"Biertrein" Jupille-Ninove

Alles over goederenvervoer in België.
JonasV91
Berichten: 140
Lid geworden op: 12 mei 2023, 23:44

Re: "Biertrein" Jupille-Ninove

Bericht door JonasV91 »

Shrek schreef: 13 mei 2023, 17:25
JonasV91 schreef: 13 mei 2023, 01:14 Er zit totaal geen toekomstvisie in Infrabel. Mijn persoonlijke opinie is dat de hele soep (overheden en hun bedrijven) eigenlijk een grote kanker zijn die behandeld moet worden.

Ik was lange tijd van mening, en, nog steeds dat de NMBS een topbedrijf kan zijn. Infrabel is in hetzelfde bedje ziek. Het is niet omdat er officieel een splitsing is, dat ze voordien al geen slachtoffer was van die uitgezaaide kanker.

We moeten meer goederen versturen over 't spoor maar Infrabel doet maar heel weinig om ervoor te zorgen dat dit mogelijk wordt.
Het is beangstigend welke non-visie er heerst, zowel bij de bedrijven als bij onze overheden.
't Zelfde voor reizigersvervoer.

Ik ben helemaal voorstander van het plan dat Integrato voorgesteld heeft. Maar we hebben noch het personeel, noch de treinen/capaciteit om het daadwerkelijk uit te voeren denk ik. Het zou net een prestigepunt zijn voor onze overheden mochten ze dat plan mogelijk maken. Ieder halfuur een trein met quasi gegarandeerde aansluitingen op de belangrijkere punten.

Ik ben absoluut voorstander voor maximaliseren goederen- en reizigersverkeer per spoor maar ergens zijn we op vlak van beleid zo fout bezig.
Oeioei, wat een verzuring :wink:
Er is zeker wel een toekomstvisie en die zit heel goed in elkaar. Het enige probleem is dat er geen geld is om de grootste investeringen te doen. Treinen verlengen en tonnages verhogen is leuk, maar er moeten ook gewoon meer treinen kunnen rijden en daarvoor is die tweede havenontsluiting onontbeerlijk. Alleen... er is geen geld.
Wat je met de kanker bedoelt is mij dan ook helemaal niet duidelijk. Wat zou jij dan anders doen met het beschikbare geld?

Over Integrato hebben we elders een andere discussie lopen: viewtopic.php?f=5&t=15606 daar heb ik uitgelegd waarom dat hele plan ook maar en luchtbel is die je zo kan doorprikken.
Ik ben helaas wat verzuurd door m'n ervaringen als werknemer bij de NMBS. Het zou al veel helpen mocht het personeel op het terrein ook inbreng hebben. Zij geven feedback vanop het terrein en die kan zeer nuttig zijn om theoretische voorstellen uit ivoren torens aan te passen aan de realiteit. Wat trouwens ook een massa geld kan besparen want ik ben van mening dat er heel veel geld door ramen en deuren naar buiten wordt gegooid. Zo is er een fiasco geweest om de vertrekprocedure te herzien die ons 100 miljoen zou gekost hebben. En zo gebeuren wel meer zaken. Zowel binnen de NMBS als binnen Infrabel, zoals bovenstaande voorbeelden van een andere gebruiker aangeven.

Bundel Lillo is daar een mooi voorbeeld van. Kijkt Infrabel wel wat er nodig is in de praktijk? Werd die klant bevraagd naar de intenties of keken ze effectief louter naar de gedaalde cijfertjes zonder te weten waarom die daling plaatsvond? Blijkbaar wordt er evenmin geluisterd naar de spoorwegoperatoren. Als die aangeven dat een investering zinloos is en ze wordt toch doorgevoerd, dan gooi je het geld door ramen en deuren.
De reiswegen tussen Gent en Brugge via Lichtervelde zijn ook hun uitwijksporen kwijt (Tielt, Zedelgem), die tussen Kortrijk en Lichtervelde ook (Izegem). Dan vraag ik me af hoe je extra capaciteit kan creëren waarbij conflicten (in een theoretische dienstregeling) vermeden worden tussen zowel goederen- als reizigerstreinen. Als je op strategische plaatsen wijksporen hebt kan je die goederentrein laten rijden, zet je die langs de kant op het ogenblik dat de snellere reizigerstrein de goederentrein zou inhalen.

Een gecadanceerde halfuurdienst en goederentreinen combineren is mogelijk maar dan moet je die goederentreinen wel eens aan de kant kunnen zetten zodat snellere reizigerstreinen die kunnen voorbijgaan.
Lijn 73, het stuk tussen Deinze en Lichtervelde is de omleidingsreisweg bij uitstek in geval van werken of incidenten op L50A tussen Gent en Brugge. Dan ga je jouw mogelijkheden tot flexibiliteit niet afbouwen, integendeel, je gaat die toch net versterken? Als je hier geen flexibiliteit hebt en er gebeurt iets tussen Brugge en Lichtervelde, dan zit de hele kustregio zonder trein. Op De Panne na maar die heeft ook maar een zwakke capaciteit.
Dubbele managers. Iemand die de job effectief uitvoert en iemand die er gewoon bijzit voor de titel, om de papiertjes te tekenen.

Er is geen geld? Volgens mij is er wel geld, nooit voldoende maar deze grapjes kosten ook wel wat, om nog maar te zwijgen van de reputatie. Die klant die nu terug veel meer treinen wil laten rijden zit nu zonder de capaciteit daartoe.

Mijn ex-collega's worden uitgebrand omdat ze met veel te weinig zijn. Ze lopen quasi weg bij wijze van spreken en er is geen instroom. Als dat in jouw bedrijf gebeurt, dan heb je totaal geen idee waar je mee bezig bent. Je moet zorg dragen van het personeel dat je hebt en je krijgt zoveel meer terug als werkgever. Je bespaart op ziektedagen, aanwervingskosten,...

Op die verzuurde kijk van mijn kant uit na, waar kan ik die toekomstvisie bekijken? :-)
De laatste tijd heb ik al zoveel documenten gezien dat ik het overzicht wat kwijt ben (ook los van spoorwegen enzo).
Ben hier eerder aanwezig geweest onder "swfjvh".

Door langtijdige afwezigheid is die account gedeactiveerd en onlangs kwam ik hier terug terecht waardoor ik een nieuwe account heb aangemaakt... Datum is louter toeval.
DR-fan
Berichten: 533
Lid geworden op: 20 apr 2018, 16:28

Re: "Biertrein" Jupille-Ninove

Bericht door DR-fan »

Shrek schreef: 13 mei 2023, 17:15 Anekdotische verhalen over containertreinen die bijna leeg zijn hebben geen enkele waarde. Ook lege wagons moeten vervoerd worden om vol terug te kunnen keren.
Afgeven op "te korte" potentiële treinen heeft evenmin waarde, maar dat heeft je nooit tegengehouden alle initiatieven op voorhand af te kraken. Trouwens: die door jou zo opgehemelde bloktreinen met containers moesten toch net lege ritten in gespreid verkeer vermijden, nee? Zo superrationeel zijn ze toch ook niet.
Shrek schreef: 13 mei 2023, 17:15Wat zou in hemelsnaam het nut zijn van zo'n verbinding?
Geen 150 km omweg over Antwerpen voor containers richting hinterland bv. Gezien de congestie op lijnen 15 en 16 (om van Berchem maar te zwijgen) kan dat de prijs voor spoorververvoer doen zakken en tegelijkertijd voor meer stiptheid zorgen.
DR-fan schreef: 04 mei 2023, 08:37 Zowat de helft van de steen- en kalkgroeves langs de Maas om te beginnen. Zelfs de huisleveranciers van Infrabel worden van het net afgesloten (Lustin - staat vreemd genoeg wel nog op EBP).
Slecht voorbeeld, die worden net niet meer bediend omdat het volume veel te klein was. Als een groeve genoeg produceert komen er wel treinen hoor.
[/quote]

Lustin en Yvoir werden afgesloten omdat Infrabel eiste dat de wagens in Ronet werden beladen door vrachtwagens. Probeer toch niet altijd de geschiedenis te vervalsen.
Laatst gewijzigd door DR-fan op 14 mei 2023, 13:27, 1 keer totaal gewijzigd.
DR-fan
Berichten: 533
Lid geworden op: 20 apr 2018, 16:28

Re: "Biertrein" Jupille-Ninove

Bericht door DR-fan »

Shrek schreef: 13 mei 2023, 17:22 -De sporen aan Baasrode gaan er zeker komen, dat is immers een noodzaak om die goederentreinen van 750m van Zeebrugge richting Duitsland te kunnen laten rijden. Dat is een vraag van de industrie waar Infrabel dan ook op in gaat (en veel sneller dan de Europese verplichtingen hierrond).
Wanneer? Nogmaals: twee jaar geleden verkondigde Infrabel het begin van de werken, maar er is nog geen struikje gerooid in de berm. Veel schone schijn maar geen inhoud, zoals zo dikwijls.
Shrek schreef: 13 mei 2023, 17:22 In de beseining van de terminals en uitbreiding van de Waaslandhaven wordt geïnvesteerd. Alleen zijn dit natuurlijk uitgebreide en dure werken waarvan de financiering maar mondjesmaat binnenkomt, maar het komt er wel. Dit zijn immers wèl nuttige investeringen.
Euh, de Scheldeterminal ligt op de rechteroever, net ten zuiden van BASF. Jij mag dan beweren dat je alles beter weet, maar je "terreinkennis" bevestigt wat het echte operationele personeel in Antwerpen al lang weet: "voor de betweters in Brussel eindigt de wereld aan de vertakking Schijn". (ter info voor wie het niet weet: vertakking Schijn is de inrit van Antwerpen-Noord).
Shrek schreef: 13 mei 2023, 17:22De details van dit ken ik niet, maar als de operatoren aangeven dat er daar veel traffiek komt, komt dat allemaal wel in orde.
Operatoren willen investering A wegens zeer dringend, Infrabel gooit geld weg aan investering B waarvan de operatoren aangeven dat het nutteloos is :roll: Ooit komt het in orde, ja - ooit...
Shrek schreef: 13 mei 2023, 17:22Ik ben blij dat je het eindelijk hebt over relevante zaken die ook echt voor meer spoortraffiek zorgen. Dit zijn de punten waar er vraag is naar meer capaciteit en er bij de bouw van de infra dus ook gebruik gemaakt van gemaakt zal worden. 5 tot 10 bloktreinen per dag, dat zijn de getallen waar we over spreken om relevant te zijn. Die 5 containertjes naar Tessenderlo zijn dat niet.
5 tot 10 bloktreinen zijn meer dan relevant, ja. Dus: ga je nu eindelijk eens een verklaring geven voor de bijna misdadige opbraakmanie van Infrabel dat dergelijke klanten zonder spoorvervoer zet omdat ze het "lef" hebben te investeren in een grotere terminal? Bundel Lillo bestond al en was geëlektrificeerd! Gezien je eerdere tussenkomsten ben ik echt benieuwd in wat voor bochten je je gaat wringen om dat goed te praten.

Trouwens: die "5 containertjes" waar je zo lacherig over doet waren maar een voorbeeld zoals je heel goed weet. Nieuwe klanten moeten aangetrokken en verkeer uitgebouwd worden. Als Infrabel redeneert dat een nieuwe terminal direct op volle capaciteit moet werken, zal er nooit initiatief genomen worden.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: "Biertrein" Jupille-Ninove

Bericht door Shrek »

DR-fan schreef: 14 mei 2023, 13:04 Lustin en Yvoir werden afgesloten omdat Infrabel eiste dat de wagens in Ronet werden beladen door vrachtwagens. Probeer toch niet altijd de geschiedenis te vervalsen.
Niks vervalsing, zo'n dingen worden gewoon niet geëist bij voldoende cargo. De realiteit is dat de producten van Lustin over een groot aantal klanten verdeeld moet worden waardoor het transport veel minder geschikt wordt voor treinen en er dus ook amper spoortraffiek is.
Andere groeves als Yves-Gomezée of Quenast produceren een soort steen dat maar naar enkele plaatsen moet vervoerd worden - je kan dus veel makkelijker veel op de trein zetten.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: "Biertrein" Jupille-Ninove

Bericht door Shrek »

DR-fan schreef: 04 mei 2023, 08:52 - de bundel Lillo werd nogal kortzichtig grotendeels gedeëlektrificeerd en 2/3 van de sporen buiten dienst gesteld omdat het overslagbedrijf er een nieuwe installatie liet bouwen voor de export van suiker. Twee jaar veel minder vervoer wegens de ombouw en dus begint men op te breken. Nu is die terminal afgewerkt en wil de klant naargelang het seizoen 5 tot 10 treinen (bloktreinen!) per dag ontvangen. Oeps - gaat niet meer omdat men volgens jou "de vinger aan de pols" houdt bij het bedrijfsleven...
En nu het echte verhaal:
Oorspronkelijk waren er in Lillo 19 sporen, daarvan zullen er 14 overblijven. Er zijn dus 5 sporen afgebroken, maar 14 is nog steeds genoeg voor alle huidige èn toekomstige traffiek. Die opbraak heeft niets te maken met tijdelijke wijzigingen maar met de langetermijnprognoses waarin wel groei voorzien is.

Iets anders is de tijdelijke situatie: minstens 6 sporen zijn tijdelijk buitendienst gezet. Deze krijgen dus een minimaal onderhoud om in stand gehouden te worden maar zijn niet direct meer bruikbaar. Deze 6 sporen zullen dus niet afgebroken worden maar kunnen bij groei van het verkeer zeer snel weer in de onderhoudsschema's opgenomen worden en gebruikt worden door operatoren allerhande.

De bovenleiding was dan weer verouderd en had renovatie nodig. Ofwel: alle draden weghalen en weer nieuwe plaatsen. Je kan dan kiezen om meteen nieuwe draden te hangen of te wachten tot er effectief elektrische treinen dat nodig hebben en zo een paar maanden of jaren onderhoud uit te sparen. Er is voor die bundel zeker geen definitieve deëlektrificatie beslist. Maar dat gaat dus over een deel van de sporen, een deel is vandaag gewoon wel onder bovenleiding, elektrische treinen geraken dus tot daar.

Ik zie dus helemaal niets kortzichtig maar gewoon onderhoudsbudgetten beheren als een goede huisvader.

Ik weet al langer dat je graag kapt op Infrabel maar probeer dat met echte zaken te doen (wissel Melsele bijvoorbeeld) ipv de zaken hier te verdraaien.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: "Biertrein" Jupille-Ninove

Bericht door Shrek »

JonasV91 schreef: 13 mei 2023, 18:09 Bundel Lillo is daar een mooi voorbeeld van. Kijkt Infrabel wel wat er nodig is in de praktijk? Werd die klant bevraagd naar de intenties of keken ze effectief louter naar de gedaalde cijfertjes zonder te weten waarom die daling plaatsvond? Blijkbaar wordt er evenmin geluisterd naar de spoorwegoperatoren. Als die aangeven dat een investering zinloos is en ze wordt toch doorgevoerd, dan gooi je het geld door ramen en deuren.
Geloof maar niet te veel van dat voorbeeld van DR-fan :wink:
JonasV91 schreef: 13 mei 2023, 18:09 De reiswegen tussen Gent en Brugge via Lichtervelde zijn ook hun uitwijksporen kwijt (Tielt, Zedelgem), die tussen Kortrijk en Lichtervelde ook (Izegem). Dan vraag ik me af hoe je extra capaciteit kan creëren waarbij conflicten (in een theoretische dienstregeling) vermeden worden tussen zowel goederen- als reizigerstreinen.
Als je op strategische plaatsen wijksporen hebt kan je die goederentrein laten rijden, zet je die langs de kant op het ogenblik dat de snellere reizigerstrein de goederentrein zou inhalen.
Die extra capaciteit komt er door de verdubbeling van L50A, dat is de visie. Geen nood aan wijksporen her en der als je gewoon 4 sporen hebt op de hoofdroute. In het uitzonderlijke geval dat alle 4 de sporen van L50A versperd zouden zijn is er dan inderdaad minder capaciteit, maar dat wordt als zodanig uitzonderlijk beschouwd dat het de moeite niet is om in dat scenario te gaan investeren.
JonasV91 schreef: 13 mei 2023, 18:09 Op die verzuurde kijk van mijn kant uit na, waar kan ik die toekomstvisie bekijken? :-)
De laatste tijd heb ik al zoveel documenten gezien dat ik het overzicht wat kwijt ben (ook los van spoorwegen enzo).
Ik vind het investeringsplan van Infrabel alvast een heel nuttig document. Dat is ergens in het staatsblad gepubliceerd in februari.
JonasV91
Berichten: 140
Lid geworden op: 12 mei 2023, 23:44

Re: "Biertrein" Jupille-Ninove

Bericht door JonasV91 »

Shrek schreef: 14 mei 2023, 19:42
JonasV91 schreef: 13 mei 2023, 18:09 Bundel Lillo is daar een mooi voorbeeld van. Kijkt Infrabel wel wat er nodig is in de praktijk? Werd die klant bevraagd naar de intenties of keken ze effectief louter naar de gedaalde cijfertjes zonder te weten waarom die daling plaatsvond? Blijkbaar wordt er evenmin geluisterd naar de spoorwegoperatoren. Als die aangeven dat een investering zinloos is en ze wordt toch doorgevoerd, dan gooi je het geld door ramen en deuren.
Geloof maar niet te veel van dat voorbeeld van DR-fan :wink:
JonasV91 schreef: 13 mei 2023, 18:09 De reiswegen tussen Gent en Brugge via Lichtervelde zijn ook hun uitwijksporen kwijt (Tielt, Zedelgem), die tussen Kortrijk en Lichtervelde ook (Izegem). Dan vraag ik me af hoe je extra capaciteit kan creëren waarbij conflicten (in een theoretische dienstregeling) vermeden worden tussen zowel goederen- als reizigerstreinen.
Als je op strategische plaatsen wijksporen hebt kan je die goederentrein laten rijden, zet je die langs de kant op het ogenblik dat de snellere reizigerstrein de goederentrein zou inhalen.
Die extra capaciteit komt er door de verdubbeling van L50A, dat is de visie. Geen nood aan wijksporen her en der als je gewoon 4 sporen hebt op de hoofdroute. In het uitzonderlijke geval dat alle 4 de sporen van L50A versperd zouden zijn is er dan inderdaad minder capaciteit, maar dat wordt als zodanig uitzonderlijk beschouwd dat het de moeite niet is om in dat scenario te gaan investeren.
JonasV91 schreef: 13 mei 2023, 18:09 Op die verzuurde kijk van mijn kant uit na, waar kan ik die toekomstvisie bekijken? :-)
De laatste tijd heb ik al zoveel documenten gezien dat ik het overzicht wat kwijt ben (ook los van spoorwegen enzo).
Ik vind het investeringsplan van Infrabel alvast een heel nuttig document. Dat is ergens in het staatsblad gepubliceerd in februari.
Dus, als puntje bij paaltje komt beschik jij over de 'correcte' info en laat je de discussie erover onnodig lang aanslepen door die informatie achter te houden? Kan zowel bij jou als bij anderen frustratie(s) besparen.

Ik vind het bizar dat men de infrastructuur verwijdert vooraleer het alternatief voor die infrastructuur in gebruik werd genomen. Dat houdt in dat je sowieso al minder capaciteit hebt en nog minder alternatieven om op incidenten te kunnen inspelen.
Het kan ook risicovol zijn want uiteindelijk blijft het een gok. Ik wat preventie gestudeerd. Je kijkt inderdaad of de investering het waard is maar je moet wel beseffen dat de indirecte kosten van een incident tig keer hoger zijn dan de directe kosten. Als Infrabel zich safe voelt, dan zou ik mij ook safe moeten voelen denk ik. Maar ik heb toch mijn twijfels. Ik ben alvast benieuwd naar de komende incidenten (die er sowieso wel zullen zijn) en hoe men erop zal inspelen. En of hun 'besparingen' effectief besparingen bleken te zijn.

Ik zal het eens opzoeken maar ik word af en toe wel eens misselijk van de lay-out van het Staatsblad.
Ben hier eerder aanwezig geweest onder "swfjvh".

Door langtijdige afwezigheid is die account gedeactiveerd en onlangs kwam ik hier terug terecht waardoor ik een nieuwe account heb aangemaakt... Datum is louter toeval.
DR-fan
Berichten: 533
Lid geworden op: 20 apr 2018, 16:28

Re: "Biertrein" Jupille-Ninove

Bericht door DR-fan »

Shrek schreef: 14 mei 2023, 19:35 En nu het echte verhaal:
Oorspronkelijk waren er in Lillo 19 sporen, daarvan zullen er 14 overblijven. Er zijn dus 5 sporen afgebroken, maar 14 is nog steeds genoeg voor alle huidige èn toekomstige traffiek. Die opbraak heeft niets te maken met tijdelijke wijzigingen maar met de langetermijnprognoses waarin wel groei voorzien is.

Iets anders is de tijdelijke situatie: minstens 6 sporen zijn tijdelijk buitendienst gezet. Deze krijgen dus een minimaal onderhoud om in stand gehouden te worden maar zijn niet direct meer bruikbaar. Deze 6 sporen zullen dus niet afgebroken worden maar kunnen bij groei van het verkeer zeer snel weer in de onderhoudsschema's opgenomen worden en gebruikt worden door operatoren allerhande.

De bovenleiding was dan weer verouderd en had renovatie nodig. Ofwel: alle draden weghalen en weer nieuwe plaatsen. Je kan dan kiezen om meteen nieuwe draden te hangen of te wachten tot er effectief elektrische treinen dat nodig hebben en zo een paar maanden of jaren onderhoud uit te sparen. Er is voor die bundel zeker geen definitieve deëlektrificatie beslist. Maar dat gaat dus over een deel van de sporen, een deel is vandaag gewoon wel onder bovenleiding, elektrische treinen geraken dus tot daar.

Ik zie dus helemaal niets kortzichtig maar gewoon onderhoudsbudgetten beheren als een goede huisvader.

Ik weet al langer dat je graag kapt op Infrabel maar probeer dat met echte zaken te doen (wissel Melsele bijvoorbeeld) ipv de zaken hier te verdraaien.
Dat, mijn beste, is bullshit op olympisch niveau. In plaats van de arrogante allesweter uit te hangen raad ik je dringend aan eens op het terrein te gaan kijken. Dan zal je zelf zien dat er in Lillo nog heel precies drie bruikbare sporen liggen waarvan er nog twee geëlektrificeerd zijn. Een deel van de andere sporen ligt er inderdaad nog, maar die zijn onbruikbaar door de door en door verrotte dwarsliggers. Dus blijf ik met vragen zitten:

- dwarliggers verrotten niet in die mate op 2 jaar tijd, dus het gebrekkige onderhoud sleept al jaren aan - waarom?
- bovenleiding verouderd? Op de veel drukkere lijn naar Luxemburg gaat ze al 60 jaar mee en wordt ze nu pas geleidelijk vervangen. Bundel Lillo werd geëlektrificeerd omstreeks 1980 en ondanks het veel geringere verkeer zou dat al versleten zijn?
- als het inderdaad vernieuwing is, waarom werd er dan nooit nieuwe draad gehangen en werd zelfs een deel van de portieken verwijderd?
- wachten of er effectief elektrisch gereden zal worden? In welke eeuw leef jij? Al voor de ombouw van de terminal kwamen RTB Cargo en HSL met TRAXX'en naar Lillo...
- en dan de voornaamste vraag: waarom was de zogenaamde (door jou gedroomde) vernieuwing van de bundel dan niet klaar toen het overslagbedrijf zijn investering had afgewerkt? Jij beweert altijd dat men bij Infrabel de vinger aan de pols houdt bij het bedrijfsleven, nietwaar? Blijkbaar was die vinger op verlof toen het over Lillo ging.

Ondertussen heb je ook weer knap de aandacht afgeleid van andere zaken zoals je onbestaande terreinkennis in de haven en de totaal verkeerde investeringen in bundel Zuid. Of zit je daar ook nog te broeden op een manier om de boodschapper aan te vallen?
DR-fan
Berichten: 533
Lid geworden op: 20 apr 2018, 16:28

Re: "Biertrein" Jupille-Ninove

Bericht door DR-fan »

Shrek schreef: 14 mei 2023, 19:42
JonasV91 schreef: 13 mei 2023, 18:09 Bundel Lillo is daar een mooi voorbeeld van. Kijkt Infrabel wel wat er nodig is in de praktijk? Werd die klant bevraagd naar de intenties of keken ze effectief louter naar de gedaalde cijfertjes zonder te weten waarom die daling plaatsvond? Blijkbaar wordt er evenmin geluisterd naar de spoorwegoperatoren. Als die aangeven dat een investering zinloos is en ze wordt toch doorgevoerd, dan gooi je het geld door ramen en deuren.
Geloof maar niet te veel van dat voorbeeld van DR-fan :wink:
Typisch Shrek: bij gebrek aan argumenten wordt het persoonlijk. Ga ter plaatse kijken en durf dan nog eens te zeggen dat mijn info verkeerd is.
pietje
Berichten: 643
Lid geworden op: 05 jun 2020, 22:17

Re: "Biertrein" Jupille-Ninove

Bericht door pietje »

Ben ik de enige die vindt dat sommige posts er de laatste dagen wat over zijn?
JE mag het oneens zijn, maar ik zie liever geen persoonlijke aanvallen.
DR-fan
Berichten: 533
Lid geworden op: 20 apr 2018, 16:28

Re: "Biertrein" Jupille-Ninove

Bericht door DR-fan »

Shrek schreef: 14 mei 2023, 19:21
DR-fan schreef: 14 mei 2023, 13:04 Lustin en Yvoir werden afgesloten omdat Infrabel eiste dat de wagens in Ronet werden beladen door vrachtwagens. Probeer toch niet altijd de geschiedenis te vervalsen.
Niks vervalsing, zo'n dingen worden gewoon niet geëist bij voldoende cargo. De realiteit is dat de producten van Lustin over een groot aantal klanten verdeeld moet worden waardoor het transport veel minder geschikt wordt voor treinen en er dus ook amper spoortraffiek is.
Andere groeves als Yves-Gomezée of Quenast produceren een soort steen dat maar naar enkele plaatsen moet vervoerd worden - je kan dus veel makkelijker veel op de trein zetten.
Ah, ben je aandeelhouder bij de groeven zodat je hun klanten kent? Feit is dat Lustin zelfs een eigen rangeerlok heeft gekocht om de wagens aan de laadinstallatie uit te wisselen. Zo gering zal het verkeer dan wel niet geweest zijn. Die eis van Infrabel was er trouwens wel degelijk: https://www.lalibre.be/regions/namur/20 ... 3EUFH4DMY/

Een citaat: "Pour une question de rentabilité, Infrabel impose à Gralex de disposer d'une possibilité d'accueil d'un train de vingt wagons, pour bénéficier d'un raccordement direct au rail."

Dus: de groeve kan 15 wagens op het wijkspoor plaatsen en dat spoor kan om topografische redenen niet verlengd worden. Infrabel verhoogt echter eenzijdig het minimum naar 20 wagens en zet iedereen voor voldongen feiten door het uitbreken van de aansluiting. Typisch zeker?
Laatst gewijzigd door DR-fan op 15 mei 2023, 08:29, 1 keer totaal gewijzigd.
DR-fan
Berichten: 533
Lid geworden op: 20 apr 2018, 16:28

Re: "Biertrein" Jupille-Ninove

Bericht door DR-fan »

pietje schreef: 15 mei 2023, 08:20 Ben ik de enige die vindt dat sommige posts er de laatste dagen wat over zijn?
JE mag het oneens zijn, maar ik zie liever geen persoonlijke aanvallen.
Ik ook niet Pietje, maar ik ben ook niet van plan me te laten wegzetten als een leugenaar door iemand die het licht van de zon zou ontkennen als dat in het belang van zijn "onfeilbare" werkgever is.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: "Biertrein" Jupille-Ninove

Bericht door Shrek »

We zijn dus gegaan van "Infrabel breekt alles uit en deselektrifieert alles"
DR-fan schreef: 15 mei 2023, 08:13 - de bundel Lillo werd nogal kortzichtig grotendeels gedeëlektrificeerd en 2/3 van de sporen buiten dienst gesteld omdat het overslagbedrijf er een nieuwe installatie liet bouwen voor de export van suiker. Twee jaar veel minder vervoer wegens de ombouw en dus begint men op te breken.
Naar
DR-fan schreef: 15 mei 2023, 08:13 Dan zal je zelf zien dat er in Lillo nog heel precies drie bruikbare sporen liggen waarvan er nog twee geëlektrificeerd zijn. Een deel van de andere sporen ligt er inderdaad nog, maar die zijn onbruikbaar door de door en door verrotte dwarsliggers.
"Eigenlijk geraak je er toch nog met elektrische treinen en het is niet uitgebroken maar gewoon niet goed onderhouden"
Nog even en we komen er :wink:

Dat er op een deel van de sporen effectief werk is om ze terug in dienst te krijgen ga je mij niet horen ontkennen. Maar het hele intentieproces met "bewust uitbreken" dat jij er achter hangt is een pure leugen.
DR-fan
Berichten: 533
Lid geworden op: 20 apr 2018, 16:28

Re: "Biertrein" Jupille-Ninove

Bericht door DR-fan »

Shrek schreef: 15 mei 2023, 08:29 We zijn dus gegaan van "Infrabel breekt alles uit en deselektrifieert alles"
DR-fan schreef: 15 mei 2023, 08:13 - de bundel Lillo werd nogal kortzichtig grotendeels gedeëlektrificeerd en 2/3 van de sporen buiten dienst gesteld omdat het overslagbedrijf er een nieuwe installatie liet bouwen voor de export van suiker. Twee jaar veel minder vervoer wegens de ombouw en dus begint men op te breken.
Naar
DR-fan schreef: 15 mei 2023, 08:13 Dan zal je zelf zien dat er in Lillo nog heel precies drie bruikbare sporen liggen waarvan er nog twee geëlektrificeerd zijn. Een deel van de andere sporen ligt er inderdaad nog, maar die zijn onbruikbaar door de door en door verrotte dwarsliggers.
"Eigenlijk geraak je er toch nog met elektrische treinen en het is niet uitgebroken maar gewoon niet goed onderhouden"
Nog even en we komen er :wink:

Dat er op een deel van de sporen effectief werk is om ze terug in dienst te krijgen ga je mij niet horen ontkennen. Maar het hele intentieproces met "bewust uitbreken" dat jij er achter hangt is een pure leugen.
Vertel me dan eens hoe je op twee geëlektrificeerde sporen 5 à 10 treinen per dag verwerkt. Ik ben benieuwd. En natuurlijk alweer geen antwoord op de vraag waarom de zogenaamde werken niet samen met de terminal klaar waren.
DR-fan
Berichten: 533
Lid geworden op: 20 apr 2018, 16:28

Re: "Biertrein" Jupille-Ninove

Bericht door DR-fan »

DR-fan schreef: 15 mei 2023, 08:37
Shrek schreef: 15 mei 2023, 08:29 We zijn dus gegaan van "Infrabel breekt alles uit en deselektrifieert alles"
DR-fan schreef: 15 mei 2023, 08:13 - de bundel Lillo werd nogal kortzichtig grotendeels gedeëlektrificeerd en 2/3 van de sporen buiten dienst gesteld omdat het overslagbedrijf er een nieuwe installatie liet bouwen voor de export van suiker. Twee jaar veel minder vervoer wegens de ombouw en dus begint men op te breken.
Naar
DR-fan schreef: 15 mei 2023, 08:13 Dan zal je zelf zien dat er in Lillo nog heel precies drie bruikbare sporen liggen waarvan er nog twee geëlektrificeerd zijn. Een deel van de andere sporen ligt er inderdaad nog, maar die zijn onbruikbaar door de door en door verrotte dwarsliggers.
"Eigenlijk geraak je er toch nog met elektrische treinen en het is niet uitgebroken maar gewoon niet goed onderhouden"
Nog even en we komen er :wink:

Dat er op een deel van de sporen effectief werk is om ze terug in dienst te krijgen ga je mij niet horen ontkennen. Maar het hele intentieproces met "bewust uitbreken" dat jij er achter hangt is een pure leugen.
Ik heb geschreven: grotendeels gedeselektrificeerd en voor 2/3 buiten dienst gezet. Het verdraaien gaat dus gewoon verder. Vertel me dan eens hoe je op twee geëlektrificeerde sporen 5 à 10 treinen per dag verwerkt. Ik ben benieuwd. En natuurlijk alweer geen antwoord op de vraag waarom de zogenaamde werken niet samen met de terminal klaar waren.
Plaats reactie