N-VA wil spoor voor goederentreinen dwars door natuurgebied de Teut
-
- Berichten: 402
- Lid geworden op: 23 apr 2010, 21:50
Re: N-VA wil spoor voor goederentreinen dwars door natuurgebied de Teut
Tussen Mol en Balen is men een fietssnelweg aan het aanleggen . De kanaal brug in Balen ( ex 2de spoor) wordt momenteel omgevormd tot fietssnelwegbrug .
Re: N-VA wil spoor voor goederentreinen dwars door natuurgebied de Teut
Wat nuance is op z'n plaats. Er is zeker een hele lengte dubbelspoor maar dat is één sectie. Er kan dus maar één trein tegelijk per rijrichting door.TB_worden schreef: ↑16 okt 2021, 23:31 Bwa, station Leopoldsburg is dubbelspoor, even verderop de voormalige aansluiting naar het militair domein ook (mits renovatie), maar vooral een flink stuk dubbelspoor tussen Beringen en Zolder. Als de wil er is kan je er toch wat goederentreinen langs sturen, zeker aangezien het ook geen drukke passagierslijn is.
De trein.
Alleen voor durvers.
Alleen voor durvers.
Re: N-VA wil spoor voor goederentreinen dwars door natuurgebied de Teut
Nu ja, twee secties gezien de wisselverbinding tussen Heusden en Zolder. Trouwens: je kan altijd bijkomende secties creëren. Dat doen ze nu ook op L122.
-
- Berichten: 402
- Lid geworden op: 23 apr 2010, 21:50
Re: N-VA wil spoor voor goederentreinen dwars door natuurgebied de Teut
De enkelporige secties tussen Hasselt en Mol zijn voorzien van korte blok secties. Bij het dubbel spoor zit inderdaad een grote blok sectie tussen Beringen mijn en Zolder.
Volledig dubbel spoor tussen Beringen mijn en Leopoldsburg zou een goede oplossing zijn . De reizigers trein staat regelmatig te wachten in Beringen mijn om het enkelspoor op te gaan en te kruisen met een vertraagde IC uit Mol en Antwerpen.
Volledig dubbel spoor tussen Beringen mijn en Leopoldsburg zou een goede oplossing zijn . De reizigers trein staat regelmatig te wachten in Beringen mijn om het enkelspoor op te gaan en te kruisen met een vertraagde IC uit Mol en Antwerpen.