Pagina 3 van 3

Re: B-Logistics traxxen ?

Geplaatst: 03 mei 2017, 17:27
door Asterix
Wordt er in Antwerpen dag en nacht aan onderhoud gedaan?

Re: B-Logistics traxxen ?

Geplaatst: 04 mei 2017, 15:13
door Robin
Asterix schreef:Wordt er in Antwerpen dag en nacht aan onderhoud gedaan?
nope

Re: B-Logistics traxxen ?

Geplaatst: 04 mei 2017, 19:51
door dentheo
Ik meen dat er enkele jaren geleden vrijwilligers waren gevraagd voor een "vroege" en een "late" dienst.
Ik had gehoord dat enkele mensen wel vroeger wilden beginnen of later stoppen, maar geen "echter" vroege en "late" shift.
Eerder soort "glijdende" werktijd om files te vermijden, kinderen op te pikken van school enz.
Ik weet niet wat er van het initiatief over gebleven is.

Re: B-Logistics traxxen ?

Geplaatst: 05 mei 2017, 09:44
door IGBT-6000
Robin schreef:
Asterix schreef:Wordt er in Antwerpen dag en nacht aan onderhoud gedaan?
nope
" Men huurt/leasd the locs van Railpool en Railpool besteed het onderhoud uit in een door hun gekozen werkplaats. In Nederland en Duitsland zijn ook werkplaatsen waar ze heen kunnen in principe en zijn dus eigenlijk onze 'concurrentes' "
Als in Duitsland en in Nederland wel nachtarbeid gebruikt wordt, en daardoor de beschikbaarheid van de loc's verhoogt, zal de commerciële beslissing (wie welk onderhoud doet) vlug genomen zijn :shock:

Re: B-Logistics traxxen ?

Geplaatst: 05 mei 2017, 09:54
door Shrek
IGBT-6000 schreef:
Robin schreef:
Asterix schreef:Wordt er in Antwerpen dag en nacht aan onderhoud gedaan?
nope
" Men huurt/leasd the locs van Railpool en Railpool besteed het onderhoud uit in een door hun gekozen werkplaats. In Nederland en Duitsland zijn ook werkplaatsen waar ze heen kunnen in principe en zijn dus eigenlijk onze 'concurrentes' "
Als in Duitsland en in Nederland wel nachtarbeid gebruikt wordt, en daardoor de beschikbaarheid van de loc's verhoogt, zal de commerciële beslissing (wie welk onderhoud doet) vlug genomen zijn :shock:
Is dat zo? De meeste locs zijn toch veel langer onderweg dan enkel tijdens de kantooruren. Dan maakt het weinig uit of ze overdag dan wel 's nachts onderhouden worden.
Dit zijn geen Thalyssen die elke ochtend moeten klaarstaan om uit te rijden en 's avonds netjes weer binnenkomen he :wink:

Re: B-Logistics traxxen ?

Geplaatst: 05 mei 2017, 11:02
door dentheo
J_Vandereycken schreef:In de laatste railmagazine is er sprake van een aankoop van Vectrons !
B-logistics "kopen" ????

Re: B-Logistics traxxen ?

Geplaatst: 05 mei 2017, 16:54
door Steven
Dat zal eerder bij NMBS zijn dat er vectrons komen. Afwachten of men die bestelling effectief plaatst. Dan is het zeker game over voor reeks 21/27.

Re: B-Logistics traxxen ?

Geplaatst: 05 mei 2017, 17:16
door Robin
IGBT-6000 schreef:
Robin schreef:
Asterix schreef:Wordt er in Antwerpen dag en nacht aan onderhoud gedaan?
nope
" Men huurt/leasd the locs van Railpool en Railpool besteed het onderhoud uit in een door hun gekozen werkplaats. In Nederland en Duitsland zijn ook werkplaatsen waar ze heen kunnen in principe en zijn dus eigenlijk onze 'concurrentes' "
Als in Duitsland en in Nederland wel nachtarbeid gebruikt wordt, en daardoor de beschikbaarheid van de loc's verhoogt, zal de commerciële beslissing (wie welk onderhoud doet) vlug genomen zijn :shock:
De TRAXX is minder storingsgevoelig dan pakweg een T13 en dus zal minder binnen komen. BLOG/Lineas heeft een ontzettend grote vloot vergeleken met Crossrail.
Het aantal locs dat her en der aan de kant staan als reserve is op zich van tijd al een kleine vloot ;) dus ik denk daarom dat het kan gedaan worden tijdens kantooruren.
Logisch is het niet dat weet ik ook al is ploegenarbeid wel de toekomst (wat al gebeurt in andere NMBS werkplaatsen).

Re: B-Logistics traxxen ?

Geplaatst: 05 mei 2017, 21:10
door poxer
Is er in zeebrugge ook geen onderhoudspost nu?

Re: B-Logistics traxxen ?

Geplaatst: 19 mei 2017, 11:04
door Iain Dobson
Steven schreef:Dat zal eerder bij NMBS zijn dat er vectrons komen. Afwachten of men die bestelling effectief plaatst. Dan is het zeker game over voor reeks 21/27.
It is any way as the T21/27s are not getting ETCS and will not be able to operate after 2023.

[off topic but further explaination]

The new M7 stock will enable a cascade down with the M4 Stock and T21/27 dropping out the bottom. There are extra M7 Driving Trailers being built which will work with the M6 stock on some trains to enable push/pull.

There are plans for the Type/Class/Reeks/Serie 17 which may be Vectrons subject to tender. These will be able to work into the Nederlands, Germany and Luxembourg. If the M7s replace the I11 stock on the Oostende - Eupen and Kortrijk - Welkenraedt trains then these, after a refurbishment, would work well on the Brussel - Amsterdam train via the high speed lines.

Iain

Re: B-Logistics traxxen ?

Geplaatst: 16 jun 2017, 14:03
door dentheo
Hoe zit het met de instroom van de Railpool traxxen ? Still going strong ? Elke maand een paar ?

Re: B-Logistics traxxen ?

Geplaatst: 16 jun 2017, 14:09
door Tim
dentheo schreef:Hoe zit het met de instroom van de Railpool traxxen ? Still going strong ? Elke maand een paar ?
Buiten die 5 zijn er momenteel nog geen nieuwe bijgekomen.