhouden :roll:

Re: B-Logistics traxxen ?

Geplaatst: 02 mei 2017, 20:42
door dentheo
Is dat zo ?
De nieuw gehuurde traxxen van Railpool, zouden nu afgerekend worden op beschikbaarheid.
Zij betalen dan alleen huur voor de "beschikbare" loks. Moment van de dag ken ik niet, 06:00 's ?
Dan moet de verhuurder instaan voor alle onderhoud.

NMBS werkplaatsen kan natuurlijk een aanbieding maken aan Railpool
Maar er zal dan wel iets meer druk staan op het "verblijf" in de werkplaats, want dan verliest Railpool daghuur.

Re: B-Logistics traxxen ?

Geplaatst: 03 mei 2017, 15:42
door Robin
dentheo schreef:Is dat zo ?
De nieuw gehuurde traxxen van Railpool, zouden nu afgerekend worden op beschikbaarheid.
Zij betalen dan alleen huur voor de "beschikbare" loks. Moment van de dag ken ik niet, 06:00 's ?
Dan moet de verhuurder instaan voor alle onderhoud.

NMBS werkplaatsen kan natuurlijk een aanbieding maken aan Railpool
Maar er zal dan wel iets meer druk staan op het "verblijf" in de werkplaats, want dan verliest Railpool daghuur.
TW Antwerpen mag werken in functie van Railpool, er is lange tijd gelede (vorig jaar ergens) een audit geweest van hun en alles was toch positief.
Men huurt/leasd the locs van Railpool en Railpool besteed het onderhoud uit in een door hun gekozen werkplaats. In Nederland en Duitsland zijn ook werkplaatsen waar ze heen kunnen in principe en zijn dus eigenlijk onze 'concurrentes'