Pagina 1 van 2

SNCF BB36000-Astride

Geplaatst: 10 dec 2016, 18:27
door treinzot
Hallo,

Mogen de Astrides vanaf volgende week nog op Belgische bodem rijden?
Bij mijn weten hebben die loks geen TBL1+ en is verplicht vanaf Maandag om te mogen rijden.
Misschien zullen ze de Akiem Traxx inzetten?

Grt,Kurt

Re: SNCF BB36000-Astride

Geplaatst: 10 dec 2016, 20:45
door Shrek
treinzot schreef:Hallo,

Mogen de Astrides vanaf volgende week nog op Belgische bodem rijden?
Bij mijn weten hebben die loks geen TBL1+ en is verplicht vanaf Maandag om te mogen rijden.
Misschien zullen ze de Akiem Traxx inzetten?

Grt,Kurt
Die verplichting is pas vanaf 1 januari en geldt nog niet in heel België. Tot in Kortrijk of Gent-Zeehaven kunnen ze nog perfect komen ;)

Re: SNCF BB36000-Astride

Geplaatst: 10 dec 2016, 22:41
door Tim
Shrek schreef: Die verplichting is pas vanaf 1 januari en geldt nog niet in heel België. Tot in Kortrijk of Gent-Zeehaven kunnen ze nog perfect komen ;)
Kortweg, op alle lijnen zonder ETCS dus ;)

Re: SNCF BB36000-Astride

Geplaatst: 12 dec 2016, 00:44
door Shrek
Shrek schreef:
treinzot schreef:Hallo,

Mogen de Astrides vanaf volgende week nog op Belgische bodem rijden?
Bij mijn weten hebben die loks geen TBL1+ en is verplicht vanaf Maandag om te mogen rijden.
Misschien zullen ze de Akiem Traxx inzetten?

Grt,Kurt
Die verplichting is pas vanaf 1 januari en geldt nog niet in heel België. Tot in Kortrijk of Gent-Zeehaven kunnen ze nog perfect komen ;)
Kleine correctie: de verplichting is wel vandaag maar zoals gezegd dus niet in heel België.

Re: SNCF BB36000-Astride

Geplaatst: 17 jan 2017, 17:12
door Asterix
treinzot schreef:Bij mijn weten hebben die loks geen TBL1+ en is verplicht vanaf Maandag om te mogen rijden.
Was er niet altijd gezegd dat TBL1+ niet ging kunnen worden opgelegd?

Re: RE: Re: SNCF BB36000-Astride

Geplaatst: 17 jan 2017, 17:36
door Shrek
Asterix schreef:
treinzot schreef:Bij mijn weten hebben die loks geen TBL1+ en is verplicht vanaf Maandag om te mogen rijden.
Was er niet altijd gezegd dat TBL1+ niet ging kunnen worden opgelegd?
Dat klopt ook. De treinen moeten tbl1+ of ETCS hebben (of beiden). Maar enkel ETCS mag dus ook, daardoor kan bijvoorbeeld Thalys zonder tbl1+ blijven rijden.

Re: SNCF BB36000-Astride

Geplaatst: 17 jan 2017, 17:38
door Asterix
Als ik het goed begrijp, kunnen die locs toch gewoon met Memor overal rondtuffen, zolang ze dan maar ETCS-baanvakken vermijden?

Re: RE: Re: SNCF BB36000-Astride

Geplaatst: 17 jan 2017, 17:59
door Shrek
Asterix schreef:Als ik het goed begrijp, kunnen die locs toch gewoon met Memor overal rondtuffen, zolang ze dan maar ETCS-baanvakken vermijden?
Ja dat kan, maar dan kunnen ze wel niet naar Antwerpen of Luik. Veel trafiek schiet er dan niet over ;)

Re: SNCF BB36000-Astride

Geplaatst: 17 jan 2017, 18:17
door treinzot
Volgens ik hoor rijden de BB36000 tot Antwerpen bundel zuid via L59.
Grt.

Re: SNCF BB36000-Astride

Geplaatst: 26 jan 2017, 17:42
door Papanero
Vorig jaar zag ik op lijn 28 regelmatig een 36000 voorbijkomen met containers van diverse firma's. Ik noteerde o.m. de 36014, 36019 en 36029.
Sedert 01-01-2017 heb ik al een aantal keren rond dezelfde tijd zo'n containertrein zien passeren maar dan telkens met een Traxx van SNCF FRET, maar nooit meer met een 36000.

Deze treinen passeren meestal tussen 14 en 16u, soms nog wat later, van noord (Schaarbeek of Jette) naar zuid (Vorst).

Re: SNCF BB36000-Astride

Geplaatst: 27 jan 2017, 00:18
door Shrek
Hebben die 36000 wel ETCS of tbl1+? Anders kan je er niet veel meer mee doen...

Re: SNCF BB36000-Astride

Geplaatst: 27 jan 2017, 14:48
door tiretrainz
om even op dit onderwerp in te gaan, er rijden dagelijks nog rode astrides door kortrijk

Re: SNCF BB36000-Astride

Geplaatst: 27 jan 2017, 17:22
door HVHTB
De Astrides die vanuit Frankrijk naar Antwerpen rijden via lijn 59 rijden sinds december altijd tot bundel Zuid.
Bijvoorbeeld de graantrein van SNCF/Captrain naar Boormalt aan bundel Angola reed vroeger per Astride van Frankrijk (via Moeskroen) naar Schijnpoort, waar dan een lokwissel was naar Captrain. Nu rijdt die graantrein per Astride naar bundel Zuid, waar Captrain met een Class 66 of HLR77 overneemt tot bundel Angola.
De containertreinen van de Noordzeeterminal naar Frankrijk hebben hun locwissel van B-Logistics HLR77 naar SNCF altijd op Antwerpen-Noord. Vroeger reed SNCF vanaf Antwerpen-Noord meestal per Astride tot in Frankrijk (via Quévy), maar sinds de lijn 27A ETCS is geworden, wordt die trein altijd met 186 gedaan ter vervanging van de Astrides zonder TBL1+ of ETCS.

Re: SNCF BB36000-Astride

Geplaatst: 30 jan 2017, 23:04
door Papanero
De containertreinen van de Noordzeeterminal naar Frankrijk hebben hun locwissel van B-Logistics HLR77 naar SNCF altijd op Antwerpen-Noord. Vroeger reed SNCF vanaf Antwerpen-Noord meestal per Astride tot in Frankrijk (via Quévy), maar sinds de lijn 27A ETCS is geworden, wordt die trein altijd met 186 gedaan ter vervanging van de Astrides zonder TBL1+ of ETCS.
Dat zijn dan zeker de containertreinen die ook langs lijn 28 komen....en verder dan via lijn 96 naar Quevy ?
Weet iemand hoe frequent deze containertreinen rijden ?

Re: SNCF BB36000-Astride

Geplaatst: 31 jan 2017, 17:22
door HVHTB
Papanero schreef:
De containertreinen van de Noordzeeterminal naar Frankrijk hebben hun locwissel van B-Logistics HLR77 naar SNCF altijd op Antwerpen-Noord. Vroeger reed SNCF vanaf Antwerpen-Noord meestal per Astride tot in Frankrijk (via Quévy), maar sinds de lijn 27A ETCS is geworden, wordt die trein altijd met 186 gedaan ter vervanging van de Astrides zonder TBL1+ of ETCS.
Dat zijn dan zeker de containertreinen die ook langs lijn 28 komen....en verder dan via lijn 96 naar Quevy ?
Weet iemand hoe frequent deze containertreinen rijden ?
Elke weekdag ongeveer om 14h50 op lijn 28.