SNCF BB36000-Astride

Alles over goederenvervoer in België.
treinzot
Berichten: 196
Lid geworden op: 07 aug 2007, 09:13
Locatie: Kortrijk

SNCF BB36000-Astride

Bericht door treinzot »

Hallo,

Mogen de Astrides vanaf volgende week nog op Belgische bodem rijden?
Bij mijn weten hebben die loks geen TBL1+ en is verplicht vanaf Maandag om te mogen rijden.
Misschien zullen ze de Akiem Traxx inzetten?

Grt,Kurt
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: SNCF BB36000-Astride

Bericht door Shrek »

treinzot schreef:Hallo,

Mogen de Astrides vanaf volgende week nog op Belgische bodem rijden?
Bij mijn weten hebben die loks geen TBL1+ en is verplicht vanaf Maandag om te mogen rijden.
Misschien zullen ze de Akiem Traxx inzetten?

Grt,Kurt
Die verplichting is pas vanaf 1 januari en geldt nog niet in heel België. Tot in Kortrijk of Gent-Zeehaven kunnen ze nog perfect komen ;)
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 1212
Lid geworden op: 31 jan 2006, 22:29

Re: SNCF BB36000-Astride

Bericht door Tim »

Shrek schreef: Die verplichting is pas vanaf 1 januari en geldt nog niet in heel België. Tot in Kortrijk of Gent-Zeehaven kunnen ze nog perfect komen ;)
Kortweg, op alle lijnen zonder ETCS dus ;)
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: SNCF BB36000-Astride

Bericht door Shrek »

Shrek schreef:
treinzot schreef:Hallo,

Mogen de Astrides vanaf volgende week nog op Belgische bodem rijden?
Bij mijn weten hebben die loks geen TBL1+ en is verplicht vanaf Maandag om te mogen rijden.
Misschien zullen ze de Akiem Traxx inzetten?

Grt,Kurt
Die verplichting is pas vanaf 1 januari en geldt nog niet in heel België. Tot in Kortrijk of Gent-Zeehaven kunnen ze nog perfect komen ;)
Kleine correctie: de verplichting is wel vandaag maar zoals gezegd dus niet in heel België.
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: SNCF BB36000-Astride

Bericht door Asterix »

treinzot schreef:Bij mijn weten hebben die loks geen TBL1+ en is verplicht vanaf Maandag om te mogen rijden.
Was er niet altijd gezegd dat TBL1+ niet ging kunnen worden opgelegd?
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: RE: Re: SNCF BB36000-Astride

Bericht door Shrek »

Asterix schreef:
treinzot schreef:Bij mijn weten hebben die loks geen TBL1+ en is verplicht vanaf Maandag om te mogen rijden.
Was er niet altijd gezegd dat TBL1+ niet ging kunnen worden opgelegd?
Dat klopt ook. De treinen moeten tbl1+ of ETCS hebben (of beiden). Maar enkel ETCS mag dus ook, daardoor kan bijvoorbeeld Thalys zonder tbl1+ blijven rijden.
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: SNCF BB36000-Astride

Bericht door Asterix »

Als ik het goed begrijp, kunnen die locs toch gewoon met Memor overal rondtuffen, zolang ze dan maar ETCS-baanvakken vermijden?
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: RE: Re: SNCF BB36000-Astride

Bericht door Shrek »

Asterix schreef:Als ik het goed begrijp, kunnen die locs toch gewoon met Memor overal rondtuffen, zolang ze dan maar ETCS-baanvakken vermijden?
Ja dat kan, maar dan kunnen ze wel niet naar Antwerpen of Luik. Veel trafiek schiet er dan niet over ;)
treinzot
Berichten: 196
Lid geworden op: 07 aug 2007, 09:13
Locatie: Kortrijk

Re: SNCF BB36000-Astride

Bericht door treinzot »

Volgens ik hoor rijden de BB36000 tot Antwerpen bundel zuid via L59.
Grt.
Papanero
Berichten: 305
Lid geworden op: 19 jan 2007, 07:47
Locatie: Pannenhuis / Thurn & Taxis (Lijn 28)

Re: SNCF BB36000-Astride

Bericht door Papanero »

Vorig jaar zag ik op lijn 28 regelmatig een 36000 voorbijkomen met containers van diverse firma's. Ik noteerde o.m. de 36014, 36019 en 36029.
Sedert 01-01-2017 heb ik al een aantal keren rond dezelfde tijd zo'n containertrein zien passeren maar dan telkens met een Traxx van SNCF FRET, maar nooit meer met een 36000.

Deze treinen passeren meestal tussen 14 en 16u, soms nog wat later, van noord (Schaarbeek of Jette) naar zuid (Vorst).
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: SNCF BB36000-Astride

Bericht door Shrek »

Hebben die 36000 wel ETCS of tbl1+? Anders kan je er niet veel meer mee doen...
Gebruikersavatar
tiretrainz
Berichten: 55
Lid geworden op: 18 jun 2016, 16:15
Locatie: Kortrijk

Re: SNCF BB36000-Astride

Bericht door tiretrainz »

om even op dit onderwerp in te gaan, er rijden dagelijks nog rode astrides door kortrijk
HVHTB
Berichten: 183
Lid geworden op: 28 mar 2016, 14:46

Re: SNCF BB36000-Astride

Bericht door HVHTB »

De Astrides die vanuit Frankrijk naar Antwerpen rijden via lijn 59 rijden sinds december altijd tot bundel Zuid.
Bijvoorbeeld de graantrein van SNCF/Captrain naar Boormalt aan bundel Angola reed vroeger per Astride van Frankrijk (via Moeskroen) naar Schijnpoort, waar dan een lokwissel was naar Captrain. Nu rijdt die graantrein per Astride naar bundel Zuid, waar Captrain met een Class 66 of HLR77 overneemt tot bundel Angola.
De containertreinen van de Noordzeeterminal naar Frankrijk hebben hun locwissel van B-Logistics HLR77 naar SNCF altijd op Antwerpen-Noord. Vroeger reed SNCF vanaf Antwerpen-Noord meestal per Astride tot in Frankrijk (via Quévy), maar sinds de lijn 27A ETCS is geworden, wordt die trein altijd met 186 gedaan ter vervanging van de Astrides zonder TBL1+ of ETCS.
Papanero
Berichten: 305
Lid geworden op: 19 jan 2007, 07:47
Locatie: Pannenhuis / Thurn & Taxis (Lijn 28)

Re: SNCF BB36000-Astride

Bericht door Papanero »

De containertreinen van de Noordzeeterminal naar Frankrijk hebben hun locwissel van B-Logistics HLR77 naar SNCF altijd op Antwerpen-Noord. Vroeger reed SNCF vanaf Antwerpen-Noord meestal per Astride tot in Frankrijk (via Quévy), maar sinds de lijn 27A ETCS is geworden, wordt die trein altijd met 186 gedaan ter vervanging van de Astrides zonder TBL1+ of ETCS.
Dat zijn dan zeker de containertreinen die ook langs lijn 28 komen....en verder dan via lijn 96 naar Quevy ?
Weet iemand hoe frequent deze containertreinen rijden ?
HVHTB
Berichten: 183
Lid geworden op: 28 mar 2016, 14:46

Re: SNCF BB36000-Astride

Bericht door HVHTB »

Papanero schreef:
De containertreinen van de Noordzeeterminal naar Frankrijk hebben hun locwissel van B-Logistics HLR77 naar SNCF altijd op Antwerpen-Noord. Vroeger reed SNCF vanaf Antwerpen-Noord meestal per Astride tot in Frankrijk (via Quévy), maar sinds de lijn 27A ETCS is geworden, wordt die trein altijd met 186 gedaan ter vervanging van de Astrides zonder TBL1+ of ETCS.
Dat zijn dan zeker de containertreinen die ook langs lijn 28 komen....en verder dan via lijn 96 naar Quevy ?
Weet iemand hoe frequent deze containertreinen rijden ?
Elke weekdag ongeveer om 14h50 op lijn 28.
Plaats reactie